Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@23:34:54 GMT

بعد از 1400 سال امام حسین(ع) را مظلوم کردیم

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۶۸۹۸

بعد از 1400 سال امام حسین(ع) را مظلوم کردیم

حسین بن علی(ع) سال 61 به نظر نمی‌آید که فردی مظلوم باشد و یا در حق او ظلم شده باشد. اگر ظلمی رفته نه در حق او بلکه در حق مسلمین بود. حسین بن علی(ع) به دنبال اجرای رسالتی بود که بر دوشش بود و 1400 سال بعد از شهادت او و یاران باوفایش اثبات می‌کند که او رسالتش را به درستی  انجام داده است.

هدف غایی امام حسین (ع) تشکیل حکومت نبود که با شهادتش در حق او ظلم شده باشد، او به دنبال امر به معروف و نهی از منکر بود و در این راه نیز به آمال خود دست یافت و بی‌راه نیست که گفته می‌شود پس از  واقعه کربلا عملاً پایه‌های خلافت اموی به شدت لرزید و سست گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سؤال این است که در حال حاضر می‌توانیم امام حسین(ع) را مظلوم بخوانیم؛ جایی که با تمسک به ابزارهای غلط سعی در پرشکوه کردن مراسم‌های عزاداری داریم. آیا می‌توان برای رسیدن به هدف درست از ابزارهای غلط بهره جست؟ سخن از عزاداری‌های سالار شهیدان است که برای جذب بیشتر جوانان در هیئت‌های حسینی شاهد انواع سبک‌های سخفیف و نازل مداحی و روضه‌خوانی هستیم. در حالی که امام حسین (ع) برای حضور در کربلا اقدام به غربالگیری می‌کند و برای پیمودن این راه پر عزت برترین‌ها را برای همراهی بر می‌گزیند، امروزه ما برای جلب طرفدار و اثبات حقانیت وی میزان قدرت طبل‌ها را می‌سنجیم و برای اینکه چند نفر بیشتر در هیئت و عزاداری حاضر شوند به هر نوع سبک عزاداری تن می‌دهیم.

آیا حسین بن علی(ع) که مهیای میدان جنگ می‌شد به هر طریقی برای خود نیرو جذب نمود که اکنون ما با هر ابزاری سعی در افزودن همراهان او داریم؟؟

آری ما حسین بن علی(ع) را به سردمداری بسیاری از رسانه‌های جمعی از جمله صداوسیما مظلوم کردیم؛ رسانه ملی که هیچ برنامه‌ای برای تولید آثار فاخر ندارد و قریب به یک دهه است به جز پخش فیلم مختارنامه چیز دیگری در چنته ندارد و هیچ میزگرد یا نشست جذابی که همگان را به تحسین وادارد، برای پخش ندارد. صداوسیما که در کنداکتور خود هیچ جایگاهی برای معرفی مداحان اصیل و پخش صداهای ماندگار آنها همچون مرحوم استاد سلیم موذن زاده ندارد، ولی به وفور مداحی‌های به سبک و سیاق جدید پخش می‌کند. در حالی که مقام معظم رهبری سال‌های سال است بر «پرهیز از تقلید غلط از سبک‌های غربی» تأکید می‌کنند، اما مشخص نیست معیار صداوسیما برای پخش مداحی چیست.

حسین بن علی(ع) را ما مظلوم کردیم، زمانی که چند روز قبل از ایام عاشورا و تاسوعا بلیط‌های هواپیما و.. برای برخی کشورهای همسایه با هزینه‌های گزاف رزرو شده و عوارض بالای خروج از کشور پرداخت شده، اما در همین ایام است که بیشترین هجمه‌ها به برگزاری مراسم‌های عزاداری و رفتن به کربلا به بهانه حیف و میل پول مردم، انجام می‌شود. هم‌وطنان عزیزی ماه ها قبل از محرم جنگ رسانه‌ای را شروع می‌کنند که باید هزینه‌های عزاداری یا رفتن به شهرهای مذهبی همچون کربلا به فقرا و.... اختصاص یابد، اما خود در کمال بی‌انصافی در غوغاگری حرفه‌ای برای چرایی هزینه‌های خود در آن‌ سوی آب شعار آزادی سر می‌دهند ولی در عین حال همان نوع آزادی را برای دیگران قائل نیستند.

آری حسین بن علی(ع) را ما مظلوم کردیم که همین مطالب به اصطلاح روشنفکری را لایک می‌کنیم و برای همدیگر می‌فزستیم تا از قافله روشنفکری عقب نمانیم، ولی در عین حال در مراسم‌های عزاداری شرکت می‌کنیم و سخت‌مان می‌آید که در مقابل این هجمه‌ها با منطق و استدلال از آرمان‌ها و ارزش‌های خود دفاع کنیم.

رحمت مهدوی

فعال سیاسی

منبع: ایکنا

کلیدواژه: امام حسین ع کربلا عاشورا مداحی عزاداری صدا و سیما ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که درپی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: جزئیات تازه درباره پرونده مرگ زهره فکورصبور

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1228157 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست