Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت در  رونمایی از دفتر حمایت از نوآوری بانک ملت در صندوق نوآوری بیان کرد: صندوق نوآوری برای حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس شده است.

وی اظهارکرد: تلاش کرده‌ایم در صندوق نوآوری مجموعه‌ای از خدمات متنوعی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنیم، یکی از محورهایی که در چند ماه گذشته فعال کرده‌ایم بحث تسهیلات مالی از طریق بانک‌ها برای شرکت‌های بزرگی است که می‌توانند با بانک‌ها تعامل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحدت ادامه داد: به بیان دیگر تسهیلاتی که از طریق بانک‌ها پرداخت می‌شود، بخشی از تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت‌های بزرگتر است، هدف از انجام این کار استفاده از ظرفیت‌های سیستم بانکی برای برون‌سپاری این خدمات است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: دلیل این اقدام زیرساخت‌های موجود در بانک‌هاست که باعث می‌شود تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان ارزان‌تر تمام شود.

وی اظهارکرد: عملکرد صندوق نوآوری در پنج سال گذشته در این حوزه حدود ۷۰ میلیارد تومان بوده است و عملکرد صندوق توسعه ملی در بازه زمانی ذکر شده نیز ۷۹ میلیارد تومان بوده است، از همین رو هیات عامل جدید با یک روش شفاف و به شکل اهرمی وارد عمل شده است.

وحدت گفت: برای سال جاری در این حوزه حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی کرده‌ایم که بر اساس میزان مصوبات و پرداختی‌های صندوق تا به امروز پیش بینی می‌کنیم در شش ماهه اول سال این رقم را رد کرده و به حدود ۲ هزار میلیارد تومان برسیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: برخی شرکت‌ها از صندوق درخواست کردند که در این حوزه خدمات با بانک ملت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد کنیم که این امر حاکی از خوشنامی و فعالیت خوب این بانک است.

لازم به ذکر است که دفاتر نوآوری بانک‌ها شعبه نیستند و باید هماهنگی‌های لازم میان فعالان این حوزه ایجاد کنند.

در این مراسم محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت، اظهار کرد: از اینکه با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته‌ایم قدمی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برداریم، بسیار خوشحال هستم.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان جزو مواردی هستند که می‌توانند در سال رونق تولید، به شکوفایی تولید و رشد اقتصادی کشور کمک کنند. از همین رو بانک ملت این آمادگی را دارد که در قالب این تفاهم‌نامه از شرکت‌های دانش‌بنیانی که از سوی صندوق نوآوری معرفی می‌شوند، تسهیلاتی در نظر گیرد.

مدیرعامل بانک ملت تصریح کرد: از آنجایی که بانک ملت به شرکت‌های دانش بنیان اعتماد و اعتقاد دارد، لذا خودش را در چارچوب این تفاهم‌نامه محدود نخواهد کرد و تفاهم‌نامه‌ای میان این بانک و شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه تهران منعقد شده است.

بیگدلی ادامه داد: معتقدیم این شرکت‌ها می‌توانند به شکوفایی اقتصاد کشور کمک شایانی کنند، چرا که در این شرکت‌ها افراد نوآور و خلاقی وجود دارند و اقداماتی را انجام می‌دهند که نیاز به حمایت مالی دارد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که بانک ملت منابع خوبی در اختیار دارد و توان پرداخت تسهیلات متنوعی را هم دارد؛ لذا وظیفه خودمان می‌دانیم که از این شرکت‌ها حمایت کنیم اما برای اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در یک چارچوب قرار گیرند، امروز این تفاهم‌نامه را با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک ملت گفت: امیدوارم با کمک‌های صندوق نوآوری و حمایت‌های بانک ملت، شرکت‌های دانش‌بنیان زودتر رونق گرفته و بتوانند ایده‌های خود را به سرانجام برسانند.

بیگدلی بیان کرد: بانک ملت تسهیلاتش را به رقم خاصی محدود نخواهد کرد و هر رقمی که برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیاز باشد، بانک ملت پرداخت خواهد کرد تا این شرکت‌ها بتوانند به رونق تولید و اشتغال زایی کمک کنند.

لازم به ذکر است بانک ملت هفتمین بانکی است که طی دو ماه اخیر در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری منعقد می‌کند.

پیش از این شش بانک ملی، تجارت، صادرات، آینده، قرض الحسنه مهر ایران و سینا دفتر حمایت از نوآوری خود را در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری دایر کرده‌اند و به شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه اعطای تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و برخی فعالیت‌های بانکی، خدمات ارائه می‌دهند.
اوایل مردادماه امسال دفتر نوآوری بانک تجارت به‬ عنوان‬ نخستین دفتر نوآوری بانک‌ها در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری افتتاح شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بانک ملت شرکت دانش بنیان علی وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، ضمن بازدید از پارک علم و فناوری پردیس، از محصولات جدید حوزه دارو و سلامت، رونمایی کرد.

همچنین در این بازدید، دو شرکت جدید دانش‌بنیان افتتاح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان