Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@17:27:42 GMT

یامچی، قطب تولید پسته آذربایجان‌شرقی است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۸۵۰۱

یامچی، قطب تولید پسته آذربایجان‌شرقی است

به گزارش یکشنبه ایرنا، منوچهر رحمانی در جمع خبرنگاران گفت: بخش یامچی ۲۳۰ هکتار باغ پسته دارد که ۱۲۵ هکتار آن در مرحله باردهی است.

وی افزود: ۱۲ رقم پسته در منطقه مرند کشت می شود که بهترین ارقام سازگار با منطقه که کشاورزان هم از آنها استقبال می کنند شامل احمد آقایی ، کله قوچی ، اوحدی ، اکبری و قزوینی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خسارت سرمای دیررس بهاره به ۱۵ درصد محصول پسته یامچی ، متوسط عملکرد تولید این محصول را امسال ۸۵۰ کیلوگرم پسته خشک در هر هکتار اعلام کرد.

ملکی بخشدار یامچی هم از راه اندازی سامانه ضد تگرگ در باغات پسته یامچی برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی در زمان بارش تگرگ و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی این محصول در آینده نزدیک خبر داد.

برداشت پسته در یامچی از اوایل شهریور آغاز می شود و تا اواسط مهر ادامه می یابد.

بخش یامچی با ۳۰ هزار نفر جمعیت و ۲ دهستان ذوالبین و یکانات در شمال غربی شهرستان مرند با وسعتی حدود ۸۵۰ کیلومترمربع واقع شده‌ است.

دهستان ذوالبین به مرکزیت شهر یامچی، ۳۴۴ کیلومتر مربع وسعت و دارای ۱۳ روستای دارای سکنه می‌باشد.

دهستان یکانات به مرکزیت روستای یکان‌کهریز و ۴۹۶ کیلومتر مربع وسعت دارد که دارای ۱۵ روستای دارای سکنه و ۳ روستای خالی از سکنه می‌باشد.

یامچی در لغت به معنای چاپارخانه است که شواهد و قرائن تاریخی حاکی از این می‌باشد که این بخش از گذشته‌های دور در مسیر جاده ابریشم واقع شده بوده که بین اهالی به جاده (دوه چی) معروف است.

یامچی بسیار خوش آب و هوا با زمستان‌های رؤیایی و تابستان‌های خنک است. این منطقه با مناظر و طبیعت چشمگیر، مردمی خونگرم و مهمان دوست دارد.

۵۱۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان شرقی خوش آب و هوا زمستان طبیعت یامچی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان

مفتخری گفت:طی هماهنگی با سازمان انتقال خون استان آذربایجان شرقی و هلال احمر مهربان مردم این شهر در یک اقدام خداپسندانه با اهدای ۱۷۹واحد خون به یاری بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها شتافتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی