Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مشهدی، مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ اهداف و اساس شکل‌گیری این طرح نیکوکاری به عنوان حلقه واسط جهت رساندن بسته‌های غذای گرم به اقشار بی‌بضاعت جامعه را برشمرد. وی همچنین به اجرای طرح این نهاد خیریه، ویژه محرم با عنوان «روز و شب عاشقی همراه با هم‌نمک»(اطعام نیازمندان در جازموریان) طی دهه اول محرم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این گفت‌وگو اظهار کرد: با توجه به تأکیدات صاحبان نذورات شب‌های محرم در رساندن غذای نذری به نیازمندان واقعی و مستحق‌، کارشناسان مؤسسه به بررسی‌ میدانی روستای فقیر جازموریان و کپرنشینان این مناطق پرداختند. پس از تأیید و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، آشپزخانه سیار هم‌نمک با تجهیزات طبخ و توزیع غذا به همراه 15 نفر نیروی انسانی در سومین روز ماه محرم به این نقطه محروم در جنوب استان کرمان اعزام شد.
مشهدی با اشاره به محرومیت‌های این منطقه، اظهار کرد: عمق و گستردگی غیرقابل تصور فقر، سوء تغذیه، معلولیت، بیماری و فقدان امکانات اولیه زندگی ساده در زکلوت و روستاهای پراکنده در اطراف آن بسیار تأسف‌بار و تکان‌دهنده است. همین مسئله ما را بر آن داشت تا اولین گام‌ در تأمین اقلام مورد نیاز را به واسطه اطلاع‌رسانی و دعوت از خیرین نیک‌اندیش از داخل و خارج کشور برداریم. گام بعدی، ارائه خدمات مورد نیاز بود که از جمله آنها می‌توان به تهیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم از تحصیل، ساخت حمام و سرویس بهداشتی، خرید و تحویل ویلچر به معلولین و تأمین هزینه بستری و درمان برخی بیماران با وضعیت حاد در این منطقه اشاره کرد.
وی با اشاره به هدف‌گذاری توزیع 20 هزار پرس غذای گرم در طرح «روز و شب عاشقی» گفت: به مدد همدلی و همت نیکوکاران و صاحبان نذورات حسینی(ع) و به برکت نام امام حسین(ع)، از چهارمین روز محرم تا امروز موفق به توزیع 4500 پرس غذا میان اهالی روستاهای جازموریان شده‌ایم. 

مدیر طرح هم‌نمک در پایان اظهار کرد:‌ در طرح ویژه محرم هم‌نمک، با توزیع 3000 غذای نذری در روز تاسوعای حسینی(ع) و 3500 غذا در عاشورای حسینی(ع)، ندای لبیک یا حسین(ع) را در این منطقه طنین‌انداز خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا هم نمک جازموریان عاشورا کودکان نقاط محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هزاران نفر از مردم اردن ساعتی پس از سخنرانی ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام دعوت او را لبیک گفته و مجدداً به خیابان آمده و علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کنندگان اردنی با سردادن شعارهایی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان حمایت خود را از غزه و مقاومت اعلام کردند.

ساعاتی پیش از این، سخنگوی گردان‌های قسام با اشاره به تلفات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه تاکید کرد که این عملیات آغازی بر پایان این رژیم است. ابو عبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در اظهاراتی تاکید کرد که تصاویری که از درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود، بخشی از دستاوردهای میدانی مقاومت است و تلفات در میان اسرای اسرائیلی بسیار بالا رفته است.

وی جنگ طوفان الاقصی را آغازی بر پایان قدیمی‌ترین اشغالگری در طول تاریخ معاصر دانست و تاکید کرد که این عملیات نقطه‌ای سرنوشت ساز در تاریخ امت اسلام خواهد بود.

وی ابراز داشت: مبارزان ما تلفات بسیار زیاد و بی‌سابقه‌ای در میان نیروهای دشمن به جای گذاشته‌اند و افراد آن را در کمین‌های محکم خود گرفتار کرده‌اند.

سخنگوی نظامی حماس با اشاره به اینکه فیلم‌هایی که منتشر می‌شود، تنها بخشی از دستاوردهای میدانی مقاومت است، ابراز داشت که بنا به دلایل امنیتی انتشار برخی فیلم‌ها را به آینده سپرده‌ایم، عناصر مبارزه ما برخی عملیات بی‌سابقه و کشنده را انجام داده‌اند و دیگر گروه‌ها نیز در موازات این عملیات فعالیت دارند.

وی ابراز داشت که عناصر گردان‌های قسام در تمامی محورهای درگیری از شمال غزه گرفته تا مرکز و جنوب آن با تاکتیک‌های متنوع و تسلیحات مناسب وارد عرصه جنگ شده‌اند و مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی تا خروج آخرین نظامی صهیونیست از نوار غزه ادامه خواهد داشت.

وی بار دیگر هشدارهای موجود در خصوص اسرای دشمن صهیونیستی در نزد مقاومت را تکرار کرده و در عین حال گفت که سران دشمن به این هشدارها اهمیت نمی‌دهند.

ابوعبیده ادامه داد که گروه‌های مقاومت اهمیتی به فریبکاری‌های میدانی دشمن نمی‌دهند و آینده، دروغ بودن ادعاهای دشمن را نشان خواهد داد.

این مقام نظامی حماس خاطرنشان کرد: تلفات اسرای اسرائیل بسیار زیاد شده است، البته ما از ماه‌ها قبل تلاش داریم از آنها محافظت کنیم تا بتوانیم منافع ملت خود را تأمین کنیم و این موضوع همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6087094

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لبیک مردم اردن به درخواست ابوعبیده
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی