Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@04:52:55 GMT

پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۴۶۴۷

پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سیاوش ملکی فرد معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از سال ۱۳۸۹، از تغییر هیات عامل این صندوق در سال گذشته خبر داد و گفت : این هیات عامل سومین هیات عامل صندوق محسوب می‌شود و پیرو این تغییرات، رویکرد‌های کلی صندوق و نیز خدمات آن دچار تغییرات شده و خدمات جدید به صندوق اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : جهت آشنایی شرکت‌های دانش بنیان با خدمات جدید برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری جلسات متعدد با روسای پارک‌های علم و فناوری، انجام سفر‌های استانی و برگزاری جلسه با مدیران شرکت‌های دانش بنیان و. در نظر گرفته شده است و از طرفی با توجه به افزایش روزانه شرکت‌های دانش بنیان نیز به نظر میرسد این برنامه ریزی‌ها برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر خدمات صندوق، ضروری است.

این مسئول با اشاره به خدمات متنوع صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، شاخص‌ترین خدمت آن را پرداخت تسهیلات عنوان کرد وافزود: در حال حاضر با توجه به اعتبارات خوبی که صندوق در اختیار دارد مشکلی در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان نداریم.

او افزود: امسال حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات پرداخت شود.

 معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: سقف تسهیلات پرداختی این صندوق به شرکت‌ها حدود ۵۰ میلیارد تومان بوده که رقم پرداختی آن با توجه به سابقه شرکت، نوع طرح و نیاز شرکت متغیر است.

ملکی فرد با اشاره به تبادل این صندوق با صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها، گفت: در حال حاضر ۲۰ صندوق پژوهش و فناوری در کشور فعال است که تلاش شده تا این صندوق واسطه‌ای میان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش بنیان شوند، بطوری که شرکت‌ها بتوانند به راحتی تسهیلات کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان را از طریق این صندوق‌ها در استان خود دریافت کنند.

او افزود: امسال حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در اختیار این صندوق‌ها قرار گرفته است.

ملکی فرد گفت: ظرف یک ماه آینده اتصال صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با صندوق پژوهش و فناوری استان کرمانشاه نیز برقرار شده و مدیران شرکت‌های دانش بنیان این استان میتوانند تسهیلات کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان را با مراجعه به این صندوق دریافت کنند.

او با اشاره به نظارت کامل و رصد فعالیت شرکت‌های دانش بنیان پس از دریافت تسهیلات، گفت: تسهیلات طی چند مرحله پرداخت می‌شود و هر مرحله بعد از انجام اقداماتی از سوی شرکت قابل پرداخت است و در نهایت وضعیت کلی فعالیت شرکت رصد میشود تا این تسهیلات منجر به توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه با تقدیر از عملکرد پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: خوشبختانه تمام رویکرد‌های موثر در تقویت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان بصورت عملی از سوی پارک علم و فناوری کرمانشاه در حال اجراست.

او افزود: تمام راهکار‌های موثر در خصوص توسعه شرکت‌های دانش بنیان، از جمله اینکه باید سراغ افراد خلاق و صاحب ایده برویم و آن‌ها را برای راه اندازی شرکت دانش بنیان تشویق کنیم به خوبی در دستور کار پارک علم و فناوری کرمانشاه قرار گرفته است.

او با اشاره به تکمیل بودن اکوسیستم دانش بنیان در استان کرمانشاه، گفت: در حال حاضر تمام بازیگران این اکوسیستم از جمله پارک علم و فناوری، مراکز رشد، شتاب دهنده و کانون‌های نوآوری و شکوفایی خلاقیت در کرمانشاه فعال است که همه این‌ها میتواند به توسعه و تقویت شرکت‌های دانش بنیان کمک کنند .

 

 

انتهای پیام/د

عملکرد "پارک علم و فناوری" در جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد

کامران قدس در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افتتاح شد، ابراز داشت: هدف از این اقدام سامان دهی به شرکت‌های موجود برای رشد حوزه سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ شرکت فناور در این پارک مستقر شدند، افزود: از این تعداد سه شرکت در حوزه دانش بنیان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در حوزه تحت پوشش رو به افزایش است، ابراز داشت: از این رو نیاز بود تا فضایی مناسب برای استقرار آنها در نظر گرفته شود.

قدس ضمن بیان اینکه تعداد اختراعات حوزه پزشکی و دارو نیز در استان وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: امیدواریم این اختراعات و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور بتواند به تأمین نیازهای داخلی هر چه بیشتر کمک کرده و در نهایت خدمتی به مردم انجام شود.

کد خبر 6081740

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است