Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال هاشمی کارگردان نمایش «امروز روز خوبیست برای مردن» که به تازگی اجرای خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است در این باره گفت: این اثر نمایشی که تا ۳۰ شهریور ماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است به تاثیرات جنگ روی زندگی ۲ کاراکتر اصلی نمایش می‌پردازد.

وی ادامه داد: ساختار اجرایی نمایش تلفیقی از ۲ مدیوم تئاتر و سینماست و کار به شیوه ای مستندگونه روایت می‌شود به این ترتیب که انگار یکی از کاراکترها در حال ساخت مستندی از زندگی شخصیت دیگر نمایش است و در این میان گذشته این ۲ و اتفاقاتی که برایشان رخ داده است نیز مرور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل ضرورت متن و داستانی که روایت می‌شود از ویدئو پروجکشن در کار استفاده شده اما این استفاده به شیوه‌ای متفاوت که کمتر دیده شده به کار گرفته می‌شود.

هاشمی درباره داستان نمایش توضیح داد: در این نمایش ملاقات ۲ دختر در یک مکان که یکی از آن‌ها مهاجر جنگ زده است و دیگری در دوران جنگ به کشوری دیگر مهاجرت کرده باعث می‌شود که تاثیرات جنگ روی زندگی ۲ نفر که هرکدام به شکل متفاوتی مهاجرت کرده‌اند، به تصویر کشیده شود. مونا یک دختر جنگ‌زده است که در ادامه ماجراهایی که برایش اتفاق افتاده، در خانه‌ای مخروبه و خالی از سکنه زندگی می‌کند. یلدا که در زمان جنگ به همراه خانواده‌اش به کشوری دیگر مهاجرت کرده، به ایران می‌آید که خانه پدری‌اش را بفروشد. او تصمیم می‌گیرد که برای آخرین بار خانه را ببیند و از آن فیلم بگیرد که در خانه با مونا مواجه می‌شود. مونا سوژه خوبی برای فیلمش است ...

وی در پایان درباره حضور این نمایش در فستیوال‌های خارجی بیان کرد: این نمایش پیش از این در سال ۲۰۱۷ در فستیوال واگاموندس در شهر مولوز فرانسه و همچنین در سال ۲۰۱۹ در مرکز هنرهای زیبایی بروکسل «بوزار» اجرا شده است که این ۲ اجرا به سفارش مشترک این فستیوال و مرکز بوده است اما در اجرای ایران تهیه کنندگی اثر بر عهده خود گروه است.

نمایش «امروز، روز خوبیست برای مردن» نوشته جمال هاشمی، کمال هاشمی و سارا سجادی به کارگردانی کمال هاشمی از ۱۰ شهریورماه ساعت ۲۱:۱۵ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. بازیگران این نمایش شیوا فلاحی و سارا سجادی هستند.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1297570

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تماشاخانه ایرانشهر جنگ تئاتر محرم امام حسین ع عزاداری لیگ برتر نوزدهم باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال سینمای ایران خودرو قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شبح کژدم» در خانه سینما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی خانه سینما، نخستین برنامه‌ دوره‌ جدید سینماتک خانه سینما چهارشنبه پنجم اردیبهشت با نمایش و نقد فیلم «شبح کژدم» ساخته کیانوش عیاری، برگزار می‌شود.

«شبح کژدم» نخستین‌بار در بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین دوره‌ جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. در این فیلم جهانگیر الماسی، ناصر آقایی، حسن رضایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه‌ سینما به نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، محمد جعفری و مازیار فکری‌ارشاد به نقد اثر می‌پردازند.

حضور در برنامه‌های سینماتک خانه سینما برای اعضای صنوف زیرمجموعه خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.

کد خبر 6085288

دیگر خبرها

  • نگاهی به تئاتر شاماران/ردپای افسانه جاماسب در زندگی سیاه باز
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است / امروز بهترین روز ورزش است
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • «شبح کژدم» در خانه سینما