Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر گفت: پذیرش با آزمون دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی موجب افت تحصیلی دانشجویان در سراسر کشور خواهد بود.

سید محمد حسین کریمیان، معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره میان رشته‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه امیرکبیر در مقطع تحصیلات تکمیلی قریب به ۷ میان رشته را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمیان با بیان اینکه پذیرش با آزمون دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی سودی ندارد؛ ادامه داد: بهترین حالت ممکن پذیرش دانشجو در مقطع دکتری پذیرش با محوریت استاد است. برگزاری آزمون در این مقطع شیوه‌ای منفعلانه و بی مورد تلقی می‌شود در حال حاضر دانشجویان با آزمون‌های متمرکز، دانشجوی دکتری می‌شوند، اما این نوع از پذیرش هیچ حسنی ندارد. به طوری که همچنان با افت سطح علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی مواجه هستیم.   معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: پیشنهاد تغییر پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی داده شده است. امیدوار هستیم با سیاست گذاری‌های جدید این نوع از پذیرش بهبود یابد.

وی با بیان اینکه دانشجویان مقطع کارشناسی با افت تحصیلی مواجه نبوده اند؛ بیان کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر به دلیل این که در آزمون سراسری شرکت می‌کنند بعد از دریافت رتبه‌های برتر در این دانشگاه پذیرش می‌شوند با افت تحصیلی مواجه نیستند.

کریمیان خاطرنشان کرد: نوع پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دوره کارشناسی ارشد موجب شده است تا همواره در سراسر کشور با افت تحصیلی دانشجویان رو به رو باشیم. طبق این سیستم پذیرش، دانشجویان حتی با نمره منفی نیز وارد دوره کارشناسی ارشد می‌شوند. تا زمانی که نحوه پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی اصلاح نشود افت تحصیلی از بین نخواهد رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر آزمون کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان بروزرسانی شد

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از اصلی‌ترین وظایف اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان است، براساس آخرین اعتبار سنجی که برای سپتامبر ۲۰۲۴ صرفا ویژه رشته هایی که در حیطه وظایف وزارت علوم است، انجام شده، دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور بروزرسانی شد.

در مجموع تعداد ۲۲۹۰ دانشگاه اعتبار سنجی شد که از آن تعداد ۴۴۶ دانشگاه در گروه الف (ممتاز)، ۸۳۳ دانشگاه در گروه ب (خوب) و ۱۰۱۱ دانشگاه در گروه ج (متوسط) در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل بارگذاری شد.

متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور از تاریخ اول تیر ۹۸ برابر با ۲۰۱۹/۰۶/۲۲ صرفا در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، ثبت نام رسمی کنند.

مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آنها پس از تاریخ یاد شده باشد، صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

کد خبر 6063382

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • اردوی جهادی نوروزی با بیش از ۹۰ دانشجو + تصاویر
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور
  • اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان بروزرسانی شد
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان
  • هشدار سازمان بازرسی به وزیر بهداشت