Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:23:24 GMT

برگزاری مصاحبه ۱۸۰ نفر از راهبران آموزشی

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۷۵۷۰

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، ناهید فضلی  معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مصاحبه داوطلبان راهبران آموزشی از روز یکشنبه دهم تا روز دوشنبه یازدهم شهریور ماه سال جاری با حضور ۱۸۰ نفر از همکاران فرهنگی متقاضی راهبری آموزشی در استان برگزار گردید.

فضلی تصریح کرد: هدف از انجام آزمون و مصاحبه راهبران آموزشی دوره ابتدایی در استان کرمانشاه را انتخاب بهترین و کارآزموده‌ترین نیرو‌های آموزشی جهت هدایت و راهبری مدارس به‌ویژه در کلاس‌های چندپایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضلی بهبود کیفیت آموزشی کلاس‌های چند پایه روستایی را گامی ضروری برای تحقق عدالت آموزشی دانست.

وی خاطرنشان کرد: راهبران آموزشی از بهترین و مؤثرترین مؤلفه‌های تاثیرگذار در راستای بهبود مدیریت و ارتقای سطح کیفیت آموزشی و پرورشی قلمداد می‌شوند.

این مقام مسؤول ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در مناطق روستایی و محروم، افزایش مهارت حرفه‌ای معلمان آموزش ابتدایی، جلوگیری از افت تحصیلی و کاهش فاصله سطح علمی دانش‌آموزان روستایی نسبت به مناطق شهری را از مهم‌ترین اولویت‌های راهبران ذکر کرد.

ناهید فضلی تعهد دانش و تخصص را از الزامات انتخاب راهبران دانست و گفت: راهبران آموزشی و پرورشی می‌توانند در مدارس مناطق محروم و روستایی تحول‌آفرین باشند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان، آموزش و تربیت دانش‌آموزان را اولویت اصلی خواند و افزود: امیدواریم با انتخاب افراد شایسته جهت امر تعلیم و تربیت کوشا باشیم.

وی با تاکید بر این‌که بر اساس راهکار ۳-۵ سند تحول بنیادین توانمندسازی دانش‌آموزان ساکن مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهرها، کوچ‌نشین‌ها، مناطق دوزبانه و دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه و ایجاد فرصت‌های برابر، متنوع و با کیفیت برای آن‌ها، یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش استان می‌باشد، افزود: راهبران آموزشی به‌عنوان سفیران کیفیت‌بخشی در تحقق عدالت آموزشی و تربیتی می‌توانند در اجرایی شدن راهکار‌های سند تحول بنیادین تسهیل‌گر باشند.

معاون آموزش ابتدایی استان در بخشی دیگر نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و تربیتی معلمان کلاس‌های چندپایه و شناسایی نقاط قوت و ضعف تدریس و بررسی مسائل و مشکلات یادگیری دانش‌آموزان را از مهم‌ترین وظایف راهبران برشمرد.

فضلی در پایان اظهار داشت: جهت کاهش فاصله سطح علمی دانش‌آموزان مناطق روستایی به سطح میانگین منطقه‌ای ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهبری، بازدید مستمر از مدارس تحت تصدی، هدایت معلمان در زمینه استفاده از روش‌های نوین تدریس با تاکید بر روش‌های تلفیقی، تشکیل کارگاه‌های خاصی جهت راهبران آموزشی پیش‌بینی شده‌است که کارگروه راهبران استان در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را پس از انتخاب و انتصاب راهبران در اولویت برنامه خود قرار خواهد داد.

 

انتهای  پیام/ز

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از امروز برای دانش‌آموزان میان پایه آغاز می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم

همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی 2 (استثنایی)، اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد. 

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از 5 اردیبهشت

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، 6 رقم یک (111111) وارد کنند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بدین شرح است:

پایه تحصیلیقیمت کتاب درسی
 اول دبستان 71 هزار تومان
 دوم دبستان 78 هزار تومان
 سوم دبستان 87 هزار تومان
 چهارم دبستان 87 هزار تومان
 پنجم دبستان 87 هزار تومان
 ششم دبستان 102 هزار تومان

قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر 149 هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر 152 هزار تومان است.

قیمت کتاب‌های درسی پایه نهم 157 هزار تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش