Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: آیین تعزیه در ۲۰ هیئت استان برگزار می شود.

علی انوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آیین تعزیه در ۲۰ هیئت استان کرمانشاه برگزار می شود که ۱۰ هیئت آن در شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستانها هستند.

وی اضافه کرد: آیین تعزیه خوانی در هیئت های بزرگ و هیئت هایی که از ابتدا بر مبنای تعزیه خوانی شکل گرفته اند، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد : هیئت های بزرگی مثل هیئت های تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی، شهرک پرواز، محله شهیاد و ... آیین تعزیه خوانی دارند.

انوری با اشاره به سابقه کهن آیین تعزیه خوانی در روستای کندوله در استان کرمانشاه، اضافه کرد : هر ساله آیین تعزیه خوانی در این روستا به صورت ویژه برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان این که تعزیه خوانی در استان کمرنگ شده، گفت: برگزاری این آیین به نسبت سالهای قبل کاهش چشمگیری داشته است.

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به کارکردهای تعزیه در تبیین واقعه عاشورا، افزود: تعزیه به زیباترین شکل ممکن فرهنگ عاشورا را به تصویر می کشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محرم 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، عابدی دبیر این جشنواره هدف از برگزاری این آیین سنتی گفت این آیین هرساله یک روز بعداز عید فطر برگزارمیگردید باهدف شکرگزاری از نعمات الهی وترویج فرهنگ وآئین‌های سنتی فراموش شده هست که امسال بعلت بارندگی با یک هفته تاخیر انجام شد

عابدی افزود در این مراسم ضمن ایجاد بازارچه محلی که با۴۰ غرفه برگزار شده دامداران وتولید کنندگان بومی تولیدات دامی ودست ساخته‌های چوبی ودست بافت‌های سنتی را در معرض دید عموم وفروش گذاشتند

وی افزود زیباترین بخش این مراسم پخت  شیرآش (شیربرنج) است که بین مهمانان توزیع می‌شود

عابدی افزود پخت شیرآش قدمت دیرینه دارد و این غذا با شیر گاو  درایام گوچ و برداشت برنج کشاورزان ودر نذر باران وعقیقه پخت می‌شد

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران
  • برگزاری راهپیمایی در حمایت از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • آیین تکیه خوانی و علم کشی در شمیران
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه
  • رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در اردبیل برگزار شد
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با حماسی خوانی میثم مطیعی
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود