Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@10:11:51 GMT

رسوایی جنسی میان نظامیان آمریکایی در عراق

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۵۲۳۷

رسوایی جنسی میان نظامیان آمریکایی در عراق

شبکه خبری سی‌ان‌ان شنبه شب گزارش داد که سه فرمانده ارشد یکی از تیم‌های یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده که نیرو‌های تحت امرشان متهم به تجاوز جنسی و نوشیدن مشروبات الکلی حین خدمت در عراق بودند، از مقام خود برکنار شدند.

براساس این گزارش، تیم تحت امر این فرماندهان از عراق فراخوانده شده و به آمریکا بازگشته‌اند و این سه مقام ارشد به دلیل بروز چنین جرم‌هایی در نیرو‌های تحت امرشان تنبیه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه یک مقام وزارت دفاع آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که چنین برخوردی با تیم‌های یگان ویژه بی‌سابقه است، تحقیقات نشان می‌دهد که اعمال مجرمانه در میان نظامیان آمریکایی مستقر در کشور‌های خارجی امری مکرر است.

یافته‌های یک پژوهش داخلی که در وزارت دفاع آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که اعضای یکی از این تیم‌ها هنگام ماموریت کوکائین و مواد ممنوعه دیگر مصرف می‌کرده‌اند.

رفتار‌های مجرمانه نظامیان آمریکایی تنها به تجاوز جنسی و مصرف مواد و مشروبات محدود نمی‌شود، بلکه اعمال غیرانسانی به شکلی رایج میان آن‌ها انجام می‌گیرد.

اوایل ماه ژوئیه یک دادگاه نظامی فرمانده پیشین همین تیم یگان ویژه نیروی دریایی را به دلیل انتشار عکسی با یک زندانی کشته‌شده داعشی تنبیه کرد. این فرمانده نظامی هنگامی که در عراق حضور داشته این عکس را گرفته بود.

«کالین گرین» فرمانده عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا ماه گذشته به دلیل این رسوایی‌ها، سلسله‌تغییراتی را در یگان‌های ویژه نیروی دریایی این کشور اعمال کرد.

آمریکا در ۲۰ مارس سال ۲۰۰۳ (۲۹ اسفند ۱۳۸۱) به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق به این کشور حمله کرده و رژیم صدام حسین رئیس جمهوری عراق را ساقط کرد.

با وجود آنکه دروغ بودن ادعای آمریکا در وجود سلاح‌های کشتار جمعی ثابت شد، واشنتگن تا سال ۲۰۱۱ به حضور نظامی گسترده در عراق ادامه داد و پس از آن نیرو‌های خود را از این کشور خارج کرد. با این وجود، هزاران نظامی پیامی در عراق باقی ماندند.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش که از خلأ ناشی از حمله آمریکا در سال ۲۰۰۳ به وجود آمده بود، بار دیگر به عراق لشگرکشی کرد.

نتیجه اقدام‌های نظامی آمریکا در عراق چیزی جز ویرانی، کشته شدن صد‌ها هزار نفر از مردم عراق، بی‌خانمانی، قدرت‌گیری گروه‌های تروریستی و اخلال در استقلال سیاسی این کشور نبوده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ارتش آمریکا رسوایی جنسی نظامیان آمریکایی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیری سپاه پاسداران باعث خوشحالی ایرانیان و رسوایی اسرائیل شد

مولوی عبدالرحمان عارفی نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب گفت: همانطور که برای همه عیان شده اسرائیل رژیمی ظالم کودک‌کش و نسل کش است که در قلب کشورهای اسلامی توسط کفار تأسیس شده است؛ در واقع اسرائیل پایگاه نظامی برای انگلیس و آمریکا در منطقه است تا تفرقه و نفاق و مشکل بین مسلمانان ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: سال‌هاست اسرائیل در حال ظلم به مردم مظلوم فلسطین است و هیچ کس به او چیزی نمی‌گوید؛ مقاومت با دستان خالی، با عملیات طوفان الاقصی پوزه اسرائیل برای اولین بار به خاک مالید و اسرائیلی ها را ذلیل کرد.

مولوی عارفی افزود: با توجه به اینکه خیلی از کشورهای غربی شروع به سرزنش اسرائیل کردند، اسرائیل برای نشان دادن خود و لاپوشانی اقداماتش به سفارت ایران در سوریه حمله کرد؛ در حالی که سفارت هر کشور جزئی از خاک آن کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: رهبر فرزانه و معظم انقلاب و جوانان و سپاهیان سرافراز ما جواب حمله احمقانه اسرائیل به سفارت ایران را به خوبی دادند؛ آنچنان جوابی که برای اسرائیل پشیمان کننده بود و باعث رسوایی آن شد و برای مردم مسلمانان ایران، جهان و فلسطین باعث خوشحالی شد.

مولوی عارفی ابراز داشت: حمله ایران به اسرائیل، باعث رسوا شدن او و رو شدن دست آن رژیم از لحاظ ضعف نظامی شد. به فرموده امام راحل اگر هر مسلمانی یک سطل آب بر سر اسرائیل بریزد اسرائیل را آب می‌برد.

وی گفت: شجاعت و دلیری ایران و سپاه، باعث خوشحالی همه ایرانیان شد که جا دارد به همه تبریک بگوییم. ملت شریف ایران دوباره سرفراز شد. می‌طلبد همه مسلمانان دنیا پشت سر ایران و مقاومت در مقابل اسرائیل بایستند و صدای خود را برای جنایت‌های اسرائیل بلند کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!
  • دلیری سپاه پاسداران باعث خوشحالی ایرانیان و رسوایی اسرائیل شد
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود