Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:43:09 GMT

۳۰ هکتار اراضی طبیعی دره شهر طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۱۶۸۸

۳۰ هکتار اراضی طبیعی دره شهر طعمه حریق شد


به گزارش ایرنا، سردار نورعلی یاری روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در مراتع طبیعی شهرستان دره شهر، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: گزارش ماموران اعزامی حاکی از آن است که ۳۰ هکتار از مراتع طبیعی در منطقه "تخت نرم ماژین" طعمه حریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: با حضور به موقع نیروهای پلیس، یگان‌های امداد و کمک‌های مردمی پس از تلاش چند ساعته آتش سوزی، بدون خسارت جانی مهار شد.

سردار یاری تاکید کرد: تحقیقات پلیس در خصوص علل وقوع این حادثه در دست بررسی است.

گفتنی است ۱۰۰ هکتار از اراضی و مراتع شهرستان دهلران نیز شب گذشته دچار آتش سوزی شده بود.

۷۱۷۷/۶۱۱۹
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع دره شهر پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان

فرمانده انتظامی لاهیجان از رفع تصرف دو هزار و ۵۰۰ متر مربع اراضی ملی به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا متهم ۷۷ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، حمید محمدی‌نسب با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی برای آیندگان یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: پلیس با سودجویانی که به منابع طبیعی و ملی دست‌درازی کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی افزود: با دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان لاهیجان، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد و مأموران پلیس آگاهی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه در بازدید از منطقه مورد نظر مشخص شد، متهم دو هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک دیوارکشی و محصور کرده است، خاطرنشان کرد: در این راستا متهم ۷۷ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

محمدی‌نسب با اشاره به رفع تصرف و جمع‌آوری همه آثار تجاوز با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع گفت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی تاکید کرد: منابع طبیعی میراثی ارزشمندی برای آیندگان است که وظیفه همه ما حفظ این امانت است.

کد خبر 739988

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان
  • آزاد‌سازی اراضی ملی در لاهیجان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • وقوع اولین فقره آتش سوزی جنگلی در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۲ میلیارد ریالی در لنگرود
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود