Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:46:19 GMT

مقابله و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۶۴۲۰

مقابله و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان کردستان با تقدیر از ادارات و دستگاەهایی کە در مدیریت سیل اوایل سال نقش داشتند، گفت: در آن شرایط دستگاەهای خدمات رسان و نیروهای نظامی و امدادی نقش خود را بە خوبی ایفا کردند و این همبستگی باید همیشە وجود داشتە باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکە در بحران اوایل سال سیل خسارت هایی بە مردم وارد کرد، افزود: تسهیلات و کمک های بلاعوضی در نظر گرفتە شدە و باید ساز و کارها بە نحوی پیش برود کە این تسهیلات بە خسارت دیدگان پرداخت شود.

وی اظهار داشت: در جلسەای کە هفتە گذشتە با وزیر کشور داشتم درخواست کردم کە میزان اعتبارات و تسهیلات استان در این بخش مورد بازنگری و بررسی مجدد قرار گیرد.

استاندار کردستان ادامە داد: در این شرایط اقتصادی کشور ما بە دنبال گرفتن تسهیلات غیر واقعی نیستیم  و تنها در صددیم کە حق قانونی استان دادە شود.

مرادنیا با بیان اینکە دستگاەها باید همیشە آمادگی مقابلە با بحران را داشتە باشند، یاداور شد: همە دستگاەها باید وضعیت خود را در مقابلە با بحران بسنجند چرا کە ما موظف هستیم همیشە برای مقابلە با شرایط بحرانی آمادە باشیم.

وی در ادامە بە ساخت و سازهای غیر مجاز و ایجاد بنا در حریم رودخانەها اشارە کرد و بیان کرد: بخاطر بی برنامەگی و قانون گریزی در گذشتە امروز در مواقع بحران دچار گرفتاری های جدی می شویم، لذا برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید جدیت بە خرج دادە شود.

کد خبر 4714616

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان مدیریت بحران کردستان هفته دولت ماه محرم بوشهر قزوین شیراز ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان اربعین حسینی خرم آباد خطبه های نماز جمعه یاسوج کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران

به گزارش خبرنگار مهر، رصد بازار کالاهای اساسی به شکل هفتگی چند سالی است که از سوی خبرنگار حوزه اقتصاد خبرگزاری مهر انجام شده و تغییرات هفتگی اعلام می‌شود. البته در برخی مقاطع زمانی که نوسان قیمتی در بازار بالا می‌گیرد اعلام قیمت‌ها در هفته چندین بار تکرار می‌شود.

بیش از یک سال است که در گزارش‌های متعدد رصد بازار کالاهای اساسی، اعلام می‌شود نوسان نرخ در بازار حبوبات بسیار بوده به طوری که امروز هر کیلو گرم انواع لوبیا بیش از نرخ گوشت مرغ است. بر اساس قیمت ابتدای هفته هر کیلو گرم گوشت مرغ حدود ۸۵ هزار تومان بوده در حالی که این عدد برای لوبیا چیتی ۱۰۳، لوبیا قرمز ۱۱۳ و لوبیا سفید ۱۱۳ هزار تومان است (فروش فله‌ای). این اعداد در هفته پایانی سال گذشته به ترتیب ۹۸، ۹۳ و ۱۰۳ هزار تومان بوده است.

گفتنی است؛ قیمت حبوبات در بسته بندی فروشگاهی بیش از نرخ فله‌ای قیمت گذاری می‌شود. در بین انواع حبوبات فقط نخود است که امسال به دلیل مازاد تولید و ممنوعیت صادرات قیمت ثابتی دارد.

در ادامه این مساله، مسعود امرالهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی همچنان یک درصد است، گفت، با هر بخش صنفی یا فعال تجاری قانون‌شکن در این حوزه، برخورد جدی می‌شود.

به گفته وی، در روزهای گذشته تخلفاتی در بازار حبوبات و شکر مشاهده شده که ارزش افزوده ۱۰ درصد دریافت می‌کردند که برای متخلفان پرونده تشکیل شده و با آنها برخورد خواهد شد.

به گفته مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی، ارز کالاهای اساسی هم همچنان ۲۸.۵۰۰ تومان است و با کسانی که به بهانه افزایش دلار بازار را بهم می‌ریزند برخورد قانونی خواهد شد.

در این راستا، در یک ماه گذشته ۳۳ هزار بازرسی در سطح کشور انجام شده و ۴۳۰۰ پرونده برای متخلفان تشکیل شده است. همچنین از روز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ مأموران بازرسی مکلف شده‌اند که با هر گونه احتکار کالا در انبارها، سردخانه‌ها و… مقابله کنند. ‌

کد خبر 6082403 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • تضعیف تلاش‌های مقابله با بحران آب‌وهوایی با تولید پلاستیک
  • ساخت و ساز غیرقانونی در شهرک اندیشه
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • تمهیدات فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان در مقابله با بحران سیل