Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال دانشجویی استان خوزستان گفت: امیدواریم تجدید نظری که در حکم کارگران معترض کارخانه نیشکر هفت‌تپه صورت می‌گیرد، به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفند و به نحوی حکم صادر شود که در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد.

مهدی طرفی، فعال دانشجویی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص صدور حکم کارگران معترض کارخانه نیشکر هفت تپه گفت: حل شدن مسئله کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه و گروه ملی اهواز و سایر کارخانجات کشور، مطالبه‌ای مردمی است و صرفا مطالبه کارگران نیست چرا که نحوه خصوصی سازی این مجموعه ها، قطعا با مشکلاتی همراه بوده که اکنون به این وضعیت رسیده اند و کارگران آن‌ها دست به اعتراض زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفی افزود: مسئله بعدی این است که احکامی که برای کارگران معترض کارخانه نیشکر هفت تپه صادر شده، نباید این پیام را به قشر کارگر منتقل کند که حق اعتراض یا حق مطالبه ندارند؛ در حالی که ممکن است یکسری از این احکام درست و بجا صادر شده باشد، ولی این به این معنا نیست که حق اعتراض و مطالبه گری از کارگران سلب شود و آنان نتوانند حق خود را طلب کنند.
فعال دانشجویی استان خوزستان ادامه داد: لازم است نوعی حاشیه امن برای قشر کارگر وجود داشته باشد تا اگر زمانی در روند فعالیتشان با مشکل مواجه شدند، به راحتی بتوانند به بیان مطالباتشان بپردازند و از حق خود دفاع کنند.
وی با اشاره به درخواست تجدید نظر حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه در حکم صادر شده برای این کارگران اذعان کرد: منتظر و امیدواریم تجدید نظری که در این حکم صورت می‌گیرد به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفند و به نحوی حکم صادر شود که در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد و شرایط کارگران نیز در آن در نظر گرفته شود چرا که علت اصلی اعتراضات آنان، عدم پرداخت چندین ماهه حقوقشان بوده هر چند که ممکن است در این بین برخی کارگران با رسانه‌های خارجی در ارتباط بوده باشند و مشکلات امنیتی به وجود آورده باشند، اما این به این معنا نبست که صدای کارگران، خفه شود و امید جامعه کارگری از بین برود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعتراضات کارگری کارخانه نیشکر هفت تپه قوه قضائیه گروه ملی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم) نحوه تولید کره در یک کارخانه پاکستانی (فیلم) فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)

دیگر خبرها

  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • نوشته یکی از کارگران نیشکر هفت تپه خطاب به رهبر انقلاب در دیدار امروز | عکس
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی حجابی و بدپوششی
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • مطالبه ۱۳۶ مشهدی در دیدار مردمی رسیدگی شد