Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده سازمان ملل در امور یمن از تلاش‌های عربستان در جنوب یمن قدردانی کرده و دیدارش با وزیر مشاور در امور خارجه عربستان را "سازنده" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل در امور یمن پس از دیدار با عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان، این دیدار را بسیار "مثبت" ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گریفیث پس از دیدار روز یکشنبه در جده افزود، در این دیدار راه‌های پیشبرد روند سیاسی در یمن مورد بررسی قرار گرفت.

اظهارات فرستاده سازمان ملل به یمن پس از آن مطرح شد که عربستان و امارات یکشنبه با صدور بیانیه مشترکی از قبول دعوت گفت‌وگو در عربستان توسط دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوبی این کشور استقبال کردند.

ریاض و ابوظبی در این بیانیه بر ضرورت تداوم این "فضای مثبت" و کنار گذاشتن "دودستگی‌ها" تاکید کردند و آن را گام اصلی و مثبت برای پایان دادن به بحران حوادث اخیر در استان‌های عدن، ابین و شبوه دانستند. همچنین طرفین بر اهمیت توقف کامل اقدامات و فعالیت‌های نظامی و نقض‌ها تاکید کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یمن عربستان سازمان ملل هفده شهریور سامانه سماح اسماعیل بخشی ماه محرم سید مهدی صدرالساداتی فردو داستان اتم شب نهم محرم علیرضا فغانی سعید مرتضوی شبنم نعمت زاده تاسوعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داد.

وزیر خارجه سلطنت عمان در این تماس با محکوم کردن اقدام‌های بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد تنها راه بازگشت امنیت به منطقه توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی از مواضع قوی سلطنت عمان در خصوص تحولات اخیر در منطقه تشکر و قدردانی کرد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای خاتمه دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، آتش بس فوری و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • از گسترش فضای سبز تا انجام تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک شیراز
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه