Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@21:48:30 GMT

اقامه نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه لرستان

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۸۴۸۵

اقامه نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه لرستان

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‎زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از اقامه نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه استان خبرداد و گفت: با توجه به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا و تاکید مراجع بر این موضوع، نماز ظهر عاشورا در تمامی بقاع متبرکه لرستان برگزار می‌‏شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در زوز عاشورا خیلی عظیمی از عزاداران حسینی در قالب دسته‌جات سینه‌زن و زنجیرزن در بقاع متبرکه تجمع می‎کنند لذا اقامه نماز ظهر عاشورا در این اماکن و بقاع متبرکه مورد توجه اوقاف و امور خیریه خواهد بود.
عباس‌زاده با بیان این‌که اقامه نماز ظهر عاشورا در خرم‎آباد در مصلی الغدیر و به امامت آیت‌الله میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در لرستان خواهد بود، اضافه کرد: در دوم محرم امسال که مصادف با سالروز ورود امام حسین(ع) و کاروان ایشان به سرزمین کربلا بود همایش «لبیک یا حسین(ع)» را در بقاع متبرکه استان داشتیم که همایش استانی آن در امامزاده جعفر(ع) بروجرد برگزار شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان اضافه کرد: اولین جمعه ماه محرم نیز همایش «شیرخوارگان حسینی» را در بقاع متبرکه استان داشتیم که برنامه محوری و استانی آن در مکان متبرکه الیگودرز برگزار شد و سوگواره «احلی من العسل» نیز شنبه هفته جاری در سراسر استان برگزار شد که برنامه محوری و استانی آن در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد.
وی گفت: یک‌صد مبلغ بومی و اعزامی ویژه دهه اول محرم به بقاع متبرکه استان لرستان اعزام شده‌اند و برای دهه دوم محرم و دهه پایانی ماه صفر و ایام اربعین نیز برنامه‌هایی خواهیم داشت کمااینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در سامرا اقدام به برپایی یک موکب برای اسکان و پذیرایی زائران خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار دانش‌آموز پسر البرزی بهار تکلیف خود را جشن گرفتند

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ خان‌محمدی گفت: با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جشن تکلیف، عبادت و بندگی یک هزار دانش‌آموز پسر البرزی امروز یکشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه در مصلی کرج برگزار شد.   وی افزود: جشن تکلیف آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی است. آیین جشن تکلیف رویدادی مذهبی است، بنابراین ضروری بود به‌گونه‌ای برگزار شود که سالروز مکلف شدن و مشرف شدن دانش‌آموز به بارگاه حق‌تعالی همواره در ذهن او ماندگار شود.   این مسئول بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و متمرکز برای دانش‌آموزان مکلف تأکید کرد و گفت: بهره‌مندی از تشکل‌های دانش‌آموزی در این برنامه، به کیفیت آن کمک کرد.   خان‌محمدی با اشاره به اینکه اولین چیزی که به انسان مکلف واجب می‌شود، نماز است، بیان کرد: نماز برکات فراوانی دارد و از طریق آن مشکلات انسان برطرف می‌شود که دانش‌آموزان باید به ادای نماز اول وقت که بسیار به آن تأکید شده توجه ویژه داشته باشند و غفلت نورزند.

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • هزار دانش‌آموز پسر البرزی بهار تکلیف خود را جشن گرفتند