Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:53:32 GMT

۹۰۰ هکتار از اراضی ملی در خراسان رضوی رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۶۲۹۰

۹۰۰ هکتار از اراضی ملی در خراسان رضوی رفع تصرف شد

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی روز یکشنبه در مراسم معرفی فرمانده جدید یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی گفت: در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ یگان حفاظت اراضی ملی برای نخستین بار در استان خراسان رضوی تشکیل شد و پس از گذشت سه سال و نیم، این یگان موفق به رفع تصرف از ۹۰۰ هکتار اراضی ملی شده است. 

اخوان عبداللهیان با تشکر از زحمات مجموعه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان افزود: در این مدت این یگان با بکارگیری صد درصد توان خود و نیز انجام کار تیمی و برقراری تعاملات داخل سازمانی و تعامل با دستگاه های مرتبط، اجازه تصرف اراضی بیت المال را به سودجویان نداده و این موفقیت با همکاری و تعامل نیروی انتظامی، قوه قضائیه و دیگر نهاد های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال میسر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرتیپ دوم پاسدار محمد تقوی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به شرایط سخت کاری نیروهای شاغل در یگان حفاظت اراضی استان گفت:‌ فعالیت هایی که در زمینه رفع تصرفات در این استان انجام شده است نشان ازخود گذشتگی و تلاش بی دریغ مجموعه نیروهای یگان حفاظت اراضی استان میباشد چرا که با وجود محدودیت امکانات، حفظ منافع ملی را در اولویت کارهای خود قرار داده اند.

سرهنگ پاسدار جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه حفظ حقوق بیت‌المال، جلوگیری از تصرف اراضی و کوتاه کردن دست سودجویان از اهم وظایف یگان حفاظت است گفت: تلاش میشود با اقدام به موقع، براساس قانون برخورد قاطع با متصرفان و متجاوزان اراضی ملی صورت گیرد.

در این مراسم سرهنگ بهرام خسروی به‌ عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی معرفی شد.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد تصرف اراضی خراسان رضوی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همکاری نیروهای پاسگاه حسین آباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۰ هکتار از اراضی ملی روستای قاسم آباد از توابع بخش اسماعیلی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی، بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، گفت: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت تصریح کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6081885

دیگر خبرها

  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام