Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه‌هاي مختلفي را برای ايام تاسوعا و عاشورای حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام و ياران باوفایشان تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ویژه برنامه های شهادت در سیمای سهند به تهيه کنندگي فرزاد یحیوی و جمال پورفرج از بعد از ظهر روز یکشنبه به صورت زنده و مستقیم تا سوم شهدای کربلا به روی آنتن می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، در این برنامه ها با دعوت از حجج اسلام حسینی، سرایی، نوین، کاملی فر و نظری ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین، علل وقوع حادثه عظیم کربلا در فاصله چند سال بعد از رحلت پیامبر اکرم و تاثیر آن بر جامعه آن زمان و روشن شدن حقیقت حکومت‌های معاصر امام حسین و پس از آن بررسی می شود.

همچنین برقراری ارتباط زنده با شهرستان ها و مراکز استانی، پخش گزارش های مردمی از نقاط مختلف شهر از جمله بازار مظفریه – میدان ساعت و عزاداریهای مردم ولایتمدار تبریز و درنهایت پخش زنده نماز ظهر عاشورا از دیگر بخش های این ویژه برنامه ها می باشد.  

صداي استاني مرکز آذربایجان شرقی هم از صبح روز تاسوعا تا شام غریبان سید و سالار شهیدان و هفتاد و دوتن از یاران گلگون کفنشان با عشق قافله سی مخاطبان خود را همراهی می‌کند. در این برنامه ها سعی می شود با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه، مداحان و ذاکرین اهل بیت اوقاتی پربار و سرشار از معنویت برای شنوندگان رادیو خلق شود.

همچنین پخش گزارش های لحظه به لحظه از عزاداری‌های پرشور مردم در نقاط مختلف شهر، برقراری ارتباط با مراکز استانی و پخش نوحه های آذری و فارسی از مداحان نامی گوشه ای از تلاش‌های همکاران در رادیو تبریز شمرده می شود. در این ویژه برنامه ها سعید علیزاده، علی اصغر پورامان و پریسا امیری تهیه کننده هستند.  

راديو برون مرزي این مرکز هم براي شنونده هاي آذري زبان خارج از کشور در روزهای نهم و دهم محرم برنامه های ساچیلان شعاعلار ، مشکات و پخش گزارش‌های متنوع از عزاداری‌ها و سوگواری های مردم آذربایجان را به روی آنتن می‌برد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری محرم ماه محرم محرم شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد حضرت علی اصغر ع خطبه نماز جمعه شبکه سهند عزاداری محرم تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیا مات و مبهوت حمله ایران اسلامی به اسرائیل مانده‌است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمله ایران اسلامی در حضور کشورهای حامی اسرائیل باعث مبهوت ماندن دنیا شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، امروز_ پنجشنبه، سی‌ام فروردین _ در آئین گرامیداشت شهدای حمله تروریستی اسرائیل به سرکنسول‌گری ایران در دمشق، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و شهدای کنسولگری و شهید زاهدی و یارانش، اظهار کرد: بهترین عبارتی که می‌شود پیرامون شهید به کار برد، کلمه حیات است و خداوند در آیات قرآن فرموده‌اند که شهیدان زنده‌اند، همه موضوعات به حیات و زندگی برمی‌گردد اما زندگی مورد نظر پروردگار کدام زندگی است؟ جهنمیان، آدم‌های کافر و فاسق زندگی دارند و زنده‌اند، حیوانات و جانوران هم نفس می‌کشند اما خداوند هر حیاتی را حیات نمی‌گوید و هر زندگی را حیات نمی‌گوید و آن کسی که دچار فسق و گناه می‌شود، به زندگی او حیات طیبه نمی‌دهد و آن چیزی که خداوند برای انسان می‌خواهد حیات پاک، معنوی و اعتقادی و محمدی (ص)، علوی، حسنی و حسینی است.

وی افزود: خداوند به شهدا می‌فرمایند که شهدا زنده هستند و کسانی که مانند شهدا زندگی می‌کنند و در روایتی داریم اگر کسی بر سبیل و سنت پیامبر که عبادت، نماز و روزه است و اگر بر این باور مرد مرگ او شهادت است و حیات طیبه دارد و به زندگی بی‌پایان و ابدی وصل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدای گرانقدر ما بهترین راه را نشان دادند و به یک الگوی مجسم و نورانی تبدیل شدند و امروز آثار شهدا را می‌بینیم، امروز در سایه شهدا سفره انقلاب اسلامی پهن شده است و معنویت، ارزش‌های الهی، استکبارستیزی، فریاد رهایی فلسطین و غزه زنده شد و این خون شهیدان است که حیات می‌دهد.

وی تصریح کرد: حکومت‌های پهلوی اول و دوم تلاش داشتند اسلام را به نابودی بکشانند و در کشوری که مردمان آن مسلمان و شیعه هستند و مسئولی در آن بهایی بودند و به دنبال از میان بردن قسم بر قرآن برآمدند و به دنبال ولنگاری و برهنگی و مسلط کردن کفار بر مسلمانان و شیعه بودند آن زمان امام فریاد می‌زد که به داد اسلام برسید، ما خون و شهید دادیم و قبل از انقلاب و بعد از آن خون دادیم تا سفره معنویت و عبادت حفظ شود.

حسینی با بیان اینکه برای یک مرد، زن و دختر و یا پسر غرق در فساد، ولنگاری شود، عیب و زشت است، خاطرنشان کرد: اگر شهدا نبودند اسلام و انقلاب اسلامی نبود و رشادت آنها سبب توسعه انسانیت و ارزش‌های انسانی در سراسر دنیا شد.

وی با اشاره به حماسه پهپادی ایران اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: حجم گسترده پهپادها در آسمان اسرائیل و حضور پنج ساعته در آن مناطق و اگر بیان شود که ضربت علوی است، مبالغه نیست، ضربه‌ای سنگین که تمام کفر به لرزه درآمدند و اگر مردم اسرائیل بدانند چه مشکلاتی رخ داد دچار ترس و التهاب خواهند شد، در همین مکان بر دست فرماندهان، پاسداران و رشادت‌هایی که سبب ساخت موشک و پهپاد و حمله به آنها شد، بوسه می‌زنیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این عملیات ابتدا اقدام به جنگ روانی داشتیم در مرحله بعدی مناطق هدف را شناسایی کردیم و با موشک و پهپاد بعد از ۷۵ سال جنگ و غارت و ترور مسلمان‌ها اولین کشور یعنی ایران با حضور آمریکا، انگلیس، اردن و آلمان، ایران اسلامی عملیات گسترده و پیچیده‌ای داشتند و دنیا از این عملیات مات و مبهوت شدند و ما باید قدردان انقلاب، نظام و سپاه و پاسداران باشیم.

وی تصریح کرد: باید تاکید کرد فرماندهی این عملیات‌ها با هدایت‌های رهبری معظم انقلاب است و همه متوجه نظام و انقلاب شدند که همه به برکت خون شهدا و جان‌فشانی‌های آنها است.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان در جبهه و مرزها جنگیدند تا اقتدار و عزت داشته باشیم و امروز به عملیات بر علیه رژیم صهیونیستی افتخار می‌کنند گفت: امروز همه از عملیات سپاه و پاسداران بر علیه رژیم صهیونیستی خرسند و خوشحال هستند.

کد خبر 745770

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: نساجی صفر - تراکتور صفر
  • برنامه ریزی برای سمنان نباید صرفا برای جمعیت ثابت این استان باشد
  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • دنیا مات و مبهوت حمله ایران اسلامی به اسرائیل مانده‌است
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی