Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، روز یکشنبه در سخنرانی گفت که هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم آموزش سازمان‌های تروریستی نظیر «وای‌پی‌جی» و «پی‌وای‌دی» در سوریه را تحمل کنیم.

وی در ادامه گفت: زمانی که کار ما در شرق فرات به پایان رسید قصد داریم که دست کم 1 میلیون نفر را به آنجا منتقل کنیم و اگر این موضوع اتفاق نیفتد ما گزینه دیگری نداریم مگر آنکه مرزهای کشور را (به سوی اروپا) بگشاییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان در ادامه گفت: «ترکیه چگونه می‌تواند بار 4 میلیون پناهنده را تحمل کند؟ آنها باید اندکی درباره این موضوع فکر کنند و درباره آن تاسف بخورند.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «آمریکا بیش از 30 هزار کامیون سلاح به سوریه ارسال کرده است و آنها قصد دارند با این سلاح‌ها با چه کسانی بجنگند؟ فقط یک کشور وجود دارد و آن ترکیه است. آیا ما می‌توانیم این را بپذیریم؟»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکیه رئیس جمهور رجب طیب اردوغان سوریه برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: تمرکز باید بر بحران انسانی در غزه باشد

جودت یلماز، معاون رئیس جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه گفت، ترکیه امیدوار است که توجه مجدد را به بحران انسانی در حال گسترش در غزه، جایی که حملات اسرائیل بیش از ۳۳۸۰۰ فلسطینی را شهید کرده است، جلب کند.

یلماز در ایکس گفت: ما امیدواریم که تنش فزاینده در منطقه ما هر چه زودتر کاهش یابد و توجه به جنایات علیه بشریت در غزه معطوف شود.

وی افزود: ترکیه، تمام تلاش خود را برای اطمینان از آتش بس، ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم فلسطین و آغاز روند سیاسی برای برقراری صلح دو دولتی ادامه خواهیم داد.

وی کشور‌هایی را که بدون قید و شرط از اسرائیل حمایت می‌کنند با سکوت در قبال قتل عام به تشدید تنش منطقه‌ای کمک می‌کنند در جنایات رژیم نتانیاهو شریک دانست.

وی از جامعه جهانی خواست تا از حاکمیت قانون حمایت کند، از عدالت حمایت کند و حملات اسرائیل را متوقف کند.

تنش‌ها در منطقه پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت فرماندهان ارشد ایرانی بالا گرفت. تهران شامگاه شنبه با ارسال صد‌ها پهپاد و موشک به اسرائیل حمله کرد.
از زمان آغاز عملیات بمباران نسل کشی اسرائیل در غزه در اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۳۳۸۰۰ فلسطینی شهید و ۷۶۴۶۵ نفر دیگر نیز مجروح شده اند. انتظار می‌رود تعداد واقعی کشته شدگان بسیار بیشتر باشد، زیرا تصور می‌شود ده‌ها هزار فلسطینی در زیر آوار خانه‌های ویران شده خود جان باخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • ترکیه: تمرکز باید بر بحران انسانی در غزه باشد
  • واسطه گری یک کشور جدید بین ایران و آمریکا