Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:08:35 GMT

ویرانی‌های شدید دوریان در باهاما

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۰۲۲۱

ویرانی‌های شدید دوریان در باهاما

سرپرست سازمان توسعه بین‌المللی آمریکا (یواس‌ای‌آی‌دی) شدت ویرانی‌های ناشی از طوفان دوریان در باهاما را با خسارات ناشی از بمب اتمی مقایسه کرده است.

به گزارش ایسنا، "مارک گرین" گفت طی پروازی در ناحیه فوق، خسارات ناشی از طوفان در "گرند باهاما" و "جزایر آباکو" را مشاهده کرده است.

دوریان یکشنبه گذشته درحالی که یک طوفان درجه پنج (قویترین حالت) بود با بادهایی به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت باهاما را در هم کوبید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون مرگ ۴۳ نفر در این کشور تایید شده با این حال انتظار افزایش این آمار می‌رود.

هوبرت مینیس، نخست وزیر باهاما آمار کشته‌ها را "فاجعه بار و ویرانگر" توصیف کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، گرین می‌گوید: ماهیت متمرکز ویرانی مرا تکان داد. بخش هایی از آباکو و باهاما هست که در آنها خرابی‌های زیادی دیده نمی شود، اما بخش ها و محلاتی هست که ویران شده، طوری که انگار روی آنها بمب اتمی انداخته اند.

"یواس‌ای‌آی‌دی" می گوید درحال همکاری با دولت باهاما برای ارائه سرپناه، مراقبت های پزشکی، مواد غذایی و آب است.

هزاران نفر از اهالی جزایر آباکو سعی دارند خود را به ناسائو پایتخت باهاما برسانند. شماری هواپیمای مسافربری، کشتی‌های تفریحی و قایق‌ها و کشتی‌های دولتی برای انتقال آنها به ناسائو و همچنین ایالت فلوریدای آمریکا پهلو گرفته‌اند.

تاکنون حدود ۳۵۰۰ نفر به ناسائو منتقل شده‌اند. همچنین روز شنبه یک کشتی بزرگ تفریحی (کروز) ۱۴۰۰ نفر را به ریویرا بیچ در فلوریدا برد.

به گفته برنامه غذای جهانی سازمان ملل، حدود ۷۰ هزار نفر نیازمند مواد غذایی و سرپناه هستند. این جزایر حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

در شهر بندری "مارش هاربر" در آباکو ۹۰ درصد زیرساخت ها خسارت دیده یا از بین رفته است.

نخست وزیر باهاما گفت که تدارکات غذایی و آب کافی وجود دارد. با این حال بعضی از مردم در آباکو خشمگین هستند که دولت به اندازه کافی به آنها کمک نکرده است.

هم اکنون گارد ساحلی آمریکا و نیروی دریایی این کشور در حال انتقال تدارکات هستند.

به گزارش بی‌بی‌سی، طوفان دوریان هم اکنون به یک چرخند (سیکلون) تبدیل شده و روز شنبه در استان "نوا اسکوشیا"ی کانادا باعث سقوط درختان و قطع گسترده برق شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طوفان طوفان دوریان باهاما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدیداللحن لاپید به نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به شدت از نتانیاهو و رویکرد آن انتقاد کرد.

رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از نتانیاهو، تاکید کرد: تمام آنچه از بئیری (در جنوب) تا کریات شمونا (در شمال) شاهد هستیم، ویرانی و خرابی است.

یائیر لاپید ادامه داد: تنها چیزی که باقی مانده، خشونت شهرک‌نشینان تندرو تروریستی است که از کنترل خارج شدند و بازدارندگی اسرائیل هم به کلی از بین رفته است.

لاپید گفت: اگر در زمان مناسب اقدام به براندازی دولت نتانیاهو نکنیم، تنها ویرانی و بدبختی برای ما به همراه خواهد داشت و زمان آن رسیده که انتخابات برگزار شود.

کد خبر 6078980

دیگر خبرها

  • فیلم | سیل در فرودگاه دبی پرواز ها را لغو کرد
  • تصاویر | نمای هوایی از حجم گسترده ویرانی‌ها در شهر غزه
  • نمای هوایی از حجم گسترده ویرانی‌ها در شهر غزه+ تصاویر
  • بروز فاز جدید بحران روابط روسیه-اسرائیل با عملیات وعده صادق
  • طوفان امارات را مختل کرد + عکس
  • درخواست دوباره لاپید برای سرنگونی نتانیاهو
  • دشمن سخت‌ترین ضربه‌های را به ما وارد کرده است
  • حمله شدیداللحن لاپید به نتانیاهو
  • فیلم/ ویرانی گسترده در برج‌های مسکونی اسرا در اردوگاه النصیرات
  • هشدار قرمز صادر شد | بارش‌ سیل‌آسا و طوفان در ۵ استان | از دریا در این استان دور بمانید