Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@05:33:49 GMT

سیل اشک ها در سوگ علمدار کربلا

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۰۰۷۲

سیل اشک ها در سوگ علمدار کربلا

به گزارش ایرنا،  امروز استان البرز سراسر ماتم و عزا است و ندای یا ابوالفضلالعباس(ع) در آسمان این استان طنین انداخته است.

دسته های سینهزن ، زنجیرزن و عزاداران عاشورایی امروز در خیابان ها ، مساجد، حسینیهها،تکایا و سایر مکانها به عزاداری و سوگواری پرداخته و در تاسوعای حسینی برای مظلومیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) گریهکنان به سوگواری می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درسطح  شهرستان های استان البرز غذاهای نذری در مساجد، حسینیه ها، تکایا و خانه های عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پخت می شود تا از سیاهپوشان و سوگواران آن حضرت پذیرایی کنند.
حضور گسترده جوانان عاشق اباعبدالله الحسین (ع) در این آیین های عزاداری، بیانگر ارادت این قشر به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

 کوچه و خیابان های این استان  مملو از دسته های عزاداری است که پرچم های های عزاداری را برافراشته و نوای یا عباس و یا حسین به گوش می رسد.

عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع ) در استان البرز این شب ها و روزها در سوگ مظلومیت خاندان رسول الله (ص) گریان و بی قرارند و این مظلومیت تاریخی را فریاد می زنند.

امروز در شهرستانهای کرج، ساوجبلاغ ، نظرآباد، طالقان ، اشتهارد و فردیس استان البرز برنامه های عزاداری و سوگواری با شور وحال خاصی ادامه دارد.

۲۰۹۸/ ۶۱۵۵   

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاسوعای حسینی محرم ۹۸ استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بسیاری از اسناد خطی علما و مفاخر قزوین در خیابان قزوین کربلا وجود داشته است که در حال حاضر سرنوشت نامعلومی دارد، پس تنها عقد تفاهم‌نامه نمی‌تواند برای شهر مؤثر باشد بلکه باید پس از آن باید به دنبال تعاملات دوسویه برای همکاری‌های بیشتر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم اللهیاری امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه پیش‌نویس خواهرخواندگی فیمابین شهر ینچوان چین در استان نینگ شیا و شهر قزوین، اظهار کرد: باید عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهرها به انتقال تجربیات و بهره‌مندی از تعاملات دوسویه اقتصادی و فرهنگی بینجامد.

وی افزود: این سوال مطرح می‌شود که اگر با شهر کربلا تفاهم نامه خواهر خواندگی داریم چرا نباید به مسئله تغییر نام خیابان قزوین در این شهر ورود کنیم و از ظرفیت خواهرخواندگی در راستای تغییر نام خیابان استفاده نکنیم.؟

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: بسیاری از اسناد خطی علما و مفاخر قزوین در خیابان قزوین کربلا وجود داشته است که در حال حاضر سرنوشت نامعلومی دارد، پس تنها عقد تفاهم‌نامه نمی‌تواند برای شهر مؤثر باشد بلکه باید پس از آن باید به دنبال تعاملات دوسویه برای همکاری‌های بیشتر بود.

اللهیاری با اشاره به فعالیت اپلیکیشن بهروب در قزوین برای خرید پسماند قابل بازیافت گفت: شهروندان از عملکرد و نحوه فعالیت این سامانه در قزوین اطلاع کمی دارند و اطلاع‌رسانی آن‌گونه که باید از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقاب اسلامی اضافه کرد: سپاه پاسداران از بدو تأسیس تاکنون ثمرات و افتخارات بی شماری داشته است و در عرصه‌های مختلفی برای ادای رسالتی که بر دوش داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته است.

کد خبر 746886

دیگر خبرها

  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • کاراته کا‌های کرمانی و صید ۵ مدال رنگارنگ از رقابت‌های کشوری
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • وقف زمین کشاورزی برای عزاداری سیدالشهدا (ع)
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • فال حافظ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • دمای هوا در کربلا به ۴۰ درجه رسید
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • امروز و فردا تردد در کندوان مشکلی ندارد
  • زنان پیشرو و علمدار انقلاب اسلامی هستند