Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  با وجود نابرابری قوا میان ارتش رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه اما مقاومت ثابت کرده است که توان وارد کردن ضربات مهلک به صهیونیست‌ها را در همه زمینه‌های نظامی، اقتصادی، اجتماعی و روانی داراست. صهیونیست‌ها توان بازدارندگی خود را از دست داده‌اند و از سویی رعب و وحشت صهیونیست‌هایی که در شهرک‌های اطراف غزه قرار دارند، آشکار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به ترس شهرک نشینان اطراف غزه به اقدامات تل آویو برای در امان نگه داشتن این صهیونیست‌ها از موشک‌های مقاومت شامل کاشتن درختان و دیوارکشی پرداخته است.

بر اساس گزارش این کانال تلویزیونی صهیونیست، کاشتن درختان در اطراف غزه پس از بازدید افسران ارشد ارتش این رژیم از شهرک‌های اطراف غزه رخ می‌دهد به طوری که آنها ملاحظه کردند که این شهرک‌ها در برابر موشک‌های مقاومت هیچ پوشش و مانعی ندارند.

بالن‌های آتش‌زا و درماندگی صهیونیست‌ها

کشاورزان صهیونیست نیز با چالش بزرگ روبرو هستند به طوری که بالن‌های آتشزای فلسطینی‌ها به کابوسی برای آنها مبدل شده است. در کنار واکنش موشکی مقاومت فلسطین به حملات صهیونیست‌ها به غزه و ایجاد نوعی بازدارندگی از سوی فلسطینی‌ها، آنچه سخت صهیونیست‌ها را مستاصل کرده است؛ بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زاست.

جوانان فلسطینی با بستن مواد اشتعال‌زا به بادبادک‌ها آنها را به سوی اراضی اشغالی می‌فرستند. استفاده از بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا طی راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه مرسوم شد و تا کنون به صدها هکتار از اراضی شهرک‌های مجاور غزه آسیب زده است. این بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا سبب توقف تردد در برخی جاده‌ها شده و کار به جایی رسید که تردد قطارها در مناطق شمالی نوار غزه متوقف شد. تل آویو با وجود تهدیدها و حملات هوایی خود نتوانسته است یک راه حل نظامی برای اوضاع و راه حلی تکنولوژیک برای مقابله با بالن‌های آتش زا بیابد.

روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» نوشت: «بالن‌های آتش‌زای فلسطینیان نوار غزه طی یک روز ۳ هزار دونم از اراضی اطراف غزه را سوزاند».

هراس تل آویو از موشک‌های لیزری مقاومت فلسطین

منابع ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به توان موشک‌های لیزری مقاومت فلسطین، اذعان کردند: «حماس هزاران موشک هدایت شونده با لیزر در اختیار دارد که اطلاعات ما از آن بسیار اندک است. حماس در جریان جنگ ۲۰۱۴ از موشک‌های ضد تانک لیزری استفاده کرد اما در آن هنگام تعداد کمی از آنها را در اختیار داشت اما در حال حاضر حداقل ۱۵۰۰ موشک از این نوع در اختیار دارد. اسرائیل اطلاعات کمی درباره این موشک‌ها و میزان برد آنها دارد».

اما موشک‌های لیزری و بالن‌های آتش‌زا تنها کابوس صهیونیست‌ها نیستند و عملیات پهپادی هم بر نگرانی صهیونیست‌ها افزوده است.

عملیات پهپادی ضربه مهلک دیگری به تل آویو

یک فروند کوادکوپتر مسلح فلسطینی ظهر روز شنبه با نفوذ به اراضی اشغالی یک خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در نوار مرزی باریکه غزه هدف قرار داد. این پهپاد مقاومت فلسطین پس از نفوذ به اراضی اشغالی با مواد منفجره این خودرو را هدف قرار داده و خسارت‌هایی به آن وارد کرد و نکته قابل توجه بازگشت سالم این پهپاد به غزه بود که خشم صهیونیست‌ها را به دنبال داشت و به دنبال آن حملات ددمنشانه و وحشیانه ای به غزه انجام دادند.

«امیر بوخبوط» تحلیلگر نظامی سرشناس پایگاه خبری عبری زبان «والا» در واکنش به خبر حمله پهپاد فلسطینی به یک خودروی نظامی اسرائیلی در مرز غزه اذعان کرد: «تحلیلگر صهیونیست: حمله پهپادی، حادثه‌ای بسیار خطرناک است، گروه‌های فلسطینی در غزه می‌خواهند معادلات در غزه را تغییر دهند این حادثه‌ای بسیار خطرناک است، گروه‌های فلسطینی در غزه می‌خواهند معادلات در غزه را تغییر دهند».

این حمله پهپادی مقاومت فلسطین در غزه به مثابه سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. پهپاد مسلح عمق اراضی اشغالی را هدف قرار داد. این پهپاد نه تنها ماموریت خود را با موفقیت انجام داد و خودرو نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد بلکه با سلامت به پایگاه خود بازگشت بدون اینکه اسرائیل توان رصد و سرنگونی آن‌را داشته باشد که این نقطه عطفی در نبرد فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

موضوعی که محافل صهیونیست به آن اذعان و اعلام کردند: «اقدام مقاومت فلسطین در ارسال پهپاد به داخل اسرائیل و انجام عملیات علیه خودرو ارتش اسرائیل و بازگشت سالم آن به غزه به مثابه تحول خاصی محسوب می شود».

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی هم آن‌را به مثابه پیشرفت مقاومت با وجود محاصره شدید توصیف کرد.

زنگ خطری که برای صهیونیست‌ها به صدا درآمد

جرات و جسارت مقاومت فلسطین زنگ خطر را برای سران تل آویو به صدا درآورده است. تاکنون اگر رژیم صهیونیستی نگران حملات پهپادی حزب الله لبنان در شمال این رژیم بود از این پس باید در جنوب نیز شاهد این حملات از سوی مقاومت فلسطین باشد.

آنچه سخت صهیونیست‌ها را آشفته می‌کند ورود پهپاد مقاومت فلسطین به عمق اراضی اشغالی و انجام ماموریت خود به نحو احسن و بازگشت آن به غزه بدون اینکه رادارهای پیشرفته اسرائیلی بتوانند که آن‌را رصد و ساقط کنندآنچه سخت صهیونیست‌ها را آشفته می‌کند ورود پهپاد مقاومت فلسطین به عمق اراضی اشغالی و انجام ماموریت خود به نحو احسن و بازگشت آن به غزه بدون اینکه رادارهای پیشرفته اسرائیلی بتوانند که آن‌را رصد و ساقط کنند، است. نکته دیگر اینکه این پهپاد حتماً از منطقه‌ای که پرواز کرده است تصویر گرفته است که این دیگر کابوس وحشتناک‌تر و خطرناک‌تری برای صهیونیست‌هاست.

به اذعان صهیونیست‌ها، مقاومت فلسطین معادله جدیدی را با صهیونیست‌ها ایجاد کرده است و اگر تاکنون موشک در جواب موشک بود اما هم اکنون با حمله پهپادی عامل جدیدی در معادله کنونی ایجاد شده است و آن حمله هوایی و پهپادی در مقابل حمله هوایی و پهپادی اسرائیل است. از سوی دیگر این آنچه برتری هوایی رژیم صهیونیستی نامیده می‌شد را تهدید کرده است و تهدید راهبردی برای تل آویو محسوب می‌شود.

همین ترس و خشم از عملیات پهپادی است که سبب شده است که مقامات رژیم صهیونیستی به تهدید روی آورند و اسرائیل کاتز وزیر خارجه این رژیم، تهدید به ترور رهبران جهاد اسلامی در غزه کند.

به هر حال می‌توان گفت که حمله پهپادی مقاومت فلسطین به مثابه سیلی محکم و کوبنده‌ای به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله

حزب‌الله از ابتدای ورود به نبرد طوفان الاقصی تاکنون علاوه بر عملیات‌های موشکی پیشرفته ضد مواضع صهیونیست‌ها در داخل فلسطین اشغالی، یک معادله جدید را در برابر دشمن ترسیم کرده که مربوط به قدرت پدافندی مقاومت و سرنگونی اهداف اسرائیل در آسمان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان از ابتدای ورود خود به نبرد طوفان الاقصی تاکنون موفق به سرنگونی 5 پهپاد پیشرفته ارتش رژیم صهیونیستی شده که آخرین مورد آن مربوط به سرنگونی پهپاد «هرمس 450» در دو روز گذشته بود.

در همین راستا کارشناسان معتقدند که حزب الله در چارچوب یک استراتژی مشخص از ابتدای جنگ تا کنون به دنبال تحمیل یک معادله جدید به رژیم صهیونیستی بوده است.

هانی الدالی، کارشناس امور مقاومت فلسطین در این زمینه اعلام کرد که سرنگونی پهپادهای اسرائیلی توسط حزب الله حامل پیام های متعددی برای این رژیم است.

وی در گفتگو با المیادین اظهار داشت که حزب الله در چارچوب یک راهبرد مشخص عملیات‌های خود را گسترش داده و پیام‌هایی با ماهیت نظامی به دشمن ارسال می‌کند که این پیام‌ها در صحنه سیاسی و واقعیت روی زمین منعکس می‌گردد. رفتار عملیاتی حزب الله نشان می‌دهد که تدابیر نظامی این حزب مبتنی بر اثبات برتری خود به ارتش رژیم اشغالگر است؛ جایی که می‌بینیم حزب الله به شکل سازماندهی شده به ویژه طی ماه‌های اخیر عملیات‌های خود را متمرکز بر نشان دادن قدرت دفاعی خود در زمین و هوا کرده است.

الدالی در ادامه گفت که صحنه‌های سرنگونی پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی توسط مقاومت لبنان نشان می‌دهد که حزب الله از سامانه‌های هشدار زودهنگام پیشرفته‌ای برخوردار است که آن را قادر می‌سازد اهداف هوایی متخاصم را خیلی سریع شناسایی کند و آنها را مورد هدف قرار دهد؛ همانطور که شاهد سرنگونی پهپاد «هرمس 900» ارتش رژیم اشغالگر بودیم که یک پهپاد بسیار پیشرفته و گران قیمت محسوب می‌شود و رژیم صهیونیستی به آن افتخار می‌کرد.

وی تصریح کرد که این صحنه‌ها همچنین نشان می‌دهد که حزب الله ابزارهای پیشرفته‌ای از سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار دارد که می‌تواند پهپادهای پیشرفته ارتش اسرائیل را سرنگون کند

این کارشناس مسائل مقاومت در ادامه تاکید کرد که این قابلیت های دفاعی حزب الله لبنان موجب شده تا رژیم صهیونیستی از بزرگترین امتیاز خود که برتری هوایی و اطلاعاتی در حریم هوایی لبنان بود و از این طریق بسیاری از عملیات‌های خود را سازماندهی می‌کرد و اطلاعات زیادی درباره رهبران و نیروهای مقاومت و همچنین تجهیزات نظامی آنها به دست می آورد محروم شود.

وی اظهار داشت که علاوه بر آن، قدرت حزب الله در سرنگونی پهپادهای پیشرفته اسرائیل تاثیر زیادی بر روحیه دشمن و جامعه صهیونیستی دارد و در مقابل، روحیه مقاومت و جامعه آن را تقویت می‌کند.

آسمان ناامن لبنان برای اسرائیل با شکار هرمس| گزارشعضو شورای حزب‌الله: قطعات پهپاد هرمس900 اسرائیل در دست ماست

از سوی دیگر تحلیلگران معتقدند که در سایه این عملیات‌های پیشرفته حزب‌الله، معادله‌ای که رژیم صهیونیستی در این زمینه در جنگ با حزب‌الله به دنبال آن بود برعکس شده است؛ به طوری که اکنون حزب‌الله است که اسرائیل را مجبور کرده توانایی‌های پنهان خود را نشان دهد و از سلاح‌هایی که قبلا به کار نمی‌برد، استفاده کند. صهیونیست‌ها درحالی تسلیحات پیشرفته موشکی و پهپادی خود را در این جنگ با حزب‌الله مورد استفاده قرار داده‌اند که مقاومت لبنان به خوبی توانایی خود در مقابله با این سلاح‌ها را ثابت کرد و نشان داد که می‌داند چگونه از نقاط ضعف دشمن استفاده کند.

حزب‌الله با ساقط کردن پهپادهای هرمس 450 و 900 نشان داد از یک سامانه پدافندی پیشرفته برخوردار است که به آن اجازه می‌دهد اهداف را دقیق رصد کرده و مورد اصابت قرار داده و سرنگون کند. این یک علامت سوال بزرگ و چالشی اساسی برای اسرائیل به وجود می‌آورد و صهیونیست‌ها در وهله نخست به دنبال این هستند که بدانند مقاومت لبنان چگونه به چنین سامانه‌های پیشرفته‌ای دست پیدا کرده و در وهله دوم آنها دیگر نمی‌توانند روی پهپادها و موشک‌های پیچیده و پیشرفته خود برای ضربه زدن به حزب‌الله حساب باز کنند.

از سوی دیگر این دغدغه برای صهیونیست‌ها وجود دارد که ممکن است با گسترش جنگ، حزب‌الله از سلاح‌های مرگبارتری رونمایی و اسرائیلی‌ها را بیش از پیش غافلگیر کند.

منابع آگاه در این راستا اعلام کردند: هرکاری که حزب‌الله امروز انجام می‌دهد مدبرانه و طبق یک برنامه‌ریزی دقیق بوده و هدف آن بیرون کردن شبح جنگ از لبنان است نه طولانی کردن جنگ. چیزی که اسرائیلی‌ها را از حمله به لبنان بازمی‌دارد، قدرت و غافلگیری‌هایی است که حزب‌الله به صهیونیست‌ها نشان داده و درمحله کنونی هم رونمایی مقاومت از سلاح‌های جدید در چارچوب پیامی اضافی برای اسرائیل است با این مضمون که مقاومت قطعا هر اقدام اسرائیل در تشدید تجاوزات را با پاسخی بزرگتر و در قالب معادله «چشم در برابر چشم» تلافی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • دومینوی استعفای مقامات صهیونیست ادامه دارد
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید
  • «حزب‌الله» و «القسام» مواضع نظامیان صهیونیست را راکت‌باران کردند
  • عملیات‌ های جدید حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات‌های جدید حزب الله علیه رژیم صهیونیستی
  • نیروهای رضوان با ضربات مهلک ارتش ما را فرسوده‌اند