Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابهاماتی درباره واگذاری اردوگاه باهنر و پرداخت اقساط وجود دارد، رئیس سازمان بازرسی و برخی نمایندگان از تأخیر در پرداخت اقساط می‌گویند اما سازمان برنامه‌وبودجه تأکید دارد همه چیز مرتب است به نظر می‌رسد انتشار اسناد مربوطه می‌تواند ابهامات را رفع کند. ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ماجرای اردوگاه شهید باهنر تهران از آن ایامی شروع شد که آموزش‌وپرورش برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها و بخش دیگری از مطالبات خود از جمله بدهی به بیمه و صندوق ذخیره فرهنگیان تصمیم گرفت تا برای دریافت وام 4 هزار میلیارد تومانی اردوگاه شهید باهنر را در رهن بگذارد!

سال گذشته حمیدرضا حاجی بابایی؛ رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره وضعیت اردوگاه شهید باهنر طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور گفته بود: براساس اخبار واصله مطلع شدیم، آموزش وپرورش اردوگاه شهید باهنر تهران را به ثمن بخس(یک سوم قیمت) در قالب اجاره به شرط تملیک در اسفند ماه 95، به فروش رسانده‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای بدهی‌های مربوط به قبل از سال 92

پس از انتشار این نامه، منصور مجاوری مدیرکل وقت دفتر بودجه وزارت آموزش‌وپرورش که این اتفاق در ایام مدیریت او رخ داده بود در واکنش به سخنان جاجی‌بابایی مدعی‌ شد: یکی از مشکلاتی که وزارت آموش و پرورش در دولت یازدهم با آن مواجه بود، بدهی انباشته شده‌ای بود که قبل از سال 92 و93 وجود داشت و با توجه به اینکه دولت در آن سال‌ها نفت بشکه‌ای حدود 100 دلار را بدون هیچگونه محدودیت مشخصی می‌فروخت، علاوه بر ناکافی بودن سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی و با وجود افزایش در آمدهای دولت بهبود چشمگیری وآنچنانی در بودجه‌های مختلف آموزش و پرورش از جمله مسائل حقوق ومزایا  نداشتیم بلکه بدهی‌های انباشته شده  هم از دوران قبلی برای ما باقی مانده بود و به عنوان مثال در مورد بیمه طلایی با وجود تبلیغات بسیار زیاد، اما بدهی زیادی (حدود 400میلیارد تومان، به ارزش پولی آن زمان) به کارگزار آن داشتیم یا مطالبات پرداخت نشده‌ای را به معلمان داشتیم و بدهی‌های متعدد ومتنوعی وجود داشت بدهی‌هایی که به بنیاد مسکن، بنیاد شهید، وزارت نیرو، صندوق ذخیره، بدهی مرخصی ذخیره بازنشستگان وجانبازان، هزینه مهد‌کودک و سایر مطالبات فرهنگیان به صورت دیون  وجود داشت یا عدم پرداخت سرانه مدارس که مدیران مدارس را با مشکلات متعدد مواجه کرده بود.

به هر حال آنگونه که مسئولان آموزش‌وپرورش می‌گویند به دلیل بدهی‌های مختلف ناگزیر بودند با انتشار اوراق صکوک و دریافت وام 4 هزار میلیارد تومانی، اردوگاه شهید باهنر را در رهن بگذارند.

اما در اینجا دو سوال مطرح است، نخست آنکه چرا اردوگاه شهید باهنر در رهن قرار گرفت آن هم به ازای دریافت 4 هزار میلیارد تومان! در حالیکه ارزش اردوگاه در آن ایام بسیار بالاتر بود، و اینکه در فرایند واگذاری اردوگاه چه اتفاقاتی افتاده است که هم‌اکنون نهادهای نظارتی وارد ماجرا شده‌اند؟؛ دوم اینکه چرا پرداخت بدهی‌های مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان که اساساً مربوط به سهم دولت است باید جزو لیست‌ بدهی‌هایی قرار بگیرد که برای آن اردوگاه باهنر را در رهن بگذارند؟

در همین رابطه با حسین فرزانه؛ معاون وقت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش که رهن گذاشتن اردوگاه شهید باهنر در زمان مسئولیت او اتفاق افتاد به گفت‌وگو نشستیم.

اردوگاه شهید باهنر واگذار نشده است!

حسین فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره واگذاری اردوگاه باهنر اظهار‌ کرد: در ابتدا باید بگویم اردوگاه شهید باهنر واگذار نشده بلکه در رهن است و تمام اقدامات در آن ایام مطابق قانون و آیین‌نامه دولت انجام شد و نهادهای نظارتی ناظر به امور بودند و حتی دادستانی نیز استعلام کرده بود.

وی افزود: در آن ایام برای قیمت‌گذاری اردوگاه شهید باهنر بسیار پیگیری شد و در نهایت به ازای پرداخت 4 هزار میلیارد تومان به صورت ارائه اوراق صکوک، اردوگاه به عنوان و ثیقه در رهن قرار گرفت، طبق قانون مصوب مجلس و آیین‌نامه دولت برای پرداخت تمام اصل و بهره اوراق صکوک سازمان برنامه و بودجه مکلف است هر سال در ردیف بودجه اعتبار آن را لحاظ کند.

معاون اسبق توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش بیان‌ کرد: در این جلسات نماینده حقوقی وزارت آموزش و پرورش حضور داشت و در آیین‌نامه‌ای که دولت مصوب کرده، آمده است کارگروهی برای این موضوع با حضور نماینده تام‌الاختیار سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی، بورس و دستگاه مربوطه یعنی آموزش‌وپرورش تشکیل شود که این کار انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پس  از آن ما لیستی ارائه کردیم و گفتیم این موارد طلب‌های آموز‌ش‌وپرورش است که 2 هزار میلیارد تومان مربوط به پاداش بازنشستگی و 2 هزار میلیارد تومان برای طلب‌کاران حقوقی بود، گفت: براین اساس قراردادی نوشتند که در آن بهره‌بردار آموزش و پرورش و بانی وزارت اقتصاد و دارایی و ضامن سازمان برنامه و بودجه شد و خریدار اوراق صکوک نیز شرکت واسط بود همچنین اردوگاه شهید باهنر نیز به عنوان وثیقه در رهن قرار گرفت.

فرزانه تأکید کرد: در بندهای قرارداد آمده است که سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد باید به تکالیف خود عمل کنند و نماینده‌های آنها نیز قرارداد را امضا کرده‌اند؛  تاجایی که حضور ذهن دارم، نخستین قسط اردوگاه شهید باهنر مربوط به شهریور 96 بود که باید به شرکت واسط پرداخت می‌شد.

معاون اسبق توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه از وضعیت فعلی شرکت واسط خبر ندارم و ممکن است اگر سازمان‌برنامه و بودجه در پرداخت اقساط کوتاهی کرده باشد مشکلاتی پیش بیاید، افزود: در یکی از بندهای قرارداد آمده بود سازمان برنامه و بودجه مکلف است هر سال در ردیف بودجه اصل و فرع پرداختی را لحاظ کند تا در آن خدشه وارد نشود.

فرزانه بیان‌کرد: اردوگاه شهید باهنر در این ماجرا در رهن است و اگر اقساط با تأخیر پرداخت شود، ممکن است مشکل‌ساز شود در حالیکه رقم وام و سود آنقدر زیاد نیست که در طول 4 یا 5 سال نتوانند پرداخت کنند اما اینکه شرکت واسط کارشکنی می‌کند را در جریان نیستم.

وی در پایان گفت: اگر شرکت واسط در اردوگاه شهید باهنر اقدام به ساخت‌وساز کند قطعاً آموزش‌وپرروش متوجه آن می‌شود.

جزئیات جدید از تخلف 26 هزار میلیارد تومانی در واگذاری "اردوگاه شهید باهنر"اعتراف آموزش‌‌وپرورش به "وجود ابهامات و اشکالات" در فرآیند رهن اردوگاه شهید باهنر!"اردوگاه شهید باهنر" چه زمانی از رهن خارج می‌شود؟!

سازمان برنامه و بودجه اسناد مربوط به پرداخت اقساط اردوگاه را منتشر  کند

به گزارش تسنیم، یکی دیگر از موارد مورد ابهام در ماجرای واگذاری اردوگاه شهید باهنر، وضعیت بازپرداخت اقساط مربوطه است که تا سال 99 باید در تاریخ‌های تعیین شده پرداخت شود؛ علی الهیار ترکمن معاون وزارت آموزش‌وپرورش درباره بازپرداخت این اقساط به استناد نامه‌ای که در تاریخ 13 مرداد 98 از سازمان برنامه و بودجه دریافت‌کرده‌‌اند، می‌گوید: در این نامه رئیس امور پایش تعهدات دولت و تجهیز منابع در این سازمان اینگونه نوشته است: " تأمین مالی 40 هزار میلیارد ریالی که در سال 95 انجام گرفته است تمام تعهدات آن توسط دولت انجام و منابع حاصل به طور کامل در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است و دولت نسبت به پرداخت سود اوراق منتشره و واگذار شده به صورت مرتب و در مواعد مقرر حتی بدون یک روز تأخیر اقدام کرده است و اصل اوراق نیز در انتهای سال آینده تسویه می‌شود."

اما اخیراً ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کشور گفته است که تأخیری در پرداخت اقساط اردوگاه انجام شده  و البته که این موضوع را برخی نمایندگان مجلس نیز مطرح می‌کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به ابهامات در این ماجرا نیاز است تا سازمان برنامه و بودجه مستندات مربوط به بازپرداخت اقساط اردوگاه شهید باهنر را منتشر کند تا بخشی از ابهامات مطرح پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT7 واژه های کاربردی مرتبط معلمان معاونت برنامه ریزی آموزش و پروزش وزارت آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معلمان وزارت آموزش و پرورش معلمان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های کلان سازمان نظام پزشکی و وزارت آموزش و پرورش بر اساس بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی و بند اول سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و بر ارائه خدمات آموزشی پژوهشی، بهداشت، درمان، دارویی و توانبخشی، مبتنی بر اصول ارزش‌های اساسی - اسلامی و نهادینه سازی آن در جامعه تاکید دارد.

از جمله زمینه‌های همکاری سازمان نظام پزشکی کشور استفاده از ظرفیت اعضای سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور و معرفی اساتید برتر جامعه پزشکی به وزارت آموزش و پرورش جهت همکاری برای تولید محتوای علمی با محوریت آموزش و ارتقای سلامت جامعه است.

در همین حال، موارد همکاری وزارت آموزش و پرورش نیز استفاده از ظرفیت اساتید جامعه پزشکی با معرفی معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی به منظور تهیه برنامه‌های آموزشی سلامت محور برای دانش آموزان و آموزگاران است.

کد خبر 6081773 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری
  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌ها هنری
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • عملیات وعده صادق نمونه بی‌نظیری از اقتدار ایران را به نمایش گذاشت
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء