Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:52:01 GMT

میزبانی همدان از چهار رویداد ورزشی ملی و بین‌المللی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۵۵۰۳

میزبانی همدان از چهار رویداد ورزشی ملی و بین‌المللی

محسن جهانشیر روز یکشنبه با اشاره به تاثیر میزبانی در ورزش استان بیان کرد: تأثیر ورزش و گردشگری بر اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است  که در این میان برگزاری تورنمنت های ورزشی در سطح بین‌المللی، تحول عظیم اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی برای استان به ارمغان می‌آورد.

وی اظهار داشت: این روزها بیشتر رشته های ورزشی، همدان را به عنوان محل برپایی مسابقات خود انتخاب کرده اند که این وضعیت موید ظرفیت بالای زیر ساخت های ورزشی این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: این استان از زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش برخوردار است و این امر موجب فراهم شدن زمینه میزبانی رقابت های مختلف در این استان شده است.

جهانشیر یادآوری کرد: امسال تابستان پرترافیک برای حوزه ورزش به شمار می رود چرا که این استان میزبان چند رویداد بزرگ کشوری بود و دهه آخر شهریور نیز میزبان چهار رویداد بزرگ بین المللی و کشوری است.

وی ادامه داد: پیکارهای گروه سوم از مرحله مقدماتی فوتبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا از ۲۷ شهریور تا ۳۱ این ماه به میزبانی شهر همدان در ورزشگاه ۱۰ هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی برگزار می شود و تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان با تیم های افغانستان، فلسطین و مالدیو هم گروه است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: شانزدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین المللی ابن سینا به میزبانی همدان از ۲۱ شهریور امسال به مدت یک هفته و براساس قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در سه جدول برگزار می‌شود.

جهانشیر با بیان اینکه این رقابت‌ها در سالن ورزشی ۶ هزار نفری انقلاب همدان برگزار می‌شود، افزود: تاکنون شطرنجبازان مطرحی از کشورهای پرتغال، افغانستان، روسیه و عراق برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همدان میزبان سه رویداد بزرگ در رشته سوارکاری است گفت: برای نخستین بار در تاریخ سوارکاری ایران، مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور در تمامی رده های سنی خارج از شهر تهران برگزار می شود و این افتخار بزرگی برای سوارکاری همدان است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان اضافه کرد: همچنین همزمان با این رقابت ها، سومین مرحله مسابقات تور پرش با اسب قهرمانی ایران و مسابقات بین المللی پرش با اسب جام فدراسیون جهانی در باشگاه اویسیناهمدان از ۲۳ شهریور برگزار می شود.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رقابت های جهانی فوتبال سوارکاری نوجوانان آسیا همدان ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری

رییس فدراسیون ورزش کارگری در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان گفت: این فدراسیون برنامه‌های خیلی خوبی را امسال برگزار خواهد کرد و ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم تدوین شده است و سه رقابت جدی در لیگ‌های ورزشی برگزار خواهیم کرد و لیگ تنیس روی میز کشور در حوزه کارگری هم با حضور تیم‌های متعدد از واحد‌های صنعتی بعنوان یک لیگ جدی برگزار خواهد شد.

جواد رمضی  با اشاره به اینکه سال آینده چند اعزام بین‌المللی در پیش داریم، افزود: مسابقات ورزش کارگران جهان سال آینده برگزار خواهد شد و بسیار خوشحالم که این اتفاق در این موقعیت و این مقطع زمانی رُخ داد تا بتوانیم بهره‌برداری مطلوبی را از شروع به کار جدی هیات ورزش کارگری استان اصفهان بعمل آوریم.

او گفت: هفت رقابت بین‌المللی را امسال برگزار خواهیم کرد و در صورت فراهم شدن زمینه لازم، تیم‌های ملی کُشتی ساحلی، فرنگی، کاراته و جودو به رقابت‌های بین المللی اعزام خواهند شد و اعزام و صعود بانوان کوهنورد کشورمان به قله آرارات کشور ترکیه و همچنین رقابت‌های بین المللی شرکت‌ها و کمپانی‌ها را در ایتالیا در پیش رو داریم که تنها دریافت ویزا و روادید آن باقی مانده است.

او بیان کرد: تیم ملی فوتبال کارگری هم در حال اعزام به رقابت‌های بین‌المللی کرواسی است و همه این موارد در عمل بعنوان پیک فعالیت‌های بین المللی در سال جاری محسوب می‌شود.

رییس فدراسیون ورزش کارگری اضافه کرد: ورزشکاران اصفهانی بسیار با اخلاق و در بخش‌های مختلف بسیار توانمند هستند و بدون شک در سال‌های اخیر سهم عمده‌ای در مسابقات ورزش کارگری کشور داشته‌اند.


او ادامه داد: سیاست کلان کشور در باره موضوع زیرساخت‌ها و سرانه‌های ورزشی از سال۱۳۷۰ با تدوین آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۵۰ قانون کار عملیاتی و بیش از ۲۰۰ مجموعه ورزشی ویژه کارگران تملک شد که نشان دهنده وجود عزم جدی در این زمینه است.

رییس فدراسیون ورزش کارگری اظهار داشت: واحد‌های صنعتی هم در این سال‌ها مجموعه‌های ورزشی خوبی را بر این اساس احداث کرده و در اختیار کارگران ورزشکار قرار داده‌اند.

به گفته وی، توجه به ورزش کارگری ناظر به بُرش و دربرگیری بخش عمده‌ای از آحاد جامعه، بسیار تاثیرگذار است و تحقق شعار ایران قوی، بطور قطع با نشاط و شادابی جامعه کارگری، رابطه بسیار تنگاتنگی دارد.

او اضافه کرد: ورزش کارگری در کشور بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد و امروز در دوره بلوغ فدراسیون ورزش کارگری قرار داریم و تحولات گسترده‌ای در این بخش از ورزش پس از تاسیس فدراسیون انجام و به ورزش کارگران کشور بطور تخصصی‌تر پرداخته شده است.

رمضی خاطرنشان کرد: اصفهان بدلیل تمرکز بنگاه‌های صنعتی بزرگ، متوسط و تاثیرگذار در حوزه صنعت با تعداد زیادی کارگر، یکی از استان‌های اساسی، کلیدی و محوری ورزش کارگری محسوب می‌شود.

او بیان کرد: ورزش کارگری این استان برای ما بسیار با اهمیت است و بواقع جای ورزش کارگری این خطه در ۲ سال گذشته در کشور خالی بود.

رییس فدراسیون ورزش کارگری گفت: اثرگذاری اصفهان در رشد و توسعه ورزش کارگری کشور در ۲ سال گذشته که این هیات ورزشی با سرپرستی و بدون متصدی اداره می‌شد، بطور کامل مشهود بود و امروز اتفاق خیلی خوبی رُخ داد.

رمضی اظهار داشت: استان اصفهان همواره در ورزش کارگری در رده‌های کشوری و بین‌المللی فعال بوده و قهرمان‌های بسیار خوبی را به ورزش کشور معرفی کرده است.



رییس فدراسیون ورزش کارگری ادامه داد: این فدراسیون برنامه‌های خیلی خوبی را امسال برگزار خواهد کرد و ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم تدوین شده است و سه رقابت جدی در لیگ‌های ورزشی برگزار خواهیم کرد و لیگ تنیس روی میز کشور در حوزه کارگری هم با حضور تیم‌های متعدد از واحد‌های صنعتی بعنوان یک لیگ جدی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال آینده چند اعزام بین‌المللی در پیش داریم، افزود: مسابقات ورزش کارگران جهان سال آینده برگزار خواهد شد و بسیار خوشحالم که این اتفاق در این موقعیت و این مقطع زمانی رُخ داد تا بتوانیم بهره‌برداری مطلوبی را از شروع به کار جدی هیات ورزش کارگری استان اصفهان بعمل آوریم.

رمضی گفت: هفت رقابت بین‌المللی را امسال برگزار خواهیم کرد و در صورت فراهم شدن زمینه لازم، تیم‌های ملی کُشتی ساحلی، فرنگی، کاراته و جودو به رقابت‌های بین المللی اعزام خواهند شد و اعزام و صعود بانوان کوهنورد کشورمان به قله آرارات کشور ترکیه و همچنین رقابت‌های بین المللی شرکت‌ها و کمپانی‌ها را در ایتالیا در پیش رو داریم که تنها دریافت ویزا و روادید آن باقی مانده است.

وی بیان کرد: تیم ملی فوتبال کارگری هم در حال اعزام به رقابت‌های بین‌المللی کرواسی است و همه این موارد در عمل بعنوان پیک فعالیت‌های بین المللی در سال جاری محسوب می‌شود.

رییس فدراسیون ورزش کارگری اضافه کرد: ورزشکاران اصفهانی بسیار با اخلاق و در بخش‌های مختلف بسیار توانمند هستند و بدون شک در سال‌های اخیر سهم عمده‌ای در مسابقات ورزش کارگری کشور داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
  • نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری