Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@18:10:47 GMT

تخریب دو برابری جنگل‌ ها در آمازون

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۸۳۴۵

‍‍‍‍‍‍

تخریب جنگل های آمازون در برزیل در یک سال گذشته دو برابر شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس آمار رسمی منتشر شده یکشنبه، تخریب جنگل‌های آمازون در برزیل بین ماه‌های ژانویه-اوت سال ۲۰۱۸ تا همین دوره در سال ۲۰۱۹ میلادی عملاً دو برابر شده  و به عدد 6 هزار و ۴۰۴ کیلومتر مربع رسیده است.   میزان تخریب جنگل آمازون در سال گذشته در برزیل سه هزار و ۳۳۶ کیلومتر مربع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برزیل شاهد افزایش ۹۱.۹ درصدی جنگل زدایی در منطقه آمازون است.   فقط در ماه اوت (مرداد-شهریور) یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع از جنگل آمازون نابود شد.   این رقم سه برابر میزان جنگل زدایی در همین مدت در سال ۲۰۱۸ میلادی می‌باشد.   کارشناسان بر این باورند که برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی رقم ۱۰ هزار کیلومتر مربع تخریب جنگل می‌تواند امسال محقق شود.   متخصصان و مدافعان محیط زیست معتقدند که دلیل شدت گرفتن تخریب جنگل آمازون در برزیل، فشار‌هایی است که ساکنان جنگل و دامداران برای گشایش ذخیره گاه‌های بومی و مناطق حفاظت شده بر دولت وارد می‌کنند.   آن‌ها در این کارزار خود از حمایت ژائیر بولسونارو، رییس جمهور برزیل نیز برخوردار هستند.   فعالیت‌های معدنی نیز نقش مهمی در تخریب جنگل آمازون دارند.   کارشناسان معتقدند که کانون‌های آتش سوزی در آمازون طی ماه سپتامبر (شهریور-مهر) افزایش خواهد یافت.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تخریب آتش سوزی جنگل آمازون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، میزان صادرات ریلی اداره کل راه آهن تهران در یک‌ماه اول سال ۱۴۰۳ با عبور از مرز ۵ هزار تن رشدی ۱۰ برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بخش عمده این محمولات که شامل شمش آهن- کلاف مفتول- سنگ نمک و محموله صادراتی ماکارونی است از مرکز لجستیک آپرین (بندر خشک) بارگیری و به مقاصد خود در کشور ترکیه صادر گردیده است.

لازم به ذکر است پیش‌بینی می‌شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین، میزان حمل‌ونقل ریلی در بخش بین‌الملل شامل صادرات، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه‌رشد جهش قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

اداره کل راه‌آهن تهران دارای سه گمرک با اتصال ریلی مستقیم است که گمرکات غرب و شهریار از طریق ایستگاه نیکپسندی و گمرک بندر خشک آپرین از طریق ایستگاه آپرین به شبکه سراسری راه‌آهن متصل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبالغ جرائم رانندگی ۵ برابر خواهد شد
  • ترور ناکام یک نفر در برزیل + فیلم
  • گوگل ۲۸ کارمند حامی فلسطین را اخراج کرد
  • گوگل ۲۸ کارمند حامی فلسطین خود را اخراج کرد
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • برتری ۲ برابری پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت در آبادان
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • (ویدئو) نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در «جنگل آسفالت»!
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳