Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:45:14 GMT

روز هشتم/ علی‌اکبر در راه حق دلش نلرزید

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۷۶۸۹

روز هشتم/ علی‌اکبر در راه حق دلش نلرزید

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بارزترین نمونه‌های کمال و اسوه‌های پاکی و مردانگی، «علی اکبر(ع)»، شهید بزرگ حماسه عاشورا و فرزند با فضیلت سیدالشهدا(ع) است. از این رو روز هشتم ماه محرم الحرام به نام حضرت علی اکبر علیهم السلام نام‌گذاری شده است.

همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، گزیده‌ای از بیانات ایشان را درباره  نترسی و شجاعت حضرت علی اکبر علیهم السلام  در قالب تصویر نوشته منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: روز هفتم/ استقامت امام حسین (ع) در شرایط پیچیده و تردیدآفرین بود

بر اساس این بیانات در این تصویر نوشته شده است:

«در بین راه به سمت کربلا روی اسب، همین طور امام حسین علیه الصلاه والسلام حرکت می‌کردند، یک خواب کوتاهی، به ایشان دست داد، از خواب که بیدار شد با صدای بلند فرمود : « انا لله و انا علیه راجعون» ، علی اکبر که نمونه یک چهره منور و زیبای قرآنی اسلامی است، اینجا شخصیتش را نشان می دهد. ناگهان دید که پدر استرجاع کرد و پرسید: پدر را چه شد که این کلمه را بر زبان جاری کردید؟

فرمود: خواب دیدم که منادی ندا می‌کند که این قافله به سوی مرگ حرکت می‌کند. از خواب بیدار شدن و این کلمه را گفتم. برای سپاهیانی که دارند به سمت مبارزه با حکام غاصب می‌روند، این یک خبر خوش محسوب نمی‌شود که شما کشته خواهید شد؛ اما علی اکبر به جای اینکه دلش بلرزد، به پدر گفت: مگر ما بر حق نیستیم ؟ فرمود: بلی، چرا ، ما برحق هستیم، به سوی حق می‌رویم. فرمود: حالا که در راه حق می‌رویم ، هیچ باکی از مرگ نداریم ؛ و همین حرف را علی اکبر ثابت هم کرد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر انقلاب کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر

کتاب «برفراز کشتزار» نوشته علی اکبر والایی توسط نشر معارف منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «برفراز کشتزار» نوشته علی اکبر والایی به تازگی توسط نشر معارف منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب رمانی تربیتی و اجتماعی است که به موضوع آخرت و جهان برزخ پرداخته است.

کتاب «بر فراز کشتزار»، به حدیث معروف «الدنیا مزرعه الاخره»، «دنیا مزرعه آخرت است» و اینکه انسان نتایج تمام اعمال خود در دنیا را در جهان آخرت مشاهده خواهد کرد. واژه «بر فراز» از عنوان کتاب، اشاره به جدا شدن روح از کالبد انسان پس از مرگ دارد و در فراسوی زمین، مرحله فراخودآگاهی است. بر فراز کشتزار، بیانگر این مهم است که انسان بیهوده به دنیا نیامده است و خداوند آفریدگار برای هدفی او را آفریده است. جهان برزخ آیینه تمام نمای اعمال و رفتار آدم‌ها در زندگی دنیایی گذشته است. این اثر با جا انداختن فلسفه زندگی و نماز (عبادت خدا) برای نوجوانان، روشنگر است و در مقابله کامل با تفکر پوچ انگاری دنیای مدرن کنونی است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

یک ساعت بعد قایق موتوری از اسکله¬ی قدیمی به سمت هرمز راه افتاد. هنوز دو کیلومتری در خلیج فارس نرفته بودند که ناگهان جهان همانطور نشسته خود را به پشت انداخت توی دریا؛ بدون حرفی؛ بی صدا. نریمان و مرد جنوبی حیرت زده در تاریکی آب را نگاه کردند. جز سیاهی نبود. مرد جنوبی موتور قایق را استندبای گذاشت و چراغ قوه انداخت؛ آب موج افتاده بود، ولی نشانی از جهان نبود. فشار خستگی و نگرانی حاصل از رسیدن به آمریکایی‌ها تمرکز نریمان را از بین برده بود. جنوبی هم چشم به دهان نریمان داشت. نمی‌شد بیش از این معطل کرد؛ حالا دیگر چاره¬ای نبود و نریمان از مرد جنوبی خواست به راهش ادامه دهد. جهان در جهان بی کران خلیج فارس محو شد.

این کتاب با ۱۵۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۹۹ هزار تومان عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!
  • رائفی پور: ۶۰۰ میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم
  • بازجویی‌هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد
  • عکس| جدیدترین عکس از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی/لاغری شدید اکبرعبدی در سریال جدیدش
  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • تصاویر ماهواره‌ای از رادار پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • شکایت میلاد حاتمی از همشهری آنلاین رد شد
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود