Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@15:14:37 GMT

۱۰۰ هکتار از مراتع دهلران در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۲۸۷۸

۱۰۰ هکتار از مراتع دهلران در آتش سوخت

نصراله پارسه در مصاحبه ای اظهار داشت: این سطح از مراتع در نزدیکی کارخانه سیمان دهلران که دارای پوشش علفی بود، شب گذشته دچار حریق شده است.

 
وی علت آتش سوزی را عوامل انسانی بیان کرد و افزود: نیروهای منابع طبیعی، آتشنشانی، بسیج ، سپاه و نیروهای مردمی در همان ساعات اولیه با هماهنگی ستاد بحران شهرستان وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران یادآور شد: با تلاش گروه های امدادی اعزامی و بهره گیری از همه امکانات این آتش سوزی مهار و مراحل پایش نیز در حال انجام است.


پارسه تاکید کرد: اوایل سال جاری بعلت بارش های مناسب در شهرستان پوشش گیاهی تقویت شد و این امر در برخی موارد با توجه به خشک بودن پوشش گیاهی و تراکم سطح این پوشش آتش سوزی هایی را به دنبال دارد.

46

کد خبر 1297412

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوادث طبیعی استان ایلام جنگل بیابان بلای طبیعی آتش سوزی محرم عزاداری امام حسین ع سینمای ایران باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا خودرو لیگ برتر نوزدهم ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان 

موسی ملائیان بخشدار رحمت آباد در بازدید از مناطق کوهستانی شهرستان ریگان گفت: به دنبال بارش باران، این رحمت الهی، گیاه دارویی اسپند در زیستگا‌ه های این بخش رویشی دوباره یافتند.

وی، مناطق چاه قنبر، سیف الدینی و سرزه ورس سیف الدینی را از رویشگاه های اصلی اسپند در شهرستان ریگان عنوان کرد.

ملائیان با اشاره به اینکه امسال گیاه دارویی اسپند در این مناطق رویش خوبی داشته است، تصریح کرد: این گیاه هم اکنون در حال گلدهی است. 

وی افزود: گیاه دارویی اسپند به علت دارا بودن آلکالوئید‌هایی نظیر ارمین و هارمالول مورد توجه خاص محققین قرار گرفته است.

ملائیان بیان داشت: مردم از قدیم در طب سنتی از دود دانه‌های اسپند برای در امان ماندن از بلایای طبیعی استفاده می کرده اند ولی با گذشت زمان مشخص شد، این دود بسیاری از میکروب ها و باکتری ها را از بین می برد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • ببینید | جنجال وسط مسابقه؛ آتش‌سوزی در ورزشگاه و حضور نیروهای آتش‌نشانی
  • ۲۴۵ حادثه توسط نیروهای هلال احمر گلستان پوشش داده شد
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان 
  • چاپ بنر