Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزشی دانشگاه صنعتی همدان به انتقادات دانشجویان این دانشگاه در خصوص نحوه عملکرد مدیران آموزشی پاسخ داد.

امید حمیدی، معاون آموزشی دانشگاه صنعتی همدان در پاسخ به گزارش خبرگزاری دانشجو با عنوان «گلایه‌های دانشجویان از پیچ و خم‌های آموزشی /  معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی همدان پاسخ دانشجویان را می‌دهد؟» به توضیح موارد و نکات آموزشی مورد اعتراض دانشجویان در این گزارش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدی با اشاره به ماده هفت آیین نامه آموزشی گفت: موارد پیش آمده به گروه آموزشی مربوطه ارجاع می‌شود و پس از آن در شورای آموزشی مطرح و در مورد آن تصمیم گیری می‌شود.
مدیر آموزشی دانشگاه صنعتی همدان توضیح داد: اگرچه در دانشگاه بوعلی سینا به عنوان دانشگاه مادر استان براساس مصوبه شورای آموزشی آن دانشگاه ذیل ماده هفت آیین نامه آموزشی در بند یک تبصره الحاقی، ملاک ۱۲ واحد دروس اخذ شده دانشجو تا پایان حذف و اضافه قید شده است.
وی در خصوص ارائه دروس در ترم تابستان بیان کرد: در آیین نامه آموزشی عنوان شده است که سیاستگذاری و برنامه ریزی آموزشی در شورای آموزشی صورت می‌گیرد و بر این اساس و با توجه به اهمیت بالای دروس پایه در رشته‌های مهندسی و چارت متفاوت هر رشته، تعیین شرط اخذ دروس پایه در ترم تابستان به گروه‌های آموزشی محول شده است.
حمیدی ادامه داد: باتوجه به اینکه کلاس‌های آموزشی در ترم تابستان در ۶ هفته و در نیمسال‌های عادی در ۱۶ هفته ارائه می‌شود، قطعا کیفیت یادگیری دانشجویان در ترم تابستان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
وی به موضوع حذف پیش نیاز برای دروسی که دانشجو موفق به گذراندن آن‌ها نشده، گفت: در آیین نامه وزارتی هیچ ماده و تبصره قانونی در این زمینه وجود ندارد و بدیهی است که تصمیم گیری در این مورد به عهده شورای آموزشی هر دانشگاه است.
مدیر آموزشی دانشگاه صنعتی همدان درخصوص مدرسان و استادان مدعو به این دانشگاه نیز گفت: مدرسان مدعو از طریق هیات جذب دانشگاه و با رعایت آیین نامه و انجام مصاحبه‌های علمی و تخصصی که توسط کارگوهی مشتمل بر دو تن از استادان مجرب رشته تخصصی، مدیر گروه و معاون آموزشی انجام می‌شود، برای تدریس در دانشگاه دعوت می‌شوند.
وی ادامه داد: چنانچه مدرس مدعوی پس از یک یا چند نیمسال تدریس با دانشگاه همکاری نکند، دلیل بر عدم احراز کیفیت مدرس نیست.
حمیدی با اشاره به اینکه دانشجویان نسبت به کیفیت تدریس در گروه کامپیوتر دانشگاه اعتراض داشتند، افزود: برای رشته کامپویتر از استادان مطرح دانشگاه‌های استان به ویژه استادان هیات علمی دانشگاه بوعلی برای تدریس دعوت می‌شود.
وی بیان کرد: تعداد انشجوی پذیرش شده در شورا و هیات رئیسه دانشگاه مصوب شده و سازمان سنجش نیز با توجه به شرایط دانشگاه و سایر ملاحظات این ظرفیت را تأیید می‌کند.
مدیر آموزشی دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: ظرفیت پذیرش دانشجو در هررشته براساس سیاست‌های دانشگاه و درنظر گرفتن بسیاری از موارد و شاخص‌های دیگر تعیین می‌شود و در چند سال اخیر چند عضو هیات علمی جدید که فارغ التحصیل دانشگاه‌های تراز اول هستند، برای گروه مهندسی کامپیوتر جذب شده است.
وی به مشکل ۲۵ نفر از دانشجویان این دانشگاه که نمره آنان در سامانه ثبت نشده، اشاره کرد و گفت: اعلام نمره ۲۵ نفر دانشجو مربوط به یکی از استادان مدعو از اعضای هیات علمی مطرح گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا است؛ مورد ثبت نمرات این درس بار‌ها از طریق اداره آموزش ومدیر گروه در دانشگاه صنعتی پیگیری شده و شخص استاد در ارائه نمرات تأخیر داشته است.
حمیدی توضیح داد: پس از پیگیری‌های مکرر، نمرات این درس در ۱۳ شهریور و قبل از شروع سال تحصیلی جدید در سامانه گلستان ثبت شده است.
وی به موضوع تغییر نمرات تأیید شده نیز اشاره کرد و گفت: این امر در آیین نامه مصوب سال ۷۶ و در تبصره الحاقی ماده ۲۵ عنوان شده که نمره پس از اعلام به آموزش کل غیرقابل تغییر است.
مدیر آموزشی دانشگاه صنعتی همدان بیان کرد: در ماده ۳۳ آیین نامه مصوب سال ۹۳ نیز قید شده است که آیین نامه و بخشنامه‌های مغایر این آیین نامه لغو می‌شود؛ بنابراین تبصره ماده ۲۵ آیین نامه آموزشی سال ۷۶ مغایر با مواد آیین نامه سال ۹۳ نبوده و به قوت خود باقی است.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، یادآوری لازم در خصوص ثبت به موقع نمرات در هر نیمسال از طریق پیامک و نیز ابلاغ امتحانی به اطلاع همه استادان می‌رسد.   حمیدی با اشاره به بخشی از گزارش قبلی خبرگزاری دانشجو در خصوص تاریخ ثبت نمرات در سامانه دانشگاه، گفت: اینکه ذکر شده طبق قانون نمرات باید تا تاریخ ۲۰ شهریور وارد شود، باید یادآور شد که چنین ضرورت قانونی وجود ندارد و این موضوع مربوط به نمراتی است که قرار است در تابستان ثبت شود.
وی با بیان اینکه حداکثر مهلت اعلام نمرات پروژه کارشناسی ۲۵ شهریور هر سال است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه طبق تقویم آموزشی، نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از روز شنبه ۲۳ شهریور آغاز می‌شود، طبعا هر درسی که بعد از این تاریخ ثبت شود، برای نیمسال اول منظور می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی همدان مشکلات آموزشی آموزش دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و شرکت توسعه آزاد پاسارگاد در راستای تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن پروژه ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز رشد و سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه‌ای با حضور رئیس و معاونان این واحد دانشگاهی، مدیرعامل شرکت توسعه آزاد پاسارگاد (شتاپ) و مدیران شرکت‌های فناور در حوزه صنعت ساختمان به امضا رسید.

فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این جلسه با معرفی ظرفیت‌های مرکز رشد این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این مرکز رشد با مجوز ۷۰ درصدی در صنعت ساختمان و فناوری نوین و مصالح ساختمانی در این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های علمی و گروه‌های متخصص متقاضی استقرار در مرکز رشد، در پرورش و رشد کسب‌وکار‌ها در زمینه تولید و تجهیز ساختار صنعت ساختمان با الگوی جامع و با بهره‌گیری از تحقیقات روزآمد با وجود فضا‌های کارگاهی به‌منظور راه‌اندازی خط تولید از مزیت‌های این مجموعه و افزایش فعالیت‌های ساختمانی تأثیر بسزایی داشته است.
به گزارش آنا، در پایان از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مزرعه آموزشی کولیک بازدید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • پاسخ ایران به اسرائیل دقیق و هوشمندانه بود
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • کسب گواهینامه مدیریت پسماند توسط شرکت گاز استان گلستان
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد
  • سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری تخصیص یافت
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع