Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@07:54:16 GMT

دوفیلم و یک داور ایرانی در جشنواره «دهوک»

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۲۳۵۲

دوفیلم و یک داور ایرانی در جشنواره «دهوک»

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» امسال میزبان یک فیلم بلند، یک فیلم کوتاه از سینمای ایران و حضور آیدا پناهنده به عنوان داور بخش رقابتی است.

به گزارش ایسنا، در این رویداد سینمایی که در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود فیلم «حمال طلا» به کارگردانی تورج اصلانی در بخش رقابتی سینمای جهان این جشنواره بین‌المللی به روی پرده می‌رود و فیلم کوتاه «تاخیر» به کارگردانی علی عسگری نیز در بخش فیلم کوتاه این رویداد به روی پرده می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم سینمایی «حمال طلا» که برای تصاحب جایزه این رویداد سینمایی با فیلم‌هایی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد، آلبانی، کرواسی، کوزوو، گرجستان، بلغارستان، ترکیه، هلند، مقدونیه، شیلی، آرژانتین، اکراین، سوریه، لبنان و نپال به رقابت می‌پردازد، سال گذشته در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی اصلی «جریان‌های نو» بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان در کشور کره جنوبی روی پرده رفت.

پخش بین‌المللی فیلم سینمایی «حمال طلا» بر عهده کمپانی « Arthood» است. 

در فیلم کوتاه «تاخیر» محصول مشترک ایران و ایتالیا به کارگردانی علی عسگری و تهیه‌کنندگی پوریا حیدری اوره و «جیووانی پمپلی»، بابک کریمی، بانیپال شمون، محمد علوی، ملینا غمالویی، عرفان قلی زاده و صدف عسگری بازی کرده‌اند و  فرنوش صمدی و علی عسگری نیز نویسندگان فیلم هستند. 

آیدا پناهنده که سال گذشته با فیلم «اسرافیل» در بخش رقابتی سینمای جهان جشنواره فیلم «دهوک» حضور داشت و جایزه خلاقیت برای بهترین فیلم اول و دوم را دریافت کرد، امسال یکی از پنج داور بخش رقابتی این رویداد سینمایی خواهد بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» که با یاد «یولماز گونای» کارگردان سرشناس برنده جایزه نخل طلای«کن» در سال ۱۹۸۲ و با هدف ایجاد پل ارتباطی میان کارگردان کُرد و کارگردانان سراسر جهان و همچنین  تبادل فرهنگی میان ملت‌های مختلف دنیا بنا نهاده شده است، هفتمین دوره خود را از تاریخ  ۹ تا ۱۶ سپتامبر  (۱۸ تا ۲۵ شهریور) در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک و همچنین سه سالن سینمایی مرکز «مازی مول» در شهر دهوک در اقلیم کردستان برگزار می‌کند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم دهوک فیلم حمال طلا آیدا پناهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ گفت: در سالی که گذشت، بانوان کشور ما عملکرد بسیار موفقیت‌آمیزی داشتند و به طور قطع می‌توان گفت در چند سال گذشته، زنان ورزش کشور بیشترین افتخارآفرینی را در میادین بین‌المللی در یک سال داشتند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: سال گذشته ۸۱۷ مدال کسب شده در مسابقات بین‌المللی داشتیم و این بهترین آمار کسب شده در یک سال در چند سال گذشته است. ما تمام قد از بانوان حمایت خواهیم داشت تا در ادامه بتوانند در جهت اهتزاز پرچم کشورمان تلاش موثر داشته باشند، در این زمینه از حمایت نمایندگان مجلس، وزارت ورزش و در کمیته ملی المپیک و پارالمپیک هم برخوردار هستیم.

وی در ادامه به اعزام بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی و میزبانی رویداد‌های بین‌المللی پرداخت و گفت: در سالی که گذشت، ما حدود ۴۵۱ اعزام به رویداد‌های خارجی داشتیم و همچنین میزبانی ۱۴۶ رویداد بین‌المللی را بر عهده گرفتیم. در سال ۱۴۰۲ تمرکز بیشتر معاونت، روی اعزام و افتخارآفرینی بیشتر بانوان ورزشکارمان بود که خدا را شکر این اتفاق رقم خورد و زنان ایران در مسابقات مختلف توانستند نتایج بسیار خوبی را رقم بزنند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص مربیان و داوران تربیت‌شده خانم و افزایش آن نسبت به سال گذشته گفت: در حال حاضر ما ۱۱۷۸۴۳ و ۲۱۷۶۳۸ داور و مربی تربیت شده داریم و در سالی که گذشت موفق شدیم حدود ۷ هزار داور و ۱۴ هزار مربی را به جمع مربیان و داوران زن تربیت‌شده کشور ملحق کنیم.

کاظمی‌پور همچنین در خصوص حفظ جایگاه و عضویت بانوان در مجامع بین‌المللی گفت: به حول قوه الهی تا اینجای کار ۱۱۲ کرسی ما را در مجامع بین‌المللی، زنان کشور تشکیل داده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته، به ۹ نفر افزایش پیدا کرده است. معاونت ورزش بانوان در این مدت تلاش کرد با شناسایی، حمایت و معرفی بانوان ورزشکار موفق و هویت‌آفرین مبتنی بر ارزش‌های ایرانی- اسلامی قدم موثری در مسیر توسعه ورزش قهرمانی و حضور بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی بردارد که خوشبختانه با اجرای برنامه‌ریزی‌ها شاهد افتخارآفرینی‌های متعدد در مسابقات و رویداد‌های مختلف بوده‌ایم و امیدوارم با تلاش ورزشکاران و مجموعه ورزش کشور، در سال آینده شاهد اتفاقات خیلی بهتر برای ورزش بانوان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • ارومیه مهیای جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی می شود
  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازی‌آرا رسید
  • ادامه جشنواره نوروزی تلویزیون با «تنگه ابوقریب»
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • کاپیتان به صورت آنلاین اکران شد
  • «کاپیتان» به اکران آنلاین رسید
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • مزیت رقابتی استان فارس، برخورداری از مردم مهمان نواز است
  • برگزاری «رویداد ملی آفرینو» در قالب جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی