Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:38:19 GMT

حوادث ریلی در راه‌آهن اراک ۶۳ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۸۵۹۷

حوادث ریلی در راه‌آهن اراک ۶۳ درصد کاهش یافت

«محمدرضا قربانی » روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۶ مورد حادثه ریلی از ابتدای سال جاری تا کنون در راه‌آهن شهرستان اراک رخ داد که تعداد این حوادث در مدت مشابه سال گذشته ۱۶ مورد بوده است.

وی ادامه داد: حوادث امسال راه‌آهن اراک شامل یک مورد خروج قطار از خط، یک فقره برخورد قطار با عابر پیاده، یک مورد برخورد با وسایل نقلیه و سه فقره برخورد با احشام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن اراک گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان، اهالی مناطق حاشیه خطوط، تحلیل حوادث ریلی در سایر نواحی راه‌آهن، بازدیدهای مستمر محسوس و نامحسوس، برگزاری نشست‌های بهبود ایمنی و پیش بینی جوی از جمله عوامل کاهش حوادث ریلی در این مدت بوده است.

قربانی یادآور شد: یک‌هزار و ۲۳۲ تن بار از ابتدای سال جاری تا کنون توسط راه‌آهن شهرستان اراک به نقاط مختلف کشور حمل شد که جابه‌جایی این بارها نسبت به مدت مشابه قبل ۲۳۷ درصد رشد داشته است.

حوزه راه‌آهن اراک شامل ۴۴۱ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

۱۹۵۵/۶۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک راه آهن حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار سال ۱۴۰۲ جان خود را از دست دادند، گفت: در یک سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی در استان همدان کشف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، یوسف شعبانی ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت هفته کارگر، اظهار‌ داشت: در حال حاضر 148 هزار و 742 کارگر دارای بیمه اجباری در بیش از 24 هزار واحد تولیدی استان فعال هستند و در یک سال گذشته 500 اشتغال غیرقانونی در این استان کشف شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارگران استان همدان بر اساس آمار رسمی تامین اجتماعی 9 هزار نفر افزایش داشته است، گفت: از مجموع کارگران استان 26.5 درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی، 27.5 درصد شاغلان در بخش صنعت و 43.18 درصد شاغلان در حوزه خدمات فعالیت دارند.

مدیر‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص راستی‌آزمایی آمار مربوط به ایجاد اشتغال توسط این اداره کل گفت: سال گذشته 118 درصد تعهد اشتغال استان تحقق یافته که بر اساس بیمه‌های لحاظ شده تامین اجتماعی است و قابل بررسی است.

شعبانی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص 917 طرح بلاتکلیف سامانه رصد در استان همدان نیز بیان کرد: مشکل اصلی طرح‌های فوق نگارشی است که در جلسات مختلف هم تاکید داشتیم دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به اصلاح اطلاعات بارگزاری شده این طرح‌ها اقدام کنند.

وی نسبت به اشتغال اتباع افغانستانی در استان، گفت: همدان جز استان‌های ممنوع در به ‌ارگیری اتباع خارجی است با این حال 70 شاغل اتباع خارجی به صورت قانونی در حوزه تکنولوژی قانونا فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: سال قبل 300 حادثه کارگری در همدان رخ داده که منجر به فوت 25 نفر شده با این وجود 24 درصد از حوادث ناشی از کار استان در سال پیش کاهش یافته است.

شعبانی با اشاره به فعالیت 250 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان همدان، بیان کرد: در یک سال گذشته 114 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در قالب هزار و 400 طرح در استان همدان پرداخت شده که منجر به ایجاد اشتغال مطلوبی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  • تعویض ۷۰۰ بولارد در منطقه ۶ اصفهان
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود