Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نفریه معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره تخصیص وسایل کمک توانبخشی به دانش آموزان دارای معلولیت در آستانه بازگشایی مدارس گفت: به تمام دانش آموزان دارای معلولیت کمک هزینه تحصیلی تعلق می‌گیرد که تا پایان شهریور ماه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

اخبار اجتماعی-او افزود: اولویت سازمان بهزیستی ارائه وسایل کمک توانبخشی به دانش آموزانی است که از وسایل کمک توانبخشی مانند سمعک و ویلچر استفاده می‌کنند تا از تحصیل باز نمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: وسایل کمک توانبخشی مانند سمعک هر چند سال یکبار به مددجویان سازمان بهزیستی داده می‌شود، اما سازمان بهزیستی این محدودیت را برای دانش آموزان دارای معلولیت حذف کرده است، زیرا ممکن است کودکان به دلیل بازیگوشی وسایل کمک توانبخشی را خراب کنند، لذا برای اینکه کودکان از تحصیل بازنمانند، هر زمانی که آن‌ها وسایل توانبخشی نیاز داشته باشند، داده می‌شود.

نفریه در مورد سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول گفت: سرویس ایاب و ذهاب و هزینه تغذیه برای مددجویانی که در مراکز روزانه سازمان بهزیستی تحصیل می‌کنند و نمی‌توانند به مدارس استثنایی بروند، در نظر گرفته شده است.

او گفت: هزینه تحصیل و ایاب و ذهاب دانش آموزان معلولی که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند با آموزش و پروش استثنایی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بهزیستی تغذیه دانش آموزان کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در همایش رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی در محل باشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کارویژه‌های سازمان مدارس غیردولتی در سال جاری شامل برگزاری آفرینو و اردوهای دانش‌‌آموزی، اصلاح روند فعالیت‌های آموزش زبان در آموزشگاه‌ها و تقویت نظارت بر عملکرد  آموزشی و تربیتی مراکز و مدارس می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات تاکید کرد و گفت: کارها باید کیفی اجرا شود. اعتقاد بنده این است که اگر کاری انجام می‌شود با نهایت کیفیت برگزار شود. 

محمودزاده با بیان اینکه امسال چند کارویژه در مجموعه این سازمان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: اولین جشنواره آفرینو به منظور ارائه و انتشار ابتکارات و خلاقیت های مدارس امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود : تقریبا ۶ هزار و ۲۰۰ طرح تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کارویژه دیگر در حوزه زبان است که باید محتوای آموزش‌ها متناسب با فرهنگ دینی و بومی و اسلامی ما باشد.

وی از کارویژه‌های دیگر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را «نظارت» دانست و ادامه داد: این موضوع هم میدانی و سامانه‌ای انجام می شود و رعایت الزامات قانونی مورد تاکید است . 

محمودزاده بر مردمی‌سازی و مشارکت تاکید کرد و گفت: در این زمینه دو پروژه برای مشارکت مردم در اداره مدارس تعریف شده است. این کار در مدارس دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: حتما به بحث اردوهای دانش‌‌آموزی جدی‌تر ورود کنید. مدارس غیردولتی را به سمتی سوق دهید که از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنند. یکی از محوری‌ترین امور  به منظور افزایش توانمندی و مهارت‌های دانش‌آموزان باید برگزاری اردوهای دانش‌‌آموزی باشد.

به گزارش آنا، همایش آموزشی توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد