جدیدترین گزارش از سینمای جهان/ از در اوج ماندن دلقک استیون کینگ تا فروش ۹۱ میلیون دلاری دنباله «آن»
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۹۷۳۷
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «آن: بخش دوم» محصول برادران وارنر و نیو لایز با فروش ۹۱ میلیون دلاری کارش را شروع کرد و در راس باکسآفیس آمریکا نشست.
بیشتر بخوانید: ترسناکترین فیلمهای قرن ۲۱ که هواداران ژانر وحشت نباید از دست بدهند + تصاویر
گرچه فروش این فیلم به اولین اکران «آن» در سال ۲۰۱۷ که ۱۲۳ میلیون دلار در افتتاحیهاش بود، نرسید، اما این فیلم دومین افتتاحیه پرفروش یک فیلم ترسناک در تاریخ را از آن خود کرد و در عین حال دومین فیلم پرفروش در ماه سپتامبر شد و باز هم پشت سر «آن» قرار گرفت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فیلم «آن» پرفروشترین فیلم ترسناک تاریخ شده و ۷۰۰ میلیون دلار فروخته است.
«آن: بخش دوم» به کارگردانی اندی ماشیتی، نیاز کمپانی برادران وارنر برای موفقیت در فصل فروش امسال است، زیرا این کمپانی با نمایش فیلمهایی، چون «آشپزخانه»، «گودزیلا: سلطان هیولاها» و «شفت» تابستان بدی را پشت سر گذاشت.
در عین حال «آن: بخش دوم» در دیگر کشورهای جهان نیز ۹۴ میلیون دلار در سه روز اول اکرانش فروخت تا مجموع فروشش را به ۱۸۵ میلیون دلار رسانده باشد.
این فیلم ترسناک از درجه R که ادامه «آن» است البته با نقدهای مثبت به اندازه اولی روبرو نشده و با امتیاز ۶۴ درصد از نقدهای فیلم اصلی که ۸۷ درصد در سایت راتن تومیتوز بود، فاصله گرفته است. در هر حال مخاطبان هنوز به همان اندازه مشتاق هستند.
داستان فیلم ۲۷ سال پس از اتفاقهای فیلم اول را روایت میکند و بچههای باشگاه بازندگان که حالا بزرگ شدهاند، باید بار دیگر با ترسهای قدیمی خود روبرو شوند، زیرا پنی وایز بازگشته است.
در همین حال «فرشته سقوط کرده است» در سومین هفته اکرانش به مکان دوم رانده شد و با فروش ۶ میلیون دلار مجموع فروشش در آمریکا را به ۵۳.۵ میلیون دلار رساند.
«پسرهای خوب» در چهارمین هفته اکرانش با فروش ۵.۴ میلیون دلار دیگر فیلم سوم باکس آفیس آمریکا شد. این فیلم مجموع فروش داخلی خود را به ۶۶.۹ میلیون و فروش جهانیاش را به ۸۲.۴ میلیون دلار رساند.
«شیر شاه» هنوز در پنج فیلم اول باکس آفیس جای دارد و با فروش ۴.۲ میلیون دلار دیگر، در هشتمین هفته اکرانش در آمریکا ۵۲۹ میلیون دلار و در مجموع در سراسر جهان ۱.۵۹ میلیارد دلار فروخته است.
فیلم پنجم باکس آفیس «غلبه کننده» ساخته الکس کندریک است که با فروش ۳.۷۵ میلیون دلار در مجموع حدود ۲۴.۷ میلیون دلار فروش داشته است.
«سریع و خشمگین: هابز و شاو» نیز با فروش ۳.۷۲ میلیون دلار دیگر در بازار داخلی آمریکا فیلم ششم شد و در مجموع ۷۱۹.۸ میلیون دلار در سطح جهان فروش کرده است. این فیلم ششمین جایگاه باکس آفیس را در اختیار دارد.
منبع: مهر
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: فیلم آمریکایی فیلم ترسناک پرفروش ترین فیلم ترسناک
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بیش از 100 میلیارد تومان هزینه سینمای ایران برای تبلیغ در شبکه جم
سینما اعتماد نوشت: اینکه فیلمها چرا و چگونه در ماهوارهها و شبکههای فارسی زبان تبلیغ میکنند اصلا موضوع این نوشته نیست ، آنچه قابل تحلیل است مبلغ هنگفتی است که پشت فروش هزار و دویست میلیاردی سود سینمای ایران نهفته است و اینکه سال گذشته پخشکنندهها برای تبلیغ فیلمشان هزینههای بالایی به ماهواره دادند تا فیلمشان دیده شود و مخاطب از آن استقبال کند.
سال گذشته فروش بالای هزار میلیارد تومانی گیشه برای سینمای دچار بحران در جذب مخاطب یک اتفاق مهم و اساسی به شمار میرفت. در میان خیل فیلمهایی که دخل و خرج خود را نمیتوانستند با هم مطابقت بدهند و اصلا بود و نبود آنها بر پرده سینما فرقی نمیکرد و حتی ساخته شدن بسیاری از آنها شکست مطلق برای سازندگان بود.
گیشه بالای هزار میلیاردی (البته فقط برای چند فیلم) خوشحال کننده بود. حتی این عدد آنچنان شوقی ایجاد کرد که به سرعت آن را به کل سینما چسباندند و مسئولان آن را جزو افتخارات دوران کاری خود میدانند و از این فروش به عنوان تحول در سینما یاد میکنند.
خیلی هم خوب؛ به هر حال اتفاق خوب، خوب است و باید از آن حرف زد، ولی نکته قابل اهمیت اینکه باید آن را آنالیز کرد و دلایل و چرایی آن را بررسی کرد. برای شما پرسش نیست که چرا فقط چهار یا پنج فیلم توانستند رقمهای گیشه را جابهجا کنند؟ چرا اکثر فیلمها نه تنها بازگشت مالی نداشتند که هزینههای اولیه ساخت را هم برنگردانند؟
تعارف که نداریم، کیفیت چند فیلم پرفروش را حداقل خودمان میدانیم، اینکه چه جنسی به مخاطب ارائه دادیم قبل از همه خودمان مطلعیم، پس نمیتوانیم مدعی شویم کیفیت باعث جذب مخاطب فروش این چند فیلم شده است. البته که فضای کمیک و شاد حاکم بر فیلم و حضور بازیگران شناختهشده در فروش فیلم تاثیرگذار هستند، اما دلیل اصلی و کافی نیست، چرا که فیلمهای کمدی دیگری هم سال گذشته اکران شدند اما به فروش این چند فیلم نرسیدند.
ماجرا چیست؟سال گذشته 22 مرداد بود که قربان نجفی کارگردان فیلم «فصل ماهی سفید» در گفتوگو با اعتماد درباره نحوه تبلیغات فیلمها در ماهوارهها گفته بود: رسانههای خارجی فارسیزبان هفتهای 5 هزار تا 15 هزار دلار از فیلمساز میگیرند تا فیلمهایشان را در رسانهشان تبلیغ کنند.
همان زمان قربان نجفی توضیح داده بود متاسفانه یکی از همین فیلمهای روی پرده مبلغ گزافی حدود 250 هزار دلار به این ماهوارهها داده و تمام تبلیغات را برای فیلمش گرفته و البته همین دوستان سینماگر ما قیمت را بالا بردهاند تا دست کسی به تبلیغات آنجا هم نرسد.
دقت کنید، این نکات را سینماگری که سال گذشته فیلم روی پرده اکران داشته و طبیعتا از مناسبات اکران و تبلیغات فیلمها اطلاع داشته بیان کرده است.
اینکه فیلمها چرا و چگونه در ماهوارهها و شبکههای فارسی زبان تبلیغ میکنند اصلا موضوع این نوشته نیست. حتی اینکه آیا تبلیغات ماهوارهها در جذب مخاطب تاثیر دارد هم منظور نظر ما نیست، آنچه قابل تحلیل است مبلغ هنگفتی است که پشت فروش هزار و دویست میلیاردی سود سینمای ایران نهفته است و اینکه سال گذشته پخشکنندهها برای تبلیغ فیلمشان هزینههای بالایی به ماهواره دادند تا فیلمشان دیده شود و مخاطب از آن استقبال کند.
ما گفته قربان نجفی مبنی بر اینکه رقم 250 هزار دلار برای تبلیغ یک فیلم شده را حساب نمیکنیم، اما شما در نظر بگیرید تعداد فیلمهایی که سال گذشته در شبکه جم تبلیغ داشتند چقدر بوده؟ بالای 10 فیلم سال گذشته در شبکه جم تبلیغ داشتند، از فسیل و هتل و شهر هرت گرفته تا ویلای ساحلی و هاوایی و…، آن هم نه یک بار و حتی ده بار، به طرز مشمئزکنندهای بیشتر از هزار بار.
تبلیغ فیلمها آنقدر زیاد بود که لابهلای این تبلیغها سریالها و برنامههای جم هم پخش میشد، از زیرنویس گرفته تا تیزر و عکس و… فیلمهای در حال اکران سینماهای ایران از سر و روی شبکه جم می بارید. کمااینکه در حال حاضر هم وضع برای فیلمهای تمساح خونی و بیبدن و سال گربه همینگونه است.
حالا شما خودتان محاسبه کنید برای تبلیغات هزار باره فیلمها در شبکههای جم چقدر هزینه شده باشد خوب است؟
بر اساس شنیدههای موثق ما ، سال گذشته از سینمای ایران رقم بیش از صد میلیارد تومان به شبکه ماهوارهای جم تبلیغ داده شده و پخشکنندهها چنین رقم بالایی را برای تبلیغ فیلمشان هزینه کردهاند.
بله، یکونیم میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.حالا این پرسش به وجود میآید که با توجه به این پرداخت بالا به ماهوارهها، آیا سود اصلی از اکران فیلمهای کمدی را سینمای ایران برده یا ماهوارهها؟
سریالهای پلتفرمها که از همان دقایق ابتدایی انتشار ، بلافاصله در ماهوارهها با زمانبندی کامل پخش میشود، تبلیغات فیلمهای ایران که به ماهوارهها داده میشود…. آیا رواست که سرمایههای کشور اینگونه از کشور خارج شود؟
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رخشان بنیاعتماد یا پوران درخشنده/ جای هم را تنگ نمیکنند! چرا دشمنی صداوسیما با سینما تمامی ندارد؟ فروش سینمای ایران در هفته سوم فروردین