Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره‌ به‌ ابراز تمایل بخش خصوصی عراق برای انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری ایران‌ در شهرک های صنعتی آن کشور، فعالان اقتصادی البرز را به حضور فعال در این زمینه فراخواند.

 به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولائی صبح  یکشنبه در نشست مشترک با  رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: آن دسته از فعالان اقتصادی استان البرز که با مشکل مالی مواجه اند و یا تولید واحد هایشان به مرز اشباع رسیده است می توانند برای احیاء واحد صنعتی خود و ورود به بازار عراق در این کشور  سرمایه گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: عراقی ها  برای سرمایه گذاری ایرانیان در عراق بیشتر شهر “حله” را که مشکل کمبود برق و آب ندارد  توصیه می کنند.

بنامولایی اضافه کرد: اینگونه سرمایه گذاری ها  وابستگی اقتصادی  ایجاد می کند که این مزیت  مسیر را برای ارائه خدمات مهندسی کشورمان به عراق در قالب  دانش فنی و تعمیرات هموار می کند.

وی اظهار امیدواری کرد در کشور سوریه و دیگر کشورهای مورد نظر جمهوری اسلامی نیز  بستر برای انتقال کالا و تکنولوژی ایران همراه با تعمیرات لجستیک فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به پیشنهاد اتاق مشترک ایران و عراق به همکاری های صنعتی در آن کشور گفت: استان البرز در راستای این همکاری از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است.

رییس اتاق مشترک ایران و عراق نیز دراین نشست طی سخنانی‌ حمایت از فعالان اقتصادی، پیگیری مشکلات‌و توانمند سازی علمی و کاربردی را سه وظیفه مهم اتاق های بازرگانی عنوان کرد.

حمید حسینی گفت: اتاق بازرگانی البرز از معدود اتاق هائی است که هر سه مسوولیت را  به نحو احسن و شایسته انجام می دهد.

وی  با اشاره  به واحد آموزش و پژوهش و نیز   نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی و صنعتی استان البرز گفت: در این استان قدم های خوبی در رفع مشکلات فعالان اقتصادی، بازار سازی و توسعه صادرات برداشته شده است

حسینی اضافه کرد: فضای اقتصادی که در اتاق البرز ایجاد شده و نمایشگاه منحصر به فرد از توانمندی های تولیدی و صنعتی فرصت مناسبی  را برای معرفی ظرفیت های صنعتی استان به هیات های  تجاری ایجاد کرده است.

وی گفت: استان البرز در بحث دارو و مواد غذایی می تواند سهم بیشتری از بازار عراق را به خود اختصاص دهد

این مسئول همچنین با اشاره به ظرفیت استان البرز در تولید لوازم یدکی، خودرو، پلاستیک و دام و طیور  گفت: استان البرز در این زمینه ها نیز می تواند سهم قابل توجهی از بازارهای عراق را کسب کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز عراق اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی مراعا ماند

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت ولی اسماعیلی، در تشریح نشست این کمیسیون و بحث درخصوص تعطیلات آخر هفته و لایحه‌ای که دولت در قالب اصلاح ماده (۷۸) قانون خدمات کشوری ارائه کرده بود، افزود: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع ۴ روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد.
وی افزود: نظر کارشناسی اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران این بود که با توجه به شاخص‌های اقتصادی کشور و ارتباط ما با کشورهای همسایه و اعمال تحریم‌هایی که ما را مجبور به انجام تعاملات اقتصادی و بانکی با چندین واسطه می‌کند و نمی‌توانیم مانند سایر کشورها کارهای روتین و مناسبات بانکی‌مان را انجام دهیم، ضرر تعطیلی پنجشنبه‌ها بیش از این‌ها خواهد بود.
رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: پیشنهاد مشخص اتاق بازرگانی در این نشست هم این بود که با توجه به شعار سال و در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا ارتباط و مناسبات اقتصادی داشته باشیم.
اسماعیلی اضافه کرد: پیشنهادات دیگری هم مبنی بر تعطیلی پنجشنبه به استثنای دستگاه‌های تجاری و ارتباط با تجارت خارجی مشخصاً از طرف نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد که به دلیل جلوگیری از ایجاد هرج و مرج ناشی از زیاد شدن استثنائات، مورد اقبال نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون قرار نگرفت.
وی در ادامه عنوان کرد: نهایتا جمع‌بندی نشست بر این شد که منتظر بمانیم تا جوابیه استعلاماتی که اتاق بازرگانی ایران از دفتر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه در این خصوص انجام داده، برسد. ما هم در کمیسیون اجتماعی یک مطالعه مجدد و کارشناسی‌شده داشته باشیم تا در هفته آینده بتوانیم تصمیم نهایی کمیسیون راجع به تعطیلی شنبه یا پنجشنبه را تصویب و به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.
اسماعیلی با اعلام اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس هنوز تصمیم قطعی برای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه اتخاذ نکرده است، تصریح کرد: با توجه به بحث‌های کارشناسی که با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران انجام شد، به جمع‌بندی انتخاب تعطیلی بین شنبه و پنجشنبه نرسیدیم و موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • بررسی راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی مراعا ماند
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • راهکار‌های رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد