Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:15:10 GMT

تهران آماده اعطای تابعیت به بدون های ایرانی است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۰۴۰۱

تهران آماده اعطای تابعیت به بدون های ایرانی است

سفیر کشورمان در کویت گفت: کسانی که بدون تابعیت در کویت مقیم هستند در صورتی که بتوانند ایرانی الاصل بودن خود را ثابت کنند به آنها تابعیت ایرانی می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در گفت‌وگو با روزنامه الرای با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تابعیتش را به کسانی که لیاقت آنرا ندارند نمی دهد گفت: اگر کسانی که به طور غیرقانوی در کویت اقامت دارند (بدون)   بتوانند ایرانی الاصل بودن خود را ثابت کنند ما به آن‌ها تابعیت ایرانی می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران پشت فرزندان خود را خالی نمی کند و اگر هر یک از این "بدون" ها بتوانند ایرانی الاصل بودن خود را اثبات کنند از آن استقبال می شود و بعد از آن می توانند به تابعیت ایرانی دست یابند و در این حالت چنین افرادی ملزم به اقامت در ایران نیستند و با داشتن تابعیت ایرانی می توانند زندگی خود را در کویت ادامه دهند.

ایرانی با اشاره به وجود برخی پروژه‌های کویتی در اصفهان و مشهد گفت: ایران از سرمایه گذاران کویتی استقبال می کند و برای آنها تسهیلاتی فراهم می‌کند. هر شخصی که به مبلغ 250 هزار دلار در ایران سرمایه گذاری کند و یا این مبلغ را در بانک های ایرانی سپرده کند می تواند اقامت 5 ساله رایگان دریافت کند.

سفیر کشورمان همچنین گفت که کویتی ها به راحتی می توانند گذرنامه چند سفر دریافت کنند.

محمد ایرانی درباره مشکلاتی که ممکن است پس از مهر گذرنامه افراد ایجاد شود و روی دستیابی چنین فردی به ویزای آمریکا یا اروپا تاثیر بگذارد نیز گفت: آیا کسانی که به ایران سفر می کنند تروریست هستند؟ مسئولان ذیربط در در حال حاضر گذرنامه ها را مهر نمی زنند بلکه به جای آن اقدام به مستندسازی الکترونیکی اطلاعات افراد می کنند و به اعطای برگه پرینت ممهور شده اکتفا می شود.

به گزارش ایسنا، بدون به معنای بدون شناسنامه و بدون هویت رسمی است که به حدود 100 هزار شهروند کویتی اطلاق می شود و دست کم نسل های متوالی آنان از حدود 60 سال پیش در کویت زندگی می کنند، اما دولت  از دادن حق شهروندی به آنها امتناع می کند.

این موضوع سال‌هاست که به معضلی اجتماعی برای مردم این کشور تبدیل شده ‌و مشکلات بسیاری از جمله پر رنگ شدن نژاد پرستی و نقض حقوق بشر را موجب شده است.

اخیرا هزاران نفر از این "بدون" ها تظاهرات های گسترده ای انجام داده اند و خواستار برآورده شدن خواسته های خود و اعطای حق شهروند شدند. دولت کویت در این رابطه تدابیری اتخاذ کرده است و قرار است مشکلات آنها را حل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفیر ایران در کویت ایران و کویت محمد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس اسکواش ایران برای کسب ۴ مدال

روز پایانی رقابت‌های بین‌المللی اسکواش «قطر جونیور» در شرایطی برگزار می‌شود که نمایندگان ایران شانس کسب ۴ مدال را دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در روز پایانی مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور نمایندگان ایران در رده‌های سنی مختلف به مصاف رقبای خود می‌روند.

در فینال کمتر از ۱۹ سال محمد چنگانیان به مصاف قادر گل از کویت می‌رود. در دیگر بازی امروز در رده سنی کمتر از ۱۳ سال، امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز رو در روی محمد مأمون‌خان پاکستانی صف‌آرایی می‌کند و باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از ۱۷ سال باید برای کسب مقام سومی این رقابت‌ها عبدالله علی از کشور کویت را پشت سر بگذارد. در دیگر رقابت امروز و در رده سنی ۱۹ سال، سیدمبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف عبدالرحمان المغربی از کشور کویت خواهد رفت.

به گزارش ایمنا، مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم اردیبهشت به میزبانی قطر آغاز شده است و امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد. در این مسابقات نمایندگانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.

ملی‌پوشان کشورمان دیشب در محل سفارت ایران در دوحه، میهمان سفیر جمهوری اسلامی بودند.

منبع: ایرنا کد خبر 747860

دیگر خبرها

  • شمسایی: آماده بازی با ازبکستان هستیم/ لوپز: ایرانی‌ها کارشان را بلدند
  • شانس اسکواش ایران برای کسب ۴ مدال
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران/ تمجید از عملکرد لژیونر ایرانی
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط