Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@12:11:39 GMT

اختلافات بر سر انتقال پایتخت سیاسی در کدام موضوعات است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۰۱۸۰

اختلافات بر سر انتقال پایتخت سیاسی در کدام موضوعات است؟

خبرگزاری تسنیم: ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات شورای عالی انتقال مرکز سیاسی اداری کشور و ساماندهی تهران، گفت: پنجمین جلسه این شورا اوایل مهرماه برگزار می‌شود، البته کارگروهی در این زمینه تشکیل شده که هر دو هفته یکبار جلساتی را دارد.

وی با بیان اینکه اختلافاتی بر سر انتقال پایتخت سیاسی در جلسات کارگروه وجود دارد، ادامه داد: اختلافات بیشتر درباره موضوعاتی همچون، ضرورت انتقال پایتخت، مکان‌یابی، نحوه انتقال، نحوه تامین مالی این انتقال است که در کارگروه درباره این موضوعات در حال بحث و گفتگو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس درباره نحوه تامین مالی طرح انتقال پایتخت سیاسی، اضافه کرد: در کارگروه پیشنهاد شده که ساختمان‌های که ادارات در تهران دارند با ساختمان‌های که قرار است پایتخت به آن استان یا شهر انتقال پیدا کند تهاتر شود و یا اینکه با جذب منابع از بخش خصوصی و واگذاری بخشی از این طرح به بخش خصوصی بار مالی آن را کمتر کنیم.

ابوترابی با اعلام اینکه تاکنون درباره مکان انتقال پایتخت به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، اظهار داشت: پیشنهاد شده بود که وزارتخانه‌ها در سراسر کشور پراکنده شوند که این موضوع نیز منتفی شد، چون عملاً انجام این کار توجیه اقتصادی نداشت.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه باید در کارگروهی که تشکیل شده برای رسیدن به یک نقطه مشخص به جمع بندی برسیم و آن را به شورای عالی انتقال مرکز سیاسی اداری کشور اعلام کنیم، گفت: در جلسات کارگروه درباره مدل پایتخت به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و مدل‌های مختلف (پایتخت فرهنگی، اجتماعی) را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: انتقال پایتخت سیاسی طرح انتقال پایتخت مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبه‌رو هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، بنیامین نتانیاهو امروز پنجشنبه در جریان سخنرانی بین شماری از عناصر موساد و شاباک اذعان کرد که این رژیم دچار اختلاف داخلی شده است.

نتانیاهو اذعان کرد: «ما باید اختلافات داخلی خود را پنهان کنیم؛ زیرا با یک تهدید وجودی روبرو هستیم».

وی با این ادعا که متعهد به پیروزی در برابر نیروهای مقاومت فلسطین در غزه هستند، گفت که باید با تهدیدهایی که اسرائیل از سوی ایران روبه روست، مقابله کند.

دیگر خبرها

  • نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبه‌رو هستیم
  • اسرائیل: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اقدام سیاسی است
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» از شبکه دو سیما
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • امکان انتقال پایتخت؛ چرا احمدی‌نژاد موفق نشد؟
  • جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت