Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایتخت شور و شعور حسینی با دسته بزرگ عزاداری زینبیه اعظم زنجان، علم زینبی برداشت تا نشان دهد مبارزه همچنان ادامه دارد. ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مردم پایتخت شور و شعور حسینی در روز هشتم محرم‌ و در آستانه روز تاسوعا، در محل زینبیه اعظم ‌در قالب دسته بزرگ زینبیه اعظم زنجان با نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت به سمت آستان مقدس حضرت سید ابراهیم(ع) حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان هم اکنون در حال برگزاری است و در شبکه‌های سراسری و برون مرزی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در حال پخش زنده است.

روز هشتم محرم، دلدادگان و عاشقان حسینی خود را به کاروان عزاداری حسینیه اعظم زنجان می‌ رسانند تا از شط عشق و توحید علمدار کربلا سیراب شوند.

شهر زنجان روز هشتم محرم بی تاب شور و شیدایی است؛ زن و مرد، پیر و جوان همه و همه شتابان و بی قرار خود را به میعادگاهی می رسانند که دیرزمانی است دل های عاشقان حسینی را در یوم العباس زنجان گرد هم می آورد.

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به مناسبت سالروز رحلت امام(ره)+ فیلمدسته باشکوه عزاداری حسینیه اعظم زنجان در سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب + تصاویربرگزاری دسته بزرگ عزاداری زینبیه اعظم زنجان؛ پایتخت شور و شعور حسینی علم زینبی برداشتدسته بزرگ عزاداری حسینیه اعظم زنجان به روایت تصویر

دسته عزاداری حسینیه اعظم نه فقط برای زنجانی ها بلکه برای همه شیفتگان مکتب حسینی از سراسر کشور مأوایی شده است تا در عزاداری ساده و با شکوه روز هشتم محرم، در اجتماع عظیم خود ندای لبیک یا حسین سر دهند.

امروز خیابان های منتهی به حسینیه اعظم (ع) و مسیر های منتهی به میدان انقلاب شهر زنجان مملو از جمعیت است، اجتماعی که در آن شور و شیدایی و ارادت به سید و سالار شهیدان و قمر بنی هاشم (ع) هر انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد.

طبق اعلام هیت امنای حسینیه اعظم زنجان « احسن سنه ای حامی قرآن ابالفضل/ جانون حسینه ایلدون قربان ابالفضل)، (جان یا ابالفضل، جان یا ابالفضل» این شاه بیت امسال دسته عزاداری حسینیه اعظم است که عزادارن با دست های برافراشته بر آسمان آن را فریاد می کنند و قیام حسینی را به خط انتظار مهدوی پیوند می دهند.

گفتنی است تا کنون هفت سند مکتوب که قدمتی بیش از یکصد سال دارند در مورد حسینیه اعظم زنجان شناسایی و معرفی شده است که بر اساس آنها وجود حسینیه در دوره افشاریه قطعی و به احتمال قریب به یقین ساخت آن به دوره صفویه برمی گردد.

حسینیه اعظم از سالیان دور میعادگاه ارادتمندان اهل بیت(ع) و سید و سالار شهیدان است و در چند سال اخیر به برکت وسایل ارتباط جمعی و پخش تلویزیونی عزاداری ساده، با شکوه و پر محتوایش شهرتی عالم گیر پیدا کرده و در مواردی هم الگویی برای شهرهای دیگر کشور در برپایی اجتماعات عزاداری شده است.

همچنین امروز 17 شبکه داخلی و خارجی از جمله شبکه تلویزیونی العالم، پرس تی وی و چند شبکه تلویزیونی از کشور عراق و لبنان مراسم با شکوه عصر تاسوعای زنجانی ها را به صورت زنده و مستقیم پخش کرده و صدها نفر خبرنگار از سراسر کشور این مراسم را پوشش می دهند.

امسال با هماهنگی های انجام شده ظرفیت اقامت سه هزار نفر از زائران حسینیه و زینبیه اعظم در مهمانسراهای اداره ها و نهادهای مختلف زنجان ایجاد شده است.

امسال با هماهنگی های انجام شده ظرفیت اقامت سه هزار نفر از زائران حسینیه و زینبیه اعظم در مهمانسراهای اداره ها و نهادهای مختلف زنجان و منازل خودجوش مردمی ایجاد شده است.

انتهای پیام/‌ش

R1377/P/S6,59/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک دستور عملیاتی است

حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: مسوولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی ادامه داد: ریل گذاری برای تحقق شعار سال وظیفه مهم مدیران و صاحب نظران است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه ها پیگیری شود.

حجت الاسلام خاتمی بر لزوم تشویق جوانان به فرزند آوری تاکید و اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی هایی است که جوانان مطرح می کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی رسانی به بندگان است.

وی به عملیات وعده صادق و موفقیت آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • آیات و روایات، طبیعت را دارای شعور می‌دانند/ تاثیر تربت و آب زمزم بر گیاهان