Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@17:22:52 GMT

ایران جسورتر از گذشته در دولت ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۹۹۶۵

ایران جسورتر از گذشته در دولت ترامپ

خبرگزاری میزان- «وندی شرمن» درباره پایان محدودیت‌های برجام در بخش «تحقیق و توسعه» هشدار داد. تاریخ انتشار: 12:12 - 18 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۸۴۵۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، پایگاه آمریکایی «بیزینس اینستایدر»، در واکنش به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران در پاسخ به خروج غیرقانونی آمریکا از این توافق و اجرا نشدن تعهدات کشور‌های اروپایی در زمینه جبران خروج واشنگتن از برجام، به سراغ یک چهره آشنای آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای واشنگتن با تهران رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وندی شرمن، رئیس پیشین تیم مذاکرات هسته‌ای آمریکا با ایران در دولت «باراک اوباما» درباره گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران و به ویژه گام سوم به شدت ابراز نگرانی کرد.

 

او مدعی شد: «این اقدامات، نگران‌ کننده است، برای اینکه از یک چارچوبی که درباره رسیدن ایران به یک سلاح اتمی اطمینان حاصل می‌کرد، دارد دور می‌شود در حالی که رئیس‌جمهور ترامپ گفته است که (عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی) برایش بیشترین اهمیت را دارد».

 

شرمن که سابقه لفاظی‌های ضد ایرانی را در کارنامه خود دارد و یک بار در اوج مذاکرات هسته‌ای مدعی شده بود که «فریبکاری بخشی از ژِن ایرانیان است»، در مصاحبه با بیزینس اینسایدر هم علیه ایران اظهارنظر تازه‌ای کرده است.

 

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه و رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه ۱+۵، بیست و سوم مهرماه سال ۱۳۹۲ در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا این اظهارات موهن را علیه ایرانی‌ها مطرح کرده بود

این مقام دولت اوباما حالا به بیزینس اینسایدر گفته است: «نه تنها ایران جسورتر شده است بلکه در موقعیتی رها شده که دست به اقداماتی می‌زنند که آن‌ها می‌گویند از آن موقعیت عقب رانده نخواهند شد. ما در یک موقعیتر بسیار سخت قرار داریم».

 

شرمن ادامه داد: «البته همه اقداماتی که آن‌ها (ایران) انجام داده‌اند، برگشت پذیر هستند، اما اگر آن‌ها مسیر تحقیق و توسعه فناوری سانتریفیوژ و آزمایش سطوح مختلف سانتریفیوژ‌ها را را آغاز کنند، آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب خواهند کرد و این مایه نگرانی جدی است».

 

منبع: فارس

 

‌انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شرمن امریکا ایران ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد