Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان سعودی و امارات به منظور پایان دادن به اختلافات و درگیری‌های دولت مستعفی یمن و «المجلس الانتقالی الجنوبی» و در حمایت از دولت منصور هادی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

به گزارش مشرق، عربستان و امارات به عنوان دو عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن در پی تشدید درگیری‌ گروه‌های نیابتی‌شان در جنوب این کشور، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند تا به اختلافات دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب یمن، متحد ابوظبی) پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

عربستان پشت "منصور هادی" را خالی کرد

در همین راستا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی امروز یکشنبه بیانیه‌ای مشترک برای حمایت از دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» منتشر کردند.

ابوظبی و ریاض در این بیانیه مشترک، از پاسخ مثبت دولت مستعفی یمن و المجلس الانتقالی الجنوبی به دعوت عربستان سعودی برای گفت‌وگو میان دو طرف درگیر در جنوب یمن استقبال و بر «ضرورت همکاری با یکدیگر و عدم تفرقه و دو دستگی» تاکید کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: «امارات و عربستان با همکاری و هماهنگی طرف‌های یمنی پایبندی به آتش‌بس و توقف درگیری‌ها را زیر نظر گرفته و تلاش می‌کنند زمینه را برای انجام گفت‌وگوی سازنده در راستای پایان اختلافات دو طرف فراهم کنند».

پیشتر دولت هادی گفت‌وگو با المجلس الانتقالی الجنوبی را که متحد ابوظبی است، رد کرده و گفته بود که حاضر است فقط با امارات گفت‌وگو کند. 

بر اساس این بیانیه مشترک، دو کشور بر اهمیت توقف کامل درگیری‌ها در جنوب یمن و عدم هرگونه تحرک یا اقدام و انجام فعالیت‌هایی نظامی علیه دیگر جریان‌ها تاکید کردند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، عربستان و امارات همچنین «بر ادامه تلاش دولت مستعفی در راستای حفظ ارکان و نهادهای دولتی و شکست طرح ایرانی‌ها و حوثی‌ها در یمن» تاکید کردند.

این بیانیه مشترک پس از آن صادر شده که قبایلی در جنوب یمن دیروز (شنبه) پس از تشکیل جلسه در استان أبین با صدور بیانیه‌ای خواستار مقابله با عناصر وابسته به المجلس الانتقالی الجنوبی (متحد امارات) شدند.

در بیانیه دیروز قبایل استان ابین از ائتلاف سعودی خواسته شده تا در خصوص حمله هوایی امارات علیه عناصر تحت حمایت دولت مستعفی یمن در اواخر ماه آگوست گذشته (هفتم شهریورماه) توضیح دهد.

الجزیره نیز گزارش کرد، رؤسا و شیوخ قبایل استان ابین در ادامه بیانیه خود خواستار مداخله سازمان ملل و انجام تحقیقات لازم درباره حادثه «کشتار صدها نفر» در حمله هوایی امارات به نیروهای متحد هادی در جنوب یمن شدند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات منطقه عربستان سعودی دولت مستعفی یمن منصور هادی امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند

به گزارش جماران؛ «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (30 فروردین) طی سخنانی با اشاره به ناامید کننده بودن مواضع کشورهای عربی و اسلامی در مورد مسأله فلسطین گفت: موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی در خط مقدم به گونه‌ای است که تمایلی به حمایت از فلسطین ندارند.

رهبر جنبش انصارالله یمن ادامه داد: عده‌ای سهل‌انگاری می‌کنند، عده‌ای دیگر در تجاوز شریک هستند و عده‌ای هم در چندین زمینه به دشمن کمک می‌کنند.

الحوثی گفت: جریان تکفیری یک جریان فتنه‌انگیز بزرگ است که ده‌ها هزار نفر به آن گرایش دارند، اما حرکت آن تحت عنوان جهاد، در مسیری اشتباه است.

رهبر انصارالله یمن اظهار داشت : جریان تکفیری بیش از 4 هزار عملیات انتحاری در عراق تحت عنوان جهاد انجام داد.

وی افزود: جریان تکفیری در زیر پرچم اسلام اقداماتی جنایتکارانه از جمله ذبح بی‌گناهان با چاقو، مثله کردن اجساد و سر بریدن انجام داد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی نیز اظهار داشت: جنبش تکفیری با حمایت مالی گسترده رژیم‌های عربی و حمایت سیاسی و رسانه‌ای صدها هزار مسلمان را به شهادت رساند.

وی گفت: جریان تکفیری با دشمن اسرائیلی که از نظر نص قرآن اولین دشمن اسلام محسوب می شود، هرگز مقابله نکرد!

رهبر انصارالله یمن اظهار داشت: تکفیری‌ها با این که هزاران نفر جنگجو و انتحاری داشتند، نه از لحاظ نظامی با فلسطین همراهی کردند و نه در سطح رسانه‌ای.

الحوثی همچنین گفت: رژیم سعودی و امارات حتی در رسانه‌های خود به در راستای منافع اشغالگران اقدام می‌کند و اظهارات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را کاملا پذیرفته‌اند.

وی افزود: رژیم سعودی و امارات، خود را رهبران و حامیان کشورهای عربی معرفی کردند، اما هیچ تلاشی برای حمایت از فلسطین نکردند.

الحوثی در ادامه گفت: اگر جهاد مردم فلسطین و مجاهدان مقاومت در لبنان نبود، شر دشمن اسرائیلی به همه کشورها سرایت می‌کرد.

رهبر انصارالله یمن بیان کرد: تجاوزات "اسرائیل" به باریکه غزه حتی در عید فطر نیز متوقف نشد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با جنایات و نسل کشی نمی تواند تصویر ارتشی پیروز را برای خود ترسیم کند

رهبر مقاومت یمن بیان کرد: جنایات اشغالگران در کرانه باختری برای بیرون کردن فلسطینی‌ها تشدید شده است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات ایران معادله جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد و به دوران مباحات رژیم صهیونیستی پایان داد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی تصریح کرد: فرانسه و انگلیس از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد: ایران مجدانه تلاش‌های فراوانی برای ایجاد مانع و مهار این رژیم انجام داد.

الحوثی بیان کرد: پیشنهادهایی به برادران ما در ایران شد تا آنها را از پاسخ دادن منصرف کنند زیرا دشمنان نگران هر موضعی است که به نفع مردم فلسطین باشد.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند مردم فلسطین را منزوی کنند تا رژیم اسرائیل آزاد، آسوده، در امان و عاری از هرگونه خطری باشد.

رهبر انصارالله یمن گفت: متأسفانه برخی از کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی تأکید کرد: برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه و محاصره آن وجود ندارد.

وی افزود: پیشنهادات بسیاری از سوی آمریکا و افراد مرتبط با آن به برادران ایرانی ما ارائه شد تا آنها را از پاسخگویی منصرف کنند.

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: تمهیدات گسترده‌ای برای مقابله با پاسخ ایران وجود داشت و آمریکا رهبری این کار را بر عهده داشت.

الحوثی افزود: برخی از کشورهای عربی برای مقابله با واکنش ایران، همسو با کشورهای اروپایی اقدام کردند.

وی بیان کرد: مایه تاسف است که کشورهای عربی از دشمن اسرائیل محافظت می‌کنند و این اقدام، جنایت علیه مردم فلسطین است.

رهبر انصارالله یمن اظهار داشت: نیروهای آمریکایی با هدف مقابله با پاسخ ایران و رهگیری موشک‌ها و پهپادهای آن، برای دشمن اسرائیلی، 7 کمربند و لایه امنیتی ساختند.

الحوثی تصریح کرد: پاسخ ایران از نظر شتاب، کمیت و کیفیت بسیار قوی بود.

وی ادامه داد: عملیات «وعده صادق» معادله جدیدی برای پاسخ به دشمن اسرائیلی ایجاد کرد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی گفت: دشمن اسراییلی ده‌ها سال است که عادت کرده به کشورهای عربی و اسلامی حمله کند اما پاسخی دریافت نکند و حداکثر در برخی موارد به سازمان ملل شکایت شود.

رهبر جنبش انصارالله یمن نیز بیان کرد: پاسخ ایران قواعد درگیری با دشمن را تعیین کرد بدین صورت که اگر بار دیگر حمله کند، با قاطعیت به او پاسخ داده خواهد شد.

وی گفت: جبهه حزب الله در دو هفته گذشته در معرض تشدید آشکار درگیری‌ها قرار داشت و تاثیر آن بر دشمن در حال افزایش است.

الحوثی ادامه داد: مقاومت از سوی جبهه عراق ادامه دارد همچنانکه در عملیات «وعده صادق» نیز مشارکت داشت.

وی گفت: یمن بالغ بر 14 عملیات در دو هفته از دریای سرخ تا اقیانوس هند را تدارک دیده.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: این 14 عملیات با 36 موشک بالستیک، موشک کروز و پهپاد انجام شد.

وی تاکید کرد: ما به آمریکایی ها، انگلیسی ها و سایرین قاطعانه اعلام می‌کنیم که هیچ کس نمی‌تواند عملیات ما را در حمایت از غزه متوقف کند.

او ادامه داد: دشمن به شکست خود و ضررهای اقتصادی بسیار زیاد اعتراف کرد.

الحوثی بیان کرد: خسارات اسرائیل در نتیجه ممانعت از عبور کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با آن همچنان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: آمریکا، انگلیس و کشورهایی که خود را درگیر این قضیه کردند نیز متضرر شدند و میزان بیمه و قیمت‌ها افزایش یافته است.

الحوثی گفت: تنها راه‌حل به نفع همه، توقف حمله به غزه، پایان دادن به محاصره آن و تهیه فوری غذا و دارو است.

 

منبع: العالم

دیگر خبرها

  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن