Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم فوتسال بانوان شهروند ساری پس از اطلاعیه سازمان لیگ فوتسال فدراسیون فوتبال گفت: ما برای پیشرفت فوتبال در مسابقات لیگ برتر شرکت کرده‌ایم و از گرفتن چنین تصمیمی متاسفم. ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

فائزه جعفرزاده پس از تصمیم گیری سازمان لیگ فوتسال درپی حواشی اخیر هفته چهارم لیگ برتر فوتسال بانوان در مسابقه تیمش برابر دریژنو فرخشهر به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: من برای جنس خودمان متاسفم، چون مقصر همه این اتفاقات خودمان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما برای تفریح نیامدیم بلکه برای پیشرفت در لیگ برتر حضور داریم و می‌خواهیم از تجربه آقایان استفاده کنیم. من متاسفم که چنین تصمیمی گرفته شد و واقعا ناراحتم.

وی افزود: وقتی فدراسیون آی دی کارت صادر می‌کند یعنی آن شخص را می‌شناسد. مدیر فنی تیم ما چند سال مربی لیگ برتری و سرمربی تیم شهروند بوده است و برای اینکه تغییر و تحولی را در تیم بانوان بوجود آورد به عنوان مدیر فنی در تیم ما فعالیت می‌کند. ما دنبال پیشرفت هستیم، چرا باید چنین تصمیمی گرفته شود؟ فدراسیون نباید اینقدر زود تصمیم می‌گرفت بلکه باید با دو باشگاه صحبت می‌کرد، چون ما میزبان بودیم. باید از ما می‌پرسیدند، آیا چنین اتفاقی افتاده است؟ آیا تیم فرخشهری که مدعی است در این بازی دعوا شده است مدرک و سندی دارد؟ مگر بدون شاهد کسی را اعدام می‌کنند؟

سرمربی تیم فوتسال شهروند ساری با تکذیب اتفاقاتی که مربی تیم دریژنو فرخشهر اعلام کرده است، اظهار داشت: اصلا اتفاقی نیافتاده و اصلا امکان ندارد چنین اتفاقی رخ داده باشد. آنها اعتراض کردند. ما فیلم و عکس داریم. گفتند آقا پشت دروازه‌شان بوده است درحالیکه هیچ آقایی جز دو مربی و مدیرعامل فرخشهر پشت نیمکت شان ننشسته بود. ما راننده آمبولانس و پزشک را که نمی‌توانیم بیرون کنیم. آقایان تیم ما هم که مدیر فنی بودند، پشت نیمکت ما نشسته بودند.

وی ادامه داد: مربی آقای تیم‌شان به داوری اعتراض داشت داوران و ناظر بازی شاهد هستند اصلا درگیری رخ نداده است. سرمربی‌شان تکذیب کرد و مدیرعامل شان زنگ زده و عذرخواهی کردند. ما دو هفته گذشته به ورامین رفتیم پشت دروازه تیم ما حدود بیست تا سی آقا بودند که تیم را پشت دروازه بان ما هدایت می‌کردند ما بازی را باختیم و اعتراض نکردیم و گفتیم اشکال فنی داشتیم چه ربطی به داد و فریاد کردن دارد؟

جعفرزاده خاطرنشان کرد: آنها مشکلات فنی خودشان را برطرف کنند دلیل نمی‌شود که بازی را ببازند و تقصیر تماشاگران بیندازند پس خودشان و باشگاه شان خیلی مبتدی هستند. اگر تیم ما و من حاشیه داشتم چرا من و بازیکنانم کارت زرد نگرفتیم و چرا اخراج نشدیم اما مربی آن تیم اخراج شد.

آقایان متخلف در لیگ برتر فوتسال بانوان محروم شدند

 

انتهای پیام/

R1351/P/S3,27,32/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فوتسال بانوان ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتسال بانوان ایران فوتسال بانوان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکستی که عربستان را متحول کرد/مربی بارسلونا سوار بر شاهین‌های سبز

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا از ۲۹ فروردین به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد و ۱۶ تیم آسیایی برای کسب عنوان قهرمانی و همچنین کسب سهمیه جام جهانی با هم رقابت خواهند کرد. تیم ملی عربستان سعودی یکی از تیم‌هایی است که در این مرحله از مسابقات حاضر است و امیدهای زیادی برای خلق شگفتی دارد.

بهترین و بدترین نتیجه تاریخ

تیم ملی فوتسال عربستان در سال ۱۹۸۹ نخستین دیدار تاریخ خود را انجام داد و برابر تیم اسپانیا با نتیجه ۸ بر ۲ شکست خورد. بهترین برد تاریخ فوتسال این کشور در سال ۲۰۱۱ و برابر فلسطین رقم خورد و با پیروزی ۱۶ بر یک این تیم همراه شد. اما ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ فوتسال این کشور برابر تیم ملی ایران بود. تیم‌های ملی ایران و عربستان در رشته فوتسال در تمام رده‌های بزرگسالان، امید، بانوان و باشگاهی، تنها یک بار در مرحله گروهی المپیک داخل سالن آسیا ماکائو ۲۰۰۷ با یکدیگر رقابت کرده‌اند و در آن دیدار که تیم مردان زیر ۲۳ سال کشورمان به میدان رفته بود، موفق شد با نتیجه ۱۵ بر یک از سد حریف خود بگذرد و سنگین‌ترین شکست تاریخ عربستان را به این تیم تحمیل کند.

شکست تحقیرآمیز برابر ایران و تعطیلی فوتسال عربستان

پس از این شکست تحقیرآمیز، فدراسیون فوتبال عربستان تصمیم گرفت تیم ملی فوتسال این کشور را تعطیل کند و به فکر راهی برای توسعه و پیشرفت فوتسال باشد. به نظر می‌رسد تیم ملی ایران یکی از الگوهای عربستانی‌ها برای توسعه فوتسال در کشورشان بوده است. پایگاه خبری «اسپورت» عربستان در گزارشی که در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد به ماجرای تعطیلی تیم فوتسال پرداخت و ایران را به عنوان یک الگوی فوتسالی معرفی کرد و مواردی همچون وجود لیگ‌های منظم و پویا در سطوح مختلف، توانایی ساختار فوتسال ایران بر استعدادیابی و پرورش استعدادها، بهره گیری از روش‌های علمی و تاکتیک‌های روز فوتسال جهان، وجود کمیته‌های تخصصی فوتسال در فدراسیون فوتبال، انتخاب و بهره گیری از مربیان موفق، وجود پوشش رسانه‌ای برای فوتسال، وجود باشگاه‌های تخصصی فوتسال و فعال بودن فوتسال بانوان در ایران از جمله مواردی بود که در این گزارش برای توسعه فوتسال در عربستان با الگوبرداری از ایران ارائه شد.

نخستین تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتسال عربستان هرچند سابقه چندانی در فوتسال آسیا ندارد و نخستین حضور آنها در جام ملت‌های آسیا به سال ۲۰۱۶ بر می‌گردد اما سرمایه گذاری زیادی روی این رشته در چند سال اخیر انجام داده اند.

در سال ۲۰۱۶ عربستان سعودی نتوانست جواز حضور در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا را کسب کند اما به لطف تعلیق فدراسیون فوتبال کویت از سوی فیفا که به حذف تیم فوتسال این کشور از جام ملت‌ها انجامید کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت عربستان را جایگزین کند تا این تیم برای نخستین بار در جمع ۱۶ تیم نهایی حاضر شود. این تیم در مرحله گروهی با ازبکستان، قرقیزستان و لبنان هم گروه بود و با یک تساوی برابر لبنان و دو شکست و کسب یک امتیاز به عنوان تیم چهارم از گردونه مسابقات حذف شد.

شروع تحول فوتسال عربستان در سال ۲۰۲۱

فوتبال عربستان پس از سال ۲۰۱۶ هم نتوانست موفقیت چندانی کسب کند اما در راستای سرمایه گذاری‌های عظیمی برای توسعه فوتبال که نتیجه آن جذب مربیان مطرحی مانند «ژرژ ژسوس»، «کلینزمن» «لوئیز کاسترو» و «استیون جرارد» بود به طور همزمان برنامه ریزی هایی هم برای توسعه فوتسال انجام شد.

در سال ۲۰۲۱ «آندرئو پلازا» و دستیارانش هدایت فوتسال عربستان را در دست گرفت و آغازی شد برای تحول در فوتسال این کشور. این مربی اسپانیایی که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا را در کارنامه دارد از سال ۲۰۲۱ هدایت عربستان سعودی را برعهده گرفت و در این مدت موفق شده است پیشرفت‌های زیادی در این تیم حاصل کند.

این تیم این بار در مرحله گروهی با ژاپن، ویتنام و کره جنوبی هم گروه بود و در دیدار نخست موفق شد با نتیجه ۲ بر یک ژاپن را شکست دهد و شوک بزرگی به فوتسال آسیا وارد کند و خود را به عنوان یک تیم متحول شده مطرح نماید. ژاپن در پایان این مسابقات با برتری برابر ایران در دیدار نهایی به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

دیدار دوم این تیم برابر ویتنام بود که با شکست ۳ بر یک همراه شد و در دیدار سوم با نتیجه ۴ بر صفر کره جنوبی را شکست دادند. اما شانس با سعودی‌ها همراه نبود و در حالی که هر سه تیم ژاپن، ویتنام و عربستان ۶ امتیازی شده بودند این تیم‌های ژاپن و ویتنام بودند که به دلیل تفاضل گل بهتر راهی مرحله حذفی شدند تا عربستان از صعود ناکام بماند.

آماده سازی برای جام ملت‌های ۲۰۲۴

عربستان در سال ۲۰۲۳ در تورنمنت‌های مختلفی شرکت کرد و تلاش کرد با تدارک دیدن بازی‌های مختلف، آماده سازی خوبی برای جام ملت‌های ۲۰۲۴ داشته باشد.

تورنمنت ۶ جانبه فوتسال به میزبانی کشور تایلند نخستین رویدادی بود که عربستان در سال ۲۰۲۳ در آن شرکت کرد. در این تورنمنت تیم‌های ایران، عربستان و مصر در یک گروه قرار داشتند که عربستان در دیدار نخست با نتیجه پر گل ۱۱ بر صفر مغلوب ایران شد اما در دیدار دوم خود موفق شد با نتیجه ۴ بر یک مصر را شکست دهد. در دیدار نیمه نهایی هم برابر ژاپن به میدان رفت و با نتیجه خفیف یک بر صفر بازنده شد.

عربستان سپس در تورنمنت جام عرب شرکت کرد و در مرحله گروهی با الجزایر، تاجیکستان و لیبی همگروه بود. در دیدار نخست با الجزایر به تساوی ۴ به ۴ رسید. تاجیکستان را ۸ بر صفر شکست داد و برابر لیبی با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و عنوان سوم را کسب کرد اما به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و برابر مراکش با نتیجه ۵ بر ۲ تن به شکست داد.

عربستان برای آنکه بتواند در مرحله نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ در تایلند حاضر شود باید در مرحله مقدماتی با افغانستان، ماکائو و اندونزی رقابت می‌کرد. در دیدار نخست با نتیجه ۳ بر ۲ از افغانستان شکست خورد. در دیدار دوم ماکائو را ۸ بر صفر شکست داد و در دیدار آخر هم با نتیجه ۳ بر ۲ از سد اندونزی گذشت تا پس از افغانستان به عنوان تیم دوم جواز حضور در تایلند را کسب کند.

عربستان سپس در تورنمنت ۶ جانبه برزیل شرکت کرد و در مرحله گروهی برابر برزیل با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و با نتیجه ۲ بر یک از به ژاپن باخت. برای تعیین تیم‌های پنجم و ششم هم به مصاف کلمبیا رفت و با نتیجه ۴ بر یک تن به شکست داد.

تیم فوتسال عربستان در آستانه ۳ ماه مانده جام ملت‌های آسیا هم مسابقات تدارکاتی زیادی انجام داد که نتایج آن به شرح زیر است:

* عربستان ۲ - تاجیکستان یک
* عربستان ۴ - تاجیکستان ۲
* عربستان ۷ - بحرین ۳
* عربستان ۶ - کویت ۴
* عربستان ۴ - کویت یک
* عربستان ۴ - چین ۲
* عربستان ۲ - افغانستان ۲

سعودی‌ها در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا در مرحله گروهی با تیم‌های ازبکستان، عراق و استرالیا هم گروه هستند و تلاش می‌کنند بتوانند با کسب نتیجه مطلوب، برای نخستین بار از مرحله گروهی صعود کنند.

کد خبر 6078042

دیگر خبرها

  • حکم انضباطی هاشمی نسب صادر شد/ مصاحبه مربی استقلال دردسر ساز شد!
  • جام ملت‌های آسیا محل جدال مربیان و سبک‌هاست
  • تمدید قرارداد مربی تیم فوتسال گیتی پسند
  • وضع جرایم ۲ تا ۴ میلیارد تومانی برای مصاحبه و بیانیه در فوتبال بدون مصوبه هیات‌رییسه! / تاج فقط تماشا می‌کند!
  • وضع جرایم ۲ تا ۴ میلیارد تومانی در فوتبال بدون مصوبه هیات رییسه! / تاج فقط تماشا می‌کند!
  • مصاحبه تند قائم مقام باشگاه ملوان علیه فدراسیون
  • قرارداد مربی گیتی‌پسند اصفهان تمدید شد
  • شکستی که عربستان را متحول کرد/مربی بارسلونا سوار بر شاهین‌های سبز
  • واکنش مربی تیم ملی فوتسال به لغو سفر جام ملت‌های آسیا
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۵ فروردین