Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از فارس، قله رفیع وفا و ایمان، سلطان شجاعت و دلیرمردی، بزرگمرد عرصه‌های نبرد حق علیه باطل، الگوی برجسته جوانمردی همگی از اوصاف ابوفاضلی است که میراث‌دار به حق و راستین پدر بزرگوارش مولای متقیان، شیر خدا و حیدر کرار است.  
دین‌باوری و جانبازی را از عباس(ع) بیاموزیم 
در اخلاص و استقامت و پایمردی، نمونه است و در هر خصلت نیک و صفت ارزشمندی، که کرامت یک انسان به آن بسته است، سرمشق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما پیوسته دین‌باوری و حق‌جویی و باطل‌ستیزی و جانبازی را از او آموخته‌ایم. عباس(ع) در خانه علی و در دامان مادری با ایمان و وفادار و در کنار حسن و حسین(ع) رشد کرد و از این خاندان پاک درس‌های بزرگ انسانیت، شهادت و صداقت آموخت .او نه تنها در قامت رشید بود، بلکه در خِرَد برتر و در جلوه‌های انسانی هم رشید بود و به یقین می‌دانست که برای چه روز عظیمی ذخیره شده و می‌دانست که برای عاشورا به دنیا آمده است .   زندگی ابوفاضل دائرة‌المعارف چگونه زیستن است  زندگانى حضرت ابوالفضل‌(ع) دایرة المعارفى است که چگونه زیستن و آگاهانه رفتن را به ما مى‌آموزد و فرصت دستیابى به مقام آدمیت را هموار مى‌سازد. او را باب‌الحوائج نامیدند چرا که روا کردن حاجت در راه ماندگان و بی پناهان را نه تنها در طول حیات پربرکتش، بلکه پس از شهادت پر از عزت و افتخارآفرینش، ادامه داد و همواره شفیع نیازمندان و دلدادگان شد.   حضرت عباس(ع) در کلام معصومان  ايمان و بصيرت و وفاي عباس، آن چنان مشهور و زبانزد بود كه امامان شيعه پيوسته از آن ياد مي‌‏كردند و او را به عنوان يك انسان والا و الگو مي ‏ستودند. به عنوان مثال امام سجاد(ع) درباره ایشان فرمود: خداوند،عمويم عباس را رحمت كند كه در راه برادرش ايثار و فداكاري كرد و از جان خود گذشت، چنان فداكاري كرد كه دو دستش قلم شد. خداوند نيز به او همانند جعفربن ابي‏طالب در مقابل آن دو دستِ قطع شده دو بال عطا كرد كه با آنها در بهشت با فرشتگان پرواز مي‏كند.عباس نزد خداوند، مقام و منزلتي دارد بس بزرگ، كه همه شهيدان در قيامت به مقام والاي او غبطه مي‏خورند و رشك مي‏برند. بصيرت و شناخت عميق و پايبندي استوار به حق و ولايت و راه خدا از ويژگي‌هاي آن حضرت بود. در ستايشي كه امام صادق(ع) از او كرده است بر اين اوصاف او انگشت نهاده و به‏ عنوان ارزش‏هاي متبلور در وجود عبّاس، ياد كرده است: عموي ما عباس، داراي بصيرتي نافذ و ايماني استوار بود، همراه اباعبدالله جهاد كرد و آزمايش خوبي داد و به شهادت رسيد.   تمام نقاط فارس امروز داغدارند  بنا بر این گزارش، امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت اباالفضل العباس(ع)، تمام نقاط استان فارس مانند سایر نقاط کشور سیاه‌پوش و عزادار است. دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی از صبح امروز، 18 شهریورماه در نقاط مختلف استان به راه افتاده‌اند. در شیراز تجمع هیئات مذهبی در ساعت 8:30 صبح در دانشگاه مهدویت برگزار شد و بعد از دسته‌های زنجیرزنی هیئات مذهبی به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) راه افتادند و هم اکنون در این حرم مطهر در حال عزاداری هستند. مراسم‌های عزاداری با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تا هنگام اذان ظهر ادامه خواهد داشت و بعد از آن نماز ظهر تاسوعا با حضور حداکثری دلدادگان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت در تمام اماکن مقدس و مذهبی و همچنین خیابان های منتهی به حرم شاهچراغ(ع) به جماعت اقامه خواهد شد. بیش از 500 بقعه متبرکه فارس نیز امروز میزبان سوگواران حسینی هستند که این مراسم‌های عزاداری نیز تا شب هنگام ادامه داشته و مجدداً از صبح فردا همزمان با روز عاشورای حسینی آغاز خواهند شد. انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا استان فارس اجتماعی حضرت عباس اباالفضل تاسوعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم

خبرنگار ما از بارش رحمت الهی در حرم شاهچراغ ویدئویی را برای شما مخاطبان ضبط کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • (تصاویر) بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم
  • تأمین برق پایدار برای همه مراکز برگزاری کنکور در فارس
  • ۱۴ سال پرستاری از جانبازی که بی‌نام و نشان بود
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور