Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:55:55 GMT

رهاسازی ۵۰ هزار قطعه بچه‌ماهی در خاش

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۸۰۱۱

رهاسازی ۵۰ هزار قطعه بچه‌ماهی در خاش

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عیسی شاهرودی  مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) اظهار داشت: افزون بر ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در سد کرغانشور خاش رهاسازی شد.

او افزود: این اقدام در راستای کمک به تامین نیاز‌های مردم منطقه و بهره‌بردن درست از منابع آبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  بیان کرد: خاش با داشتن ۲ هزار حلقه چاه،۴۵۰ رشته قنات و ده‌ها چشمه و بند‌های خاکی ظرفیتی مهم برای تولید و پرورش انواع ماهیان دارد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: امسال افزون بر سه میلیون بچه ماهی در سطح استخر‌های پرورش ماهی و بند‌های خاکی استان رهاسازی شده که امیدواریم افزون بر ۵۰ هزار تن ماهی برداشت شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی خاش خاطر نشان کرد: این شهرستان با داشتن تنوع آب و هوایی و شرایط مناسب اقلیمی از قطب‌های مهم تولید و پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی استان بوده بطوریکه هم اینک حدود ۴۰۰ آبزی پرور به کار پرورش ماهیان گرم آبی اشتغال دارند.

مدیرشیلات خاش نیز گفت: سالانه افزون بر ۱۰۰ تن انواع ماهی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

یوسف شهرکی افزود: در کنار پرورش ماهی قزل آلا، انواع ماهیان مانند آمور، کپور و فیتوفاگ در استخر‌های پرورش ماهی خاش تولید می‌شود.

او  ادامه داد: در سال‌های اخیر ۲ سالن تکثیر و ترویج پرورش ماهی در «اِسکل آباد و تودک» ایجاد شده که بخش بزرگی از نیاز‌های سیستان و بلوچستان در این واحد‌ها تامین می‌شود.

همه ساله، آبزی پروران شهرستان خاش با شرکت در کارگاه‌های آموزشی تولید و پرورش و بهداشت آبزیان، ضمن آشنایی با شیوه‌های نوین رشد و تکثیر انواع آبزیان با بیماری‌های شایع ماهیان گرم و سردآبی با نحوه درمان آن و اصول برداشت بهداشتی آبزیان آشنا می‌شوند.

آبزی پروران خاش تاکنون با استفاده از نرم افزار‌های آموزشی در مورد تاثیر پارامتر‌هایی نظیر Ph اکسیژن، دما، نیتریت، نیترات و آمونیاک آموزش‌های لازم را فراگرفته و تاثیر هر یک از این موارد را بر نحوه تغذیه، رشد و نمو ماهیان می‌دانند.

خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

انتهای پیام /ع

سالانه  ۱۰۰ تن انواع ماهی در خاش  تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده به ۴۹ هزار تومان و مرغ گرم به ۶۹ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد باید اقدام کند و همواره بخشی از مازاد تولید باید صادر شود.

فروغی ادامه داد: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و نیاز کشور، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام باید جمع آوری شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر آمار در فروردین ۱۳۷ تا ۱۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که در اردیبهشت طبق سیاست وزارت جهاد در همین محدوده باشد. هر چند مصرف در ماه های فروردین و اردیبهشت کاهشی است.

او گفت: با ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن مرغ گرم تولید می شود که بر این اساس کمبودی در عرضه نداریم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها