Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص تمهیدات دامپزشکی و نظارت بر ذبح دام‌های نذری طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت : دامپزشکی استان کرمانشاه براساس رسالتی که در حوزه بهداشت عمومی دارد، بر فرآورده‌های خام دامی، لاشه دام و کشتار دام نظارت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : بر این اساس طی ایام تاسوعا و عاشورا نیز بر ذبح و کشتار دام نظارت می‌کنیم و در این راستا ۱۵ اکیپ ثابت و ۱۷ اکیپ سیار در نظر گرفته‌ایم که به مردم خدمات رسانی کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: در قالب اکیپ‌های مذکور ۱۵ دامپزشک و ۱۷ بازرس گوشت بر ذبح و کشتار دام‌های نذری نظارت دارند.

او با بیان اینکه ۱۰ ناظر شرعی نیز بر ذبح و کشتار دام‌های نذری نظارت می‌کنند، گفت: کشتارگاه‌ها نیز در تمام شهرستان‌های استان دایر هستند و در صورت تمایل مردم می‌توانند دام‌های خود را در این کشتارگاه‌ها ذبح کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: دام‌ها در کشتارگاه به شکل شرعی ذبح شده و پس از پوست کنی و پاکسازی امعاء و احشاء به افراد برای پخت غذای نذری تحویل می‌شود.

او گفت: مردم تا جایی که امکان دارد ذبح دام‌های نذری خود را به کشتارگاه‌ها بسپارند و از ذبح دام در کوچه، معابر، خیابان‌ها و منازل شخصی پرهیز کنند.

این مسئول افزود: اگر ذبح دام در معابر، خیابان‌ها، کوچه‌ها و منازل انجا م شود، خونی که در محل ریخته می‌شود به یک مکان مناسب برای عوامل بیماری زا تبدیل شده و باعث اشاعه این عوامل می‌شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ذبح دام در معابر و خیابان‌ها علاوه بر چهره زننده‌ای که در شهر ایجاد می‌کند، می‌تواند باعث ایجاد عوامل بیماری زا شده و سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد.

او شماره تلفن ۱۵۱۲ را برای دسترسی مردم به خدمات دامپزشکی اعلام کرد و گفت: هم استانی‌های کرمانشاهی می‌توانند از طریق تماس با این سامانه از خدمات رایگان دامپزشکی در این زمینه استفاده کنند.

یارویسی خطاب به شهروندان گفت: در صورت امکان یک روز زودتر از پخت اقدام به ذبح دام‌های نذری کنند که ۲۴ ساعت در سردخانه یا یخچال باقی مانده و مراحل جمود و نعشی را طی کند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: کسانی اقدام به ذبح دام چه در منزل و چه کشتارگاه، می‌کنند حتماً از دستکش، عینک و چکمه استفاده کرده و از دست زدن مستقیم به لاشه و امعاء و احشاء دام ذبح شده پرهیز کنند .

 

 

انتهای پیام/د

مردم از ذبح دام‌های نذری در منزل و معابر خودداری کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال