Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود سلیمانی ۳۰ مهرماه ۱۳۹۷ به عنوان استاد دانشگاه و پژوهشگر سلول‌های بنیادی برای استفاده از فرصت مطالعاتی عازم آمریکا شد و با وجود هماهنگی‌های انجام شده و اخذ روادید به دلایل نامعلوم در فرودگاه شیکاگو بازداشت و به زندان «دیتون» آتلانتا در ایالت جورجیا منتقل شد.

رسول سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۱ ماه از بازداشت برادرم در ایالت جورجیای امریکا می‌گذرد و هنوز هیچ تعیین تکلیفی از سوی قاضی این ایالت برای وی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برادرم که یک دانشمند و استاد دانشگاه است در زندان دیتون در کنار مجرمان خیابانی و اجتماعی محبوس است، تاکید کرد: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته هنوز موفق به رساندن داروهای مورد نیاز به وی نشدیم و او در زمان حاضر بر خلاف چند هفته گذشته که وضعیت روحی قابل قبولی داشت، دچار شرایط جسمانی و روحی بدی شده است و دیگر آرامش ندارد.

سلیمانی با اشاره به اینکه پیگیری بازداشت برادرم در ماه‌های گذشته به ۲ وکیل در امریکا واگذار شد، تصریح کرد: در شرایط اولیه مجبور بودیم که این افراد را به وکالت انتخاب کنیم و شاید دقت لازم را در آن زمان نداشتیم اما اکنون تصمیم به عزل آنها گرفتیم.

برادر دانشمند ایرانی با بیان اینکه امریکا باید هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف مسعود سلیمانی اقدام کند، گفت: وی هم اکنون در بازداشت بسر می برد و این به معنای گذراندن مرحله تحقیق است و مشمول هیچ حمایت حقوقی نمی شود به همین دلیل نگه داشتن وی به مدت ۱۱ ماه در این وضعیت، بر خلاف حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه اگر برای برادرم حکم زندان صادر شود، همه قوانین حاکم بر زندان‌ها شامل حال وی می‌شود و می‌توان اقدام قانونی در این زمینه انجام داد، ادامه داد: اما اگر در دوران بازداشت برای وی هرگونه اتفاقی بیفتد، هیچکس پاسخگو نیست.

سلیمانی با بیان اینکه برادرم را به اتهام همراه داشتن مقداری ماده فاکتور رشد بازداشت کردند، خاطرنشان کرد: " اوفک " (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی) اعلام کرد که این ماده جزو فهرست داروهای تحریمی نیست و به همین دلیل بازداشت برادرم مصداق بارز بی‌قانونی در این کشور است.

دفتر اوفک بر اساس اهداف و سیاست‌های خارجی ایالات متحده علیه دولت‌ها، سازمان‌ها و افراد غیر آمریکایی تحریم‌های اقتصادی و بازرگانی اعمال می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون اجازه ملاقات مسعود سلیمانی با دوستان، آشنایان و حتی وکیلان برادرم صادر نشده است، اضافه کرد: پس از پیگیری‌های فراوان، نماینده کشور حافظ منافع ایران در امریکا (پاکستان) موفق به دیدار و گفت و گو با مسعود سلیمانی شد.

برادر دانشمند بازداشت شده ایرانی درآمریکا  به درگذشت مادرشان در هفته گذشته نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مادرمان به دلیل شوک ناشی از خبر بازداشت فرزندش در امریکا حدود ۶ ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری بود و ۱۱ شهریور فوت کرد.

سلیمانی گفت: با توجه به عدم برگزاری دادگاه و تعیین تکلیف برادرم، مقرر است در مراسم ختم مادرمان که روز دوشنبه ۱۸ شهریور همزمان با تاسوعا در مسجد کوی امام جعفر صادق (ع) اصفهان از ساعت ۱۵ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه با حضور مردم و نمایندگان برخی از دستگاه های اجرایی برگزار می شود، اقدام به تهیه طومار و جمع آوری امضا برای ارائه به مراکز بین المللی حقوق بشر و دادگاه لاهه کنیم.

وی افزود: این طومار به زبان‌های انگلیسی و فارسی تهیه و به مراکزی مانند دانشگاه ها و بیمارستان ها نیز برای جمع آوری امضا منتقل می‌شود و در نهایت به پیوست یک نامه برای رییس جمهوری ارسال خواهد شد.

برادر دانشمند ایرانی از مسئولان کشور به‌ویژه وزارت امور خارجه خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین وکیل خُبره برای مسعود سلیمانی و پیگیری پرونده وی اقدام کنند و نسبت به این موضوع بیشتر  فعالیت کنند.

مسعود سلیمانی با ۴۹ سال سن، استاد و پژوهشگر ارشد سلول‌های بنیادی دانشگاه تربیت مدرس است و به عنوان جوان ترین محقق آسیا در سال ۲۰۱۷ میلادی جزو ۱۰۰ دانشمند برتر جهان و سال گذشته نیز به عنوان پژوهشگر نمونه برگزیده شد.

شهریور امسال نیز وی به عنوان یکی از ۲ چهره تاثیرگذار حوزه بیوتکنولوژی موفق به کسب جایزه دکتر کاظمی آشتیانی شد. این جایزه به یادبود بنیانگذار فقید پژوهشگاه رویان و چهره ماندگار تحقیقات سلول های بنیادی ایران نامگذاری شده است.

۶۰۲۲ / ۳۰۱۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر تحقیقات سلول های بنیادی جهان مسجد وزارت امور خارجه آمریکا قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) دیگر کسی این دولت را گردن نمی‌گیرد، حتی مسعود‌های ده نمکی!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • (ویدیو) دیگر کسی این دولت را گردن نمی‌گیرد، حتی مسعود‌های ده نمکی!
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات
  • ایران نام اتوبان پاکستان می‌شود