Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:31:16 GMT

چهار گروه بر ذبح بهداشتی دام نذری در پلدختر نظارت دارند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۸۹۸۲

چهار گروه بر ذبح بهداشتی دام نذری در پلدختر نظارت دارند

رضا عسکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بازرسان ما در ۴ گروه شامل ۲ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی دام های نذری نظارت می کنند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک انسان و دام و اطمینان از سلامت دام بازرسان شبکه دامپزشکی پلدختر در گروه های سه نفره بر ذبح دام ها در تاسوعا و عاشورا نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی پلدختر گفت: یک نفر به صورت ثابت به منظور پاسخگویی به سوالات مردم پلدختر و معمولان دراین ایام در محل این شبکه مستقر است.

عسکری از شهروندان و خیرین خواست دام زنده برای ذبح نذورات خود را از مراکز مجاز مانند میدان عرضه دام تهیه و تامین کنند.

وی از شهروندان پلدختر و معمولان خواست بر اساس اطلاع رسانی انجام شده و به منظور جلوگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام برای بازرسی از لاشه دام های ذبح شده و اطمینان از سلامت آن با شبکه دامپزشکی هماهنگی و همکاری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی پلدختر افزود: برای اطمینان از سلامت گوشت نذری و به ویژه جلوگیری از شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، حتی الامکان آن را در دمای ۴ درجه سانتی گراد به مدت ۲۴ ساعت نگهداری کنند و یا به مدت سه یا چهار ساعت در دمای فریز نگهداری و بعد از این مدت مورد استفاده قرار دهند.

عسکری گفت: این اداره آمادگی لازم برای هر گونه همکاری با مردم را دارد و شهروندان  می توانند برای بازرسی کشتار نذورات در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با شماره تلفن ثابت ۰۶۶۳۲۲۲۲۲۳۰ و تلفن همراه ۰۹۱۶۸۷۷۶۶۷۶ هماهنگی کنند.

وی افزود: شهروندان باتوجه به احتمال شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام سایر روزها نیز از خرید هر گونه گوشت فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند.

کد خبر 4714870

منبع: مهر

کلیدواژه: پلدختر رضا عسکری ذبح دام ماه محرم بوشهر هفته دولت قزوین شیراز ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه خرم آباد مراسم عزاداری کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی انگل تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

 

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

 

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند،.

این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است