Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، میزگرد تخصصی «منطق حسینی» در راستای چگونگی برگزاری عزاداری حسینی و احترم گذاشتن به حق الناس با حضور علما و اساتید دانشگاهی امروز، 16 شهریورماه در دفتر خبرگزاری ایکنای کردستان برگزار شد.
در این میزگرد حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی شاهرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام مجید بگی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، دکتر صادق زمانی، معاون علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج، علی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میزگرد حجت‌الاسلام مصطفی حسینی، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان به بحث ورود دشمنان به مباحث عزاداری‌های حسینی اشاره کرد و گفت: تعطیل کردن عزاداری‌های حسینی و به انحراف کشیدن عزاداری سرور و سالار شهیدان به منظور ضربه زدن به اسلام از دو هدف اصلی دشمنان برای ورود به این موضوع است.
حجت الاسلام مجید بگی، مسئول دفتر نهاد ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی به آثار و برکات عزاداری‌های محرم و صفر اشاره کرد و گفت: مردم کشورمان به صورت خودجوش به موضوع ماه محرم و عزاداری‌های امام حسین از گذشته‌های دور ورود پیدا کرده‌اند اما مطلوبیت اجرا شدن این مراسم از لحاظ شکل ظاهری و محتوایی آن، در مطابقت با قرآن و موازین اسلامی است.
دکتر سیدصادق زمانی، معاون علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج نیز در این میزگرد مباحث خود را پیرامون انجام طرح پژوهشی به منظور بررسی آسیب‌های عزاداری محرم و دلیل ایجاد انگیزه در جوانان برای رغبت به انجام این امور مطرح کردند.
علی خزاعی، رئیس شورا هیئات مذهبی استان کردستان نیز بر ایجاد گفتمان اصیل عاشورایی در هیئات مذهبی استان کردستان تأکید کرد و وجودآسیب‌‌های عزاداری را یک نوع ظلم به فرهنگ عاشورایی دانست.
متن کامل این میزگرد به زودی بر روی سایت خبرگزاری ایکنای کردستان قرار می‌گیرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود

غلامرضا محمد قاسمی رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان سیستان وبلوچستان گفت: زمان برگزاری کنفرانس مذکور ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ می‌باشد که حاوی برنامه‌های علمی متنوعی شامل برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگرد‌های تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برنامه‌ریزی شده است. 

 در این کنفرانس پنج محور اصلی شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود