Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابراهیم صادقی» در لیگ نوزدهم نخستین تجربه سرمربی‌گری خود را با جوان‌ترین تیم لیگ برتر یعنی سایپا را تجربه می‌کند.

سایپا در 2 هفته ابتدایی لیگ برتر توانست ابتدا ذوب‌آهن را در دیداری خارج از خانه با نتیجه سه بر دو شکست دهد و سپس برابر گل‌گهر به تساوی رسید تا با چهار امتیاز و حضور در رده چهارم جدول به تعطیلات لیگ برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا «ابراهیم صادقی» روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، در مورد مسائل مختلف از جمله برنامه تیمش برای آینده، دارا بودن جوان‌ترین تیم لیگ برتر و مسائل مختلف صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

لیگ امسال و اولین تجربه سرمربی‌گری را در شرایطی آغاز کردید که تیم با تغییرات زیادی همراه بود.
درست است. امسال تغییرات زیادی داشتیم و ۱۷ بازیکن از تیم جدا شدند. از طرفی هم بازیکنان جوان خوبی را جذب کردیم و سعی کردیم یک تیم جوان ببندیم. این تیم برای آینده سایپا بسته شده است. پنج بازیکن ما در تیم امید ایران بازی می‌کنند و نمایندگانی هم در تیم جوانان داریم. تمرینات را هم خیلی زود آغاز کردیم تا بتوانیم به آنچه در نظر داریم برسیم. در پیش فصل هم تمرینات خیلی خوبی را انجام دادیم و بازیکنان هم با انگیزه کار کردند و در تمرینات حاضر شدند. از طرفی سعی کردیم بازی‌های دوستانه زیادی را انجام دهیم تا ترکیب را بشناسیم و به هماهنگی کامل برسیم.

در 2 دیدار ابتدایی لیگ برتر چهار امتیاز کسب کردید و در جایگاه چهارم لیگ قرار گرفتید. از نتایج راضی هستید؟
در مجموع عملکرد بدی در 2 بازی اخیر نداشتیم. البته در دیدار برابر گل‌گهر با توجه به اینکه یک بازی خانگی را انجام دادیم توقع داشتیم با سه امتیاز از زمین خارج شویم که متاسفانه اینگونه نشد. در مجموع از بازیکنان به خاطر اینکه در این 2 مسابقه با جان و دل بازی کردند راضی هستیم و امیدوارم تا پایان لیگ بتوانیم همین کیفیت را حفظ و در کنار آن پیشرفت کنیم. مهم این است که بتوانیم در تمام مسابقه‌ها کیفیت خوبی را از خودمان به نمایش بگذاریم.

از کیفیت فنی تیم هم رضایت دارید؟
کیفیت فنی تیم ما تا اینجای لیگ خوب بوده و مهمترین موضوع این است که بازیکنان با تمام وجود مایه گذاشتند و تا لحظه آخر تلاش کنند. به همین خاطر از عملکرد فنی بازیکنانم رضایت دارم.

امسال جوان ترین تیم لیگ را هم دارید.
درست است. امسال با میانگین سنی 23،7 جوان‌ترین تیم لیگ ایران هستیم امیدوارم که بتوانیم با این بازیکنان به کیفیتی که مد نظر است، برسیم. البته در کنار این نفرات بازیکنان با تجربه هم حضور دارند که به تیم کمک زیادی می‌کنند.

شما یک رکورد منحصر به فرد دارید و از اواخر فصل پیش که مربیگری را آغاز کردید رکورد صد درصد پیروزی در بازی‌های خارج از خانه را کسب کردید.
تعداد بازی‌هایی که به عنوان سرمربی روی نیمکت سایپا نشستم خیلی کم است و نمی‌شود زیاد به این آمارها توجه کرد. باید زمان بگذرد و تعداد بازی‌های بیشتری را تجربه کنم و بعد به آمار استناد کرد. در لیگ امسال ما تنها دو بازی انجام دادیم.

آیا برای همه بازی‌ها برای سه امتیاز به زمین می‌روید؟
نمی‌شود که در همه بازی‌ها صرفا برای پیروزی به میدان رفت. تلاش ما این است که با توجه به شرایط تیمی که داریم هفته به هفته از نظر فنی پیشرفت داشته باشیم و اگر یک تیم جوان بتواند طی زمان پیشرفت داشته باشد می‌تواند نتیجه هم بگیرد. مهمترین موضوع این است که بازیکنان سال آینده بتوانند تبدیل به فوتبالیست‌های بهتری شوند و به طور حتم اگر این اتفاق بیافتد، نتیجه هم همراه آن خواهد آمد.

در نیم فصل بیش از ۱۰ بازی انجام دادید که هیچ کدام را واگذار نکردید و در 2 دیدار لیگ هم شکست نداشتید. این هم یک رکورد مثبت برای تیم شما محسوب می‌شود.
در بازی‌های پیش فصل هم نتایج خوبی گرفتیم اما ابتدا از بازی‌های آسان که بازی با تیم‌های جوانان و امید سایپا بود آغاز کردیم و سپس مقابل حریفان دسته اولی قرار گرفتیم و پس از آن هم با تیم های لیگ برتری مانند شهر خودرو، فولاد، شاهین، پرسپولیس انجام قرار گرفتیم. بازیکنان در آن دیدارها هم عملکرد خوبی داشتند و نتایج خوبی گرفتیم. تمام تلاشمان این است که بازیکنان به پیشرفت فکر کنند و درجا نزنند و بتوانند به اهدافی که دارند دست پیدا کنند.

در شروع دوباره لیگ باید برابر نساجی به میدان بروید. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟ 
می‌دانیم که بازی سختی را پیش رو داریم. نساجی تیم خوبی است و توانسته نتایج خوبی هم بگیرد و هواداران خیلی خوبی دارد که در همه بازی‌ها آنها را همراهی می‌کنند. نساجی درد دیدار آخر خود توانسته پیکان را با چهار گل شکست دهد و فوتبال خوبی را ارائه دهد و تیمی است که پاس‌های زیادی به هم می‌دهند و مالکانه بازی می‌کنند.

چند بازیکن نساجی مانند رضا علیاری، حامد شیری، مهرداد کفشگری، علی شجاعی، محمد عباس‌زاده سابقه بازی در سال‌های گذشته در سایپا را دارند و آیا این موضوع کار شناسایی شما را برای حریف آسان نمی‌کند؟
آنها نسبت به تیم ما شناخت دارند. البته ما هم نسبت به حریف شناخت لازم را داریم. این بازیکنان شناخت خوبی نسبت به مجموعه سایپا دارند. ما تمرینات خوبی را برای این بازی انجام دادیم و به طور حتم دیدار جذابی را شاهد خواهیم بود.

سایپا جوان‌ترین تیم لیگ است. آیا این تیم می‌تواند شگفتی‌ساز شود؟
جذابیت فوتبال این است که قابل پیش‌بینی نیست. وقتی ضعیف‌ترین تیم هم برابر قوی‌ترین تیم به میدان می‌رود هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که به طور حتم کدام تیم موفق خواهد شد. هدفی که داریم این است که بازی به بازی پیشرفت داشته باشیم و هنگامی که اینگونه حرکت کنیم می‌توانیم در کنار آن نتیجه هم بگیریم. با توجه به شرایط تیمی که داریم هدفمان را بازی به بازی ترسیم کردیم و در همین راستا هدف اصلی این است که در بازی برابر نساجی بتوانیم عملکرد بهتری را نسبت به 2 بازی قبلی ارائه دهیم و اینگونه تیم ما می‌تواند به پیشرفت نگاه داشته باشد.

سایپا بیشترین نماینده را هم در تیم امید ایران دارد.
فلسفه سایپا بازیکن سازی است. تیمی با شخصیت و جوان است و باید این باشگاه برای فوتبال ایران بازیکن تربیت کند. اگر بر همین فلسفه فعالیت کنیم، می‌توانیم به پیشرفت خودمان هم چشم داشته باشیم. افتخار سایپا این است که بتواند به تیم‌های ملی بازیکن بدهد. در طول سالیان اخیر هم اینگونه بوده است. در بازی اخیر تیم امید هم پنج بازیکن ثابت در ترکیب تیم امید داشتیم و این برای ما افتخار است. ما البته چند بازیکن دیگر داریم که استحقاق حضور در تیم امید را دارند و از دید من باید از سایپا هشت بازیکن به تیم امید دعوت می‌شدند. چرا که جزو معدود تیم‌هایی در لیگ برتر هستیم که بازیکنان تیم امید در ترکیب تیم ما فیکس به میدان می‌روند.

آیا سایپا می‌تواند در ادامه مانند تیم امید نماینده در تیم ملی بزرگسالان هم داشته باشد؟
هر بازیکنی دوست دارد که به تیم ملی برسد. خوشبختانه نگاه مسئولان تیم ملی به لیگ هم زیاد است. بازیکنان ما هم تلاش می‌کنند که در لیگ مفید باشند و مربیان تیم ملی هم بازیکنان مستعد و خوب را به تیم ملی دعوت خواهند کرد.

دیداری هم با ویلموتس سرمربی تیم ملی داشتید و در تمرین تیم ملی حضور پیدا کردید. در این باره کمی صحبت کنید.
در این جلسه همه مربیان لیگ برتری حضور داشتند و  نقطه نظرات خود را به سرمربی تیم ملی اعلام کردند. در آن جلسه از ویلموتس درخواست کردم با توجه به اینکه مربی جوانی هستم، بتوانم در تمرینات تیم ملی حاضر شوم تمرینات را از نزدیک ببینم و ارتباط بیشتری با ویلموتس داشته باشم. او هم از این موضوع استقبال کرد. من از نزدیک برنامه‌های تمرینی تیم ملی را دیدم و یادداشت‌برداری کردم. سپس با ویلموتس در مورد هدف تمریناتش صحبت‌هایی را انجام دادم. نمی‌شود به صورت کامل این تمرینات را کپی برداری کرد اما دیدن برنامه‌های مربیانی که از تجربه‌ زیادی برخوردار هستند و سوابق زیادی دارند به مربیان جوانی همچون من کمک می‌کند که تمرینات را چگونه طرح‌ریزی کنند. این موضوع خیلی خوب است و هر زمانی فرصت شد در تمرینات تیم ملی حاضر خواهم شد.

به عنوان سوال پایانی. از شما همیشه به عنوان وفادارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر یاد می‌شود که همیشه در یک تیم بودید. آیا در مربیگری هم می‌توانید مانند زمان بازیگری چندین سال در سایپا بمانید؟
دوران مربیگری با زمان بازیگری متفاوت است. من ۱۷ سال در سایپا بازی کردیم و این وفاداری 2 طرفه بود، چرا که باشگاه سایپا هم به من وفادار بود. این باشگاه بلافاصله بعد از دوران بازیگری من را وارد عرصه مربیگری کرد و 2 سال بعد به عنوان سرمربی معرفی شدم و حمایت‌های لازم از من انجام شد. این خوشحال کننده است که یک مربی جوان مورد حمایت مدیران قرار داشته باشد. مسوولان باشگاه از برنامه‌های من به صورت کامل حمایت کردند. امیدوارم بتوانم به سایپا کمک کنم و مانند دوران بازیگری‌ چندین سال در این تیم مربیگری کنم. هدفم این است که کارهای بزرگی در سایپا انجام دهم و با توجه به شناختی که دارم به خوبی می‌دانم که به عنوان یک مربی باید چه کاری انجام دهم. امیدوارم بتوانم جواب حمایت‌های مدیریت را بدهم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مارک ویلموتس باشگاه سایپا ابراهیم صادقی لیگ برتر فوتبال ایران تیم امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی پس از صعود به جام جهانی فوتسال: به اولین هدفمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود

سرمربی تیم ملی فوتسال می‌گوید به اولین هدفشان یعنی صعود به جام جهانی رسیدند.

به گزارش ایسنا، وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران بعد از پیروزی ۶ بر یک ایران مقابل قرقیزستان در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: قبل از هر چیز به مردم و بازیکنانم تبریک می‌گویم. ما به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود دست پیدا کردیم. 

شمسایی با انتقاد از کف‌پوش سالن گفت: ما و ویتنام تنها تیم‌هایی بودیم که در این زمین بازی نکردیم و دیروز بعد از پیگیری بسیار موفق شدیم یک جلسه تمرین اینجا داشته باشیم. توپ و کفش بازیکن روی این زمین گیر می‌کند و نیمه اول طول کشید تا بازیکنان ما با این شرایط عادت کنند. این کف‌پوش با کف‌پوش استادیوم ایندور خیلی متفاوت است.

وی گفت: ما در نیمه اول با توجه به شرایط، هدفمان کنترل بازی بود و در نیمه دوم از بازیکنان خواستم که کار را تمام کنند و خوشحالم که بهترین نحو ممکن ماموریتشان را انجام دادند.

او در پاسخ به این سوال که کدام یک از تیم‌ها کیفیت خوبی از خودشان نشان داده‌اند، گفت: من برخلاف برخی از دوستان معتقدم که حذف ژاپن شگفتی مسابقات نیست، چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد رشد خیلی خوب همه تیم‌ها به ویژه افغانستان و تاجیکستان بود.

سرمربی تیم ملی گفت: من به عنوان بازیکن و مربی در آسیا کار کرده‌ام و می‌بینم هر سال تیم‌ها دارند پیشرفت خوبی از خودشان نشان می‌دهند و سطح تیم‌ها دارد به هم نزدیک می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دنبال تحقق خواسته هواداران تراکتور هستیم
  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • نتوانستم برای خداحافظی با قلعه نویی صحبت کنم | قبل از این دو پیشنهاد دیگر هم داشتم
  • واکنش مطهری به حضور یحیی در تراکتور / اینجا سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم!
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم
  • اعتراف سرمربی قرقیزستان بعد از شکست مقابل ایران
  • گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم/حذف ژاپن شگفتی نبود چون همه پیشرفت کردند
  • شمسایی پس از صعود به جام جهانی فوتسال: به اولین هدفمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود
  • سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم