Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:48:54 GMT

نخبگان و پژوهشگران جوان در قوه قضائیه جذب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۱۰۲۹

نخبگان و پژوهشگران جوان در قوه قضائیه جذب می‌شوند

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضاییه، این مطلب را سید حجت اله علم الهدی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه در دیدار و گفت و گو با قاضی ناصر سراج در سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد.

وی در این دیدار با بیان ماموریت‌های اصلی پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: پژوهشگاه قوه قضاییه به عنوان قوه عاقله دستگاه قضایی باید با استفاده از ظرفیت های پژوهشگران و نخبگان کشور در مقام پشتیبان علمی بروز و ظهور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به اعلام آمادگی پژوهشگاه درخصوص گسترش همکاری های علمی و پژوهشی با سازمان بازرسی کل کشور گفت: همکاران ما در پژوهشگاه آمادگی افزایش تعاملات و همکاری های علمی در بحث بازرسی و نظارت با سازمان را دارند که در همین راستا پیشنهاد می شود تا با ایجاد سازوکاری مناسب در قالب کمیته مشترک به دنبال موضوع یابی کاربردی برای امور پژوهشی باشیم.

علم الهدی ادامه داد: البته جذب نخبگان و پژوهشگران جوان نافی حضور اساتید و قضات باتجربه نیست و پژوهشگاه حتما از تمام ظرفیت نخبگانی و قضات حاضر در قوه قضاییه کشور استفاده خواهد کرد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی پژوهشگاه ارتباط تنگانگ علمی با قضات و پژوهشگران است که در این زمینه برگزاری دادگاه های مجازی را برای آشنایی هرچه بیشتر پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان با روند دادرسی در دستور کار خود قرار داده ایم.

در ادامه این دیدار قاضی سراج با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای ارتقای قوه قضاییه در پژوهشگاه آغاز شده است، اظهار کرد: حضور نخبگان و پژوهشگران جوان در پژوهشگاه قوه قضاییه برای ارتقای علمی دستگاه قضایی امری شایسته و پسندیده است البته پیشنهاد می شود از اساتیدی که تئوری را در کنار مباحث عملی دنبال کرده اند، استفاده شود.

وی با اشاره به اقدامات پژوهشی و مطالعاتی در زمینه مبارزه با فساد در سازمان بازرسی گفت: همکاران ما در سازمان بازرسی کل کشور سعی کردند تا با آسیب شناسی گزارشات بازرسی در حوزه بانک، نفت، گمرک و ثبت برنامه های جدیدی را برای سازمان تعریف و از بروز مجدد مشکلات جلوگیری کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار همکاری پژوهشی و علمی پژوهشگاه با سازمان بازرسی شد و تصریح کرد: امروز در قوه قضاییه نیازمند یک هم افزایی در بین دستگاه ها در حوزه پژوهش هستیم تا با گسترش همکاری ها و تعاملات از کارهای پژوهشی موازی جلوگیری کنیم که این امر در مرحله اول باعث کیفی سازی پژوهش می شود و در مرحله دوم به صرفه جویی در هزینه و نیروی انسانی می انجامد.

وی با بیان اینکه امروز قوه قضاییه تشنه تولید خوراک خوب از سوی پژوهشگاه در حوزه علمی و پژوهشی است، افزود: پژوهشگاه قوه قضاییه نیازمند آن است تا با ورود به هنگام در موضوعات خاص به نوعی ظرفیت های قضات را به کار گیرد و آنها را دریک رقابت سالم تشویق و از روزمرگی آنها جلوگیری کند.

قاضی سراج ادامه داد: پژوهشگاه امروز باید با حضور در دادگاه های سراسر کشور نقاط قوت و ضعف آن را احصا و در اختیار مسئولان قوه قضاییه قرار دهد. پژوهشگران باید پیشنهادهایی را در قالب یک کار کارشناسی و علمی در خصوص چگونگی بررسی پرونده ها به قضات و مسئولان قضایی ارائه دهند به عنوان مثال از لحاظ علمی مزایای بررسی پرونده شهرستان ها در خود استان به جای تهران را بررسی و نتایج آن را به مسئولان قوه قضاییه اعلام کند.

وی با اشاره به تاسیس آکادمی آمبودزمان آسیایی در سازمان بازرسی کشور گفت: با توجه به دستورات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش همکاری های بین المللی در طول ۵ سال گذشته با بیش از ۱۲ کشور اروپایی، آفریقایی و آسیایی تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان با بیان اینکه امروز نیازمند تعامل هرچه بیشتر بین دانشگاه و دادگاه و آموزش عملی شگردهای قضایی به قضات هستیم، خاطرنشان کرد: پژوهشگاه قوه قضاییه باید در راستای انتقال تجربیات علمی قضات، جزوات و کتاب هایی را در خصوص برخی پرونده ها منتشر و در اختیار قضات جوان قرار دهد که این امر در تصمیم گیری رسیدگی به پرونده ها بسیار راهگشا است.

گفتنی است حامد نیکونهاد معاون پژوهشی، محمودرضا کریمی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه قوه قضاییه و حمیدرضا ملک محمدی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور، دکتر علم الهدی را در این دیدار همراهی کردند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام دستاورد‌های کشور با محوریت مردم بوده است

مالک رحمتی در جلسه هم اندیشی با جمعی از نخبگان شهرستان مرند با اشاره به اینکه دغدغه دولت، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است گفت: نسخه نجات در این زمینه، استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است و براین اساس آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت قانون مولدسازی، هر پروژه نیمه‌کاره را در هر شرایطی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه جهش تولید فقط با حضور و مشارکت مردم امکان‌پذیر است، افزود: نخبگان باید این موضوع را از دولت مطالبه کنند و ما مسئولان نیز به عنوان خادمان مردم باید این سیاست را اجرایی کنیم.

وی افزود: در اقتصاد هم حلقه گمشده این بود که دولت می‌خواست همه کار‌ها را خودش انجام دهد، اما واقعیت این است که توان دولت برای اتمام پروژه‌ها و حرکت جهشی کافی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد ما فعال باشد باید میدان را در اختیار بخش خصوصی و مردم قرار دهیم و دولت نباید هیچ وظیفه‌ای جز سیاست‌گذاری، راهبری، تسهیل‌گری و نظارت داشته باشد.

 رحمتی همچنین درخصوص مطالبه فعالان صنعت مبلمان شهرستان مرند مبنی بر ایجاد شهرک صنعتی مبل گفت: با توجه به فعالیت یک‌هزار واحد تولید مبلمان در این شهرستان، یکی از کار‌هایی که به اشتغال و تولید در این حوزه کمک می‌کند تاسیس این شهرک خصوصی است که باید کار‌های اجرایی آن ظرف یک ماه انجام شده و در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شود.

وی درخصوص مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان هم گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه دانش‌بنیان شهرستان انجام شده است و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان نیازمند ایجاد یک پارک یا مرکز رشد هستند.

در نشست استاندار آذربایجان شرقی با نخبگان شهرستان مرند، جمعی از برگزیدگان این شهرستان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درخصوص مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف پرداختند.

سپس استاندار آذربایجان شرقی در تماس تلفنی با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، مسائل مطرح‌شده از سوی نخبگان شهرستان مرند را پیگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تمام دستاورد‌های کشور با محوریت مردم بوده است
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • جلوگیری از زمین خواری 3000 میلیارد تومانی در گیلان با اقدام قوه قضاییه/ خداییان: سازمان بازرسی جلوی تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت 83409 مترمربع را گرفت/ سند تک برگ به نام دولت صادر شد
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یـاب برای خانم دکتر جوان | نوشدارو بعد از مرگ پرستو
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • زیر ۱ درصد از ایرانیان خارج از کشور مشکلات امنیتی دارند
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فوت خانم دکتر جوان
  • پرونده بابک زنجانی در سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسید
  • تسلیم کارزار ۱۶ هزار نفری جامعه پزشکی به قوه قضاییه
  • گمانه زنی رسانه جبهه پایداری در باره انتصاب معاون اول محسنی اژه ای