Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روزه داری در ماه محرم از جایگاهی بالایی برخوردار بوده اما مستحب است و متقیان می‌توانند تا روز هشتم محرم روزه بگیرند، اما روز نهم و دهم محرم حکم روزه مکروه است. تاریخ انتشار: 15:45 - 17 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۱۹۰

مهدی شریعتی‌تبار کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون اعمال روز‌های منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: روزه داری در ماه محرم از جایگاهی بالایی برخوردار بوده اما مستحب است و متقیان می‌توانند تا روز هشتم محرم روزه بگیرند، اما روز نهم و دهم محرم حکم روزه مکروه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در همین راستا ادامه داد: «پیامبر اکرم(ص)» در خصوص روزه در ماه محرم می‌فرمایند: هرکس در ابتدای ماه محرم روزه بگیرد خداوند خواسته هایش را برآورده می‌کندف همانگونه که حضرت ذکریا روزه و نماز  بجا آورد و خداوند خواسته ایشان را برآورده کرد همچنین در ماه محرم دادن اطعام و نذری به نیازمندان ثواب بسیاری دارد.

شریعتی تبار پیرامون دیگر اعمالی که می‌توان در ماه محرم بجا آورد بیان کرد: در این ماه توجه به حادثه بزرگ کربلا همواره مطرح بوده و اعمالی نیز برای آن بیان شده است، محزون بودن در این ماه و به یاد «سید الشهداء(ع)» بودن به ویژه در تاسوعا و عاشورا بسیار سفارش شده است.

وی تصریح کرد: «امام رضا (ع)» در باره محزون بودن پدر گرامیشان می‌فرمایند: در ماه محرم پدرم موسی بن جعفر (ع) هرگز شاد و خندان دیده نمی‌شد و هر چه زمان به سمت عاشورا و تاسوعا نزدیک می‌شد پدرم غمگین‌تر بودند این بخاطر ظلمی بود که بر خاندان «ائمه معصومین(ع)» گذشته بود.

این کارشناس علوم قرآنی به ادعیه‌ای که همواره در روزهای نزدیک به تاسوعا و عاشورا بر آن توصیه شده است اشاره و خاطرنشان کرد: خواندن زیارت عاشورا که از که از زبان «امام باقر (ع)» بیان شده است در روزهای نزدیک به تاسوعا و عاشورا ثواب بسیار فراوانی دارد و در بین دعا‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره مورد تاکید بسیار قرار داشته است.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آداب ماه محرم زیارت عاشورا نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دو روزه رییس جمهور و اعضای هیأت دولت در استان سمنان

دریافت 52 MB

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی در سفر به استان سمنان طی دو روز در جمع مردم حضور یافت گزارش اختصاصی علی شهسوار خبرنگار خبرگزاری مهر را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 6082842

دیگر خبرها

  • نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)
  • حضور دو روزه رییس جمهور و اعضای هیأت دولت در استان سمنان
  • حسینی: خدا را شکر کمیته انضباطی ۴ روزه حکم من را داد!
  • گزارش زنده: فولاد ۰-۰ مس رفسنجان
  • مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • زخمی شدن نوزاد ۲۰ روزه در غزه
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!