Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:45:48 GMT

پهلوان عقاب: برایم دعا کنید

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۴۴۵۳

پهلوان عقاب: برایم دعا کنید

پهلوان با همان روحیه ای که نشات گرفته از منش پهلوانی است  در روی تخت بیمارستان دراز کشیده و می گوید: با دعای خیر مردم  نیز با این بیماری می جنگنم و در این شب های عزاداری سالار شهیدان برای همه بیماران آرزوی شفای عاجل دارم .

خلیل طریقت پیما اعلام کرد که حدود ۲ ماه پیش در حال پیاده روی روزانه به ناگاه به زمین خورد و کتفش آسیب دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پهلوان ادامه داد : پس از این حادثه با نظر پزشکان تحت مداوا بودم اما یک هفته ای است بر اثر عفونت در کتف در بیمارستان بستری شدم.

وی با اشاره به اینکه هرچه دارم با عنایت خداوند بدست آورده ام، اظهار داشت: هم اینک هم توکلم به خداست و از اینکه مردم لطف دارند و جویای احوالم می شوند سپاسگزارم که فراموش نشده ام.

پهلوان گفت: طی دوران پهلوانی صدمات زیادی دیده ام و هم اینک هم با این بیماری دست وپنجه نرم می کنم و شکستش می دهم.

 یکم فروردین ماه ۱۳۰۳ در محله سنگ سیاه شیراز پسری به دنیا آمد که نامش را خلیل گذاشتند، هیچ کس باور نمی کرد که  این کودک روزگاری بدل به پهلوانی افسانه ای شود و نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسد و به پدر سیرک ایران شهرت یابد.
خلیل پس از گذراندن دوران تحصیل در سن ۱۲ سالگی به ورزش روی آورد و از همان ابتدا استعداد فراوانی از خود نشان  داد و تعجب پهلوانان آن زمان را برانگیخت و مورد تشویق قرار گرفت.
این پهلوان اسطوره ای که ایمان فراوانی به کار خویش داشت پله های ترقی را به سرعت طی کرد، طوریکه نمایش هایش در ایران طرفداران زیادی پیدا کرد و برای اجرای نمایش حرکات خارق‌العاده خود به ۳۷ کشور جهان سفر کرد و در نهایت با بلند کردن فیل ۲ تُنی نامش را برای همیشه در کتاب رکورد های گینس به ثبت رساند. 

بلندکردن وزنه ۴۵۰ کیلویی با دندان، عبور کامیون و اتوبوس از روی سینه، گذاشتن سنگ ۲ تنی بر روی سینه و تحمل ضربات پتک ، پیچاندن آهن به دور دست ،خم کردن تیرآهن ۱۴ و ۱۲ با گردن و سر ، مهار ۲ خودرو سنگین ارتش از حرکت، بلند کردن فیل ۲ تنی با فاصله ۵۰ سانتی از زمین  اجرای نمایش در سیرک با حیوانات همچون شیر و خرس از جمله کارهای نمایشی این پهلوان شیرازی است.

 خلیل طریقت پیما، در سال ۱۳۷۰ در تهران اقامت گزید و با همسرس شهلا اشکبوس که به بانوی سیرک ایران شهرت داشت و پسرش ابراهیم، سیرک را در ایران راه اندازی کردند و همسرش در سال ۱۳۸۷ در راه سفر به ایتالیا برای اجرای نمایش در یک سانحه رانندگی جانش را از دست داد.

۹۶۰۰ /۱۸۷۶ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز عقاب و دود در بازی با استقلال (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تماشاگران آلومینیوم اراک زودتر از بازی با پرسپولیس ظرفیت ورزشگاه خانگی خود را در دیدار مقابل استقلال تکمیل کردند و با وجود اینکه آبی پوشان هم هواداران خاص خود را داشتند، اما اراکی‌ها جو خوبی در استادیوم شکل دادند.

هواداران آلومینیوم با پرچم‌های بزرگی که این باشگاه دراختیارشان گذاشته بود و دودهای سبز و سفید رنگ، زیبایی خاصی به استادیوم امام خمینی (ره) اراک دادند و مشغول تشویق تیم محبوب خود بودند.

تصاویر عقاب صحرایی و همچنین عقاب دم سفید دریایی که بزرگترین عقاب ایران شناخته می‌شود و هر دو در تالاب شهر اراک هستند، روی پرچم‌های سبز و مشکی رنگ آلومینیوم درج شده بود تا فضاسازی زیبایی روی سکوها شکل بگیرد.

آلومینیومی‌ها در شرایطی که امیدوار بودند مثل دیدار برابر پرسپولیس، بعد از مسابقه مقابل استقلال هم جشن بگیرند، پس از سوت پایان بازی شاگردان سید مجتبی حسینی را تشویق کردند و از عملکردشان رضایت داشتند.

عکس: میثم میرزایی

دیگر خبرها

  • شنیدن رنج‌ مردم برایم عادی نشده!
  • معرفی نفرات برتر ۵ وزن نخست جام جهان پهلوان عبدالله موحد
  • حامیان پوشالی تعرض و خیانت چگونه برای مخاطبان در فضای رسانه‌ها، سناریوسازی می‌کنند؟
  • رسانه‌های اقلیـت علیه انسان -رسانه‌های اکثریـت!
  • فیلم| زیرکی عقاب در قاپیدن ماهی ماهیگیر
  • آغاز سومین دوره مسابقات جام جهان پهلوان عبدالله موحد در بابلسر
  • عکس| واکنش خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • فعالیت عادی کسبه خلیل آباد
  • من بدترین بازیکن فوتبال جهانم!/ ماجرای عذرخواهی «پرویزخان» از بازیکن یاغی
  • پرواز عقاب و دود در بازی با استقلال (عکس)