Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای رسیدن به پاسخ این پرسش، سراغ سید جواد هاشمی ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ می‌رویم که اتفاقا همواره حضور فعالی در فیلم‌ها و سریال‌های مذهبی داشته است.

هاشمی درباره‌ی راه‌های جذب و تعامل جوانان با برنامه‌های مذهبی چنین می‌گوید: متاسفانه در کشور ما سلایق مختلفی تصمیم‌گیرنده و جوابگو هستند؛ در حالی که اصل ماجرا چیز دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید به سلایق جوان‌ها و نوجوان‌ها و سلایق امروز مردم توجه کنیم. توجه نکردن به این موضوع باعث می‌شود که بیننده‌های بهترین برنامه‌های مذهبی ما کم شوند؛ بر این اساس سلیقه جوان‌های سخت سلیقه امروز به مذهب باید در نظر گرفته شود.

هاشمی افزود: وقتی این اتفاق نمی‌افتد شاهد این هستیم که در روزهای عاشورا و تاسوعا که روزهای عزیزی برای ما هستند و بیش از گذشته ما را به یاد امام حسین(ع) می‌اندازند و برای ما اهمیت بسیار دارند، متاسفم که بگویم که ما همان موقع باعث می‌شویم برخی از مردم شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا کند.

او درباره‌ی تفاوت سلیقه جوان‌های دیروز و امروز اظهار می‌کند: سرمان را مثل کبک زیر برف نکنیم که مردم برنامه‌ها را نگاه می‌کنند؛ این فکر را از سرمان بیرون کنیم. یک واقعیت بی‌چون و چرا وجود دارد که ما از آن غافل هستیم؛ جوان‌های امروز ما تحلیلشان نسبت به جوان‌های دیروز متفاوت شده است. نگاه به امام حسین (ع)، دیروز چیز دیگری بوده است. نمی‌گویم هیئت‌ها پر نیست اما واقعاً این هیئت‌ها و مساجدی که در این ایام پر می شود چقدر دلباخته نام حسین است؟ متاسفم که به این‌ها توجه نمی‌شود!

هاشمی ادامه می‌دهد: پس ما باید آمادگی یک شکست غیرمنتظره را داشته باشیم. به هر حال من به عنوان یک مسلمان نگرانم اتفاق بدی در آینده رخ دهد که نشود برایش کاری کرد. مساجد ما از جماعت خالی شده است. متاسفانه حتی بچه‌هایی که به هیئت می‌آیند و عَشقه نام اباعبدالله آنها را به هیئت می‌کشاند هم شب‌ها تلویزیون خودمان را نگاه نمی‌کنند. باید برای آنها برنامه‌سازی کنیم.

او درباره استقبال مردم از ماهواره به جای تلویزیون می‌گوید: من سه سریال برای ایام عاشورا و تاسوعا ساختم اما آن زمان مردم اقبالشان به ماهواره‌ها نبود، حالا هست و مقصر این قضیه ما هستیم. ما و فیلمسازان کم‌کاری کردیم. احساس می‌کنم شرایط تغییر کرده است ولی ما تغییری نکرده‌ایم.

سید جواد هاشمی تاکید می‌کند: احساس می‌کنم که برنامه‌سازی کم است و آنچه ساخته می‌شود هم در شأن نام امام حسین(ع) نیست. با این حال هنوز هم می‌شود فیلم‌هایی مثل «روز واقعه» ساخت که باز هم ماندگار شود.

این کارگردان دلیل کاهش برنامه‌ها را این‌طور بیان می‌کند: یکی از دلایل نساختن فیلم و برنامه جدید، ماجرای هزینه‌های سنگین صداوسیماست. شبکه‌های فراوانی که وجود دارد و حقوق‌ کسانی که در این شبکه‌ها کار می‌کنند باید پرداخت شود. من فکر می‌کنم بعد از آموزش و پرورش، هیچ نهادی به اندازه صداوسیما مجبور نباشد به کارکنانش حقوق بدهد.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1297899

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران تلویزیون شبکه های ماهواره ای فارسی سازمان صدا و سیما محرم محرم عزاداری امام حسین ع باشگاه پرسپولیس لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا عاشورا آژانس بین المللی انرژی اتمی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!

آفتاب‌‌نیوز :

امین افشار، رئیس هیات مدیره انجمن هموفیلی ایران در نشست خبری با بیان اینکه نگاه جامعی به بیماران هموفیلی نمی‌شود، گفت: در کشور‌های پیشرفته قبل از اینکه بیمار هموفیلی دچار خون ریزی شود سطح فاکتور بیمار را بالا می‌برند، اما در ایران بعد از خون ریزی بیمار، باید فاکتور دریافت کند؛ تازه دارو باشد یا نباشد.

وی ادامه داد: معمولا سیاستگذار این حوزه بخشی نگری می‌کند؛ در حالی اگر نگاه جامعی داشته باشند مثلا دارو به موقع برسد بعدا نیاز به تغییر مفصل بیمار نیست یا نیاز به خدمات بهزیستی و تامین اجتماعی ندارد.

افشار تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از هموفیلی نیز نگاه جامعی وجود ندارد؛ در حالی که هر روز تعداد بیماران هموفیلی افزوده می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن هموفیلی متذکر شد: داروی هموفیلی تحریم نیست، اما منشأ داروتوسط کشور‌های اتحادیه اروپا هستند؛ البته بحث مافیای داروی هموفیلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار بیمار در کشور وجود دارد، گفت: هر بیمار هموفیلی حدودا صد میلیون تومان در ماه هزینه دارد.

افشار تاکید کرد: اگر سازمان غذا و دارو وارد بحث رگولاتوری خود شود و بر اساس مطالعات بالینی دارو وارد شود، موثر است. 

سعید برپروشان، مدیر عامل انجمن هموفیلی اظهار داشت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نمی‌خواهد زیر بار دارو‌های نوین هموفیلی برود.

وی ادامه داد: وقتی دارویی تولید می‌شود که بیمار یک ماه راحت است و خون ریزی به خداقل می‌رسد چرا نباید استفاده کند؛ اما متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت این نگاه را ندارند.

مدیرعامل انجمن هموفیلی ایران خاطرنشان کرد: داروی جدید هر ویال آن ۱۸۰ میلیون تومان است.

برپروشان ابراز کرد: در تهران داروی بیماران هموفیلی وجود دارد، اما در شهرستان‌ها وجود ندارد؛ به عبارتی عدالتی در توزیع داروی بیماران هموفیلی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • هزینه ۱۰۰ میلیاردی سینما برای تبلیغ در شبکه GEM
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • بیش از 100 میلیارد تومان هزینه سینمای ایران برای تبلیغ در شبکه جم
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • ماجرای باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون