Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:41:54 GMT

کتاب «واژه‌نامه بلاک چین» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۹۴۷۳

کتاب «واژه‌نامه بلاک چین» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، نوآوری های جدید در عرصه فناوری از سال ۲۰۰۰ و آغاز قرن بیست و یکم به طور رسمی آغاز شد و از آن زمان فناوری بلاک چین هم کم کم جایگاه خود را پیدا کرد و در بسیاری از نقاط جهان به یک ضرورت مبدل شد. ضرورتی که در کشور ایران هم گاه خودش را نشان می دهد اما از آنجایی که ابعاد مختلف آن هنوز شناسایی نشده است، به راحتی این فناوری مورد قبول قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صاحبنظران معتقدند فناوری بلاک‌چین همچنان در مراحل رشد و توسعه اولیه قرار دارد در حالی که باعث شکوفایی در حوزه‌ی آموزش و دانش هم شده است. علاوه بر این اکنون زمان مناسبی برای استفاده از فناوری بلاک‌چین انتخاب شده است چرا که پس از یک دوره طولانی آزمون و خطا کردن در این حوزه، سال ۲۰۱۹ میلادی این وعده را می‌دهد که سال تولید برای بسیاری از پروژه‌ها خواهد بود. سازمان های بین المللی همچون یونسکو امروز بلاک چین را به رسمیت شناخته اند و از همین رو روز بلاک چین برای آن برگزار می شود.

همه این موارد نشان می دهد صرف نظر از اینکه دولت های مختلف از جمله ایران چه واکنشی نسبت به بلاک چین داشته باشند، امروز این فناوری در دنیا وجود دارد و باید برای آن آماده بود. از همین جهت انتشارات پشتیبان، ناشر کتاب های تخصصی در حوزه رسانه به تازگی کتابی با عنوان «واژه نامه بلاک چین» را منتشر کرده است. متیو کینیوا (Matthieu Quiniou) و کریستوف دبونیوییل (Christophe Debonneuil) در کتاب واژه‌نامه بلاک‌چین (Glossary Blockchain)، پنجاه واژه‌ی مرتبط با بلاک‌چین را تهیه کرده‌اند و هانیه عظیم زادگان به همراه شیما سادات طباطبایی سپهر زحمت ترجمه آن را کشیده اند. در حال حاضر علاوه بر نسخه کاغذی این اثر، نسخه الکترونیکی این کتاب از طریق اپلیکیش های عرضه کتاب با قیمت ۱۰ هزار تومان قابل دسترس است.

در بخشی از متن کتاب واژه‌نامه بلاک‌چین می‌خوانیم: قرارداد هوشمند مجموعه‌ای از توابع تعریف شده با توالی از دستورالعمل‌های مکتوب در بلاک‌چین است. «نیک سابو» مفهوم قرارداد هوشمند را مطرح کرد که ریشه در مکتب فکری سایفرپانک دارد. این مفهوم برای تلفیق فناوری اطلاعات و قانون قرارداد، به ویژه با استفاده از دستگاه‌های رمزنگاری شده، مطرح گردید. قراردادهای هوشمند تابعی، توسط اکوسیستم اتریوم با ظهور ماشین مجازی اتریوم و با استفاده از زبان برنامه‌نویسی کامپیوتری (سالیدیتی) عمومیت یافتند. قراردادهای هوشمند، امکان ایجاد توکن‌ها، راه‌اندازی عرضه اولیه رمز ارز، سازمان غیر متمرکز خودگردان یا برنامه‌های غیر متمرکز را فراهم می‌کند.

فهرست مطالب این کتاب هم شامل این بخش هاست:

معرفی، حمله ۵۱%، رمزنگاری نامتقارن، بیت‌کوین، بلاک‌چین، تحمل خطای بیزانس، الگوریتم اجماع، سایفرپانک، غیر متمرکز، برنامه غیر متمرکز، امضای دیجیتالی، حذف واسطه، دفتر کل توزیع‌شده
اتریوم، حکمرانی، هَش، غیر قابل ویرایش، عرضه اولیه رمز ارز، اینترنت مقدار، تعامل‌پذیری، کلید، ماینینگ، نود یا گره، توکن غیر قابل تعویض، متن‌باز، اوراکل، بلاک‌چین خصوصی، اثبات اعتبار
سازوکار اثبات سهم، اثبات کار، نام مستعار، مقیاس‌پذیری، هویت مستقل، قرارداد هوشمند، ثبت تاریخ و زمان رویداد (تایم استَمپ)، توکن، توکنی، قابل ردیابی، شفافیت، کیف پول (وَلت)، اثبات دانایی صفر

کد خبر 4714598

منبع: مهر

کلیدواژه: تکنولوژی بلاک چین کتاب و کتابخوانی کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب ترجمه ماه محرم بازار نشر گردشگری ادبیات معرفی نشریات فرهنگ عمومی تجدید چاپ ادبیات جهان نشر نو کتابستان معرفت نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد

کتاب «ای کاش زودتر» با متنی روان و ساده به موضوع شبهات و سؤالات پیرامون عفاف و حجاب برای دختران نوجوان می‌پردازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب «ای کاش زودتر» با متنی روان و ساده به موضوع شبهات و سؤالات پیرامون عفاف و حجاب برای دختران نوجوان در بستر کلاس درسِ دخترانه توسط معلم در قالب داستان‌های کوتاه، تمثیلات و اشارات سلیس پیرامون تبیین فلسفه وجودی حجاب، الزام امر به معروف و نهی از منکر، تفاوت‌های زن و مرد، نحوه ارتباط زن و مرد در اجتماع و ... می‌پردازد.

استقبال از کتابی که رهبر انقلاب خواندن آن را توصیه کردند

 

مجموعه داستان‌های متصل به یکدیگر است که در سه لایه با خواننده ارتباط برقرار می‌کند. در یک لایه، داستانی یکپارچه از دختری نوجوان است که با ارتباط و دوستی مخفیانه با پسری زندگی‌اش دستخوش ناملایماتی می‌گردد و در نهایت با کمک معلم خود و پلیس فتا می‌تواند از بحرانی ناشی از هک گوشی خود توسط دوستش رهایی یابد. در لایه دیگر، محوریت پاسخ به شبهات و سؤالات نوجوانان پیرامون مسئله عفاف و حجاب است که در قالب داستان‌های کوتاه اما به هم پیوسته در طول داستانِ لایه اول توسط معلم مدرسه پرداخته می‌شود و در لایه سوم به نحوه ارتباط صحیح و اثرگذار توسط معلمان و والدین می‌پردازد که چگونه می‌توان با نوجوانان ارتباط برقرار کرد و آن‌ها را جذب نمود.

این کتاب به قلم سید احمد رضوی کهن و به سفارش قرارگاه فرهنگی سنگر کتاب در انتشارات رودآبی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • روایت خط حزب‌الله از «شب قدر غرب آسیا» +دانلود
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد